bazarnews

کد خبر: ۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
وزرای خارجه و اقتصاد آلمان در نامه‌ای برای کمیسر امور بازرگانی اتحادیه اروپا خواستار اعمال محدودیت در واردات کالاهای آمریکایی در پاسخ به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور این کشور شدند.
بازار نیوز - «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان و «بریجیت زیپریس» وزیر اقتصاد آلمان خواستار اقدام اروپا در برابر آمریکا و اعمال مالیات‌های ویژه برای جلوگیری از واردات کالاهای آمریکایی شدند.

آنها در نامه‌ای مشترک برای «سیسیلا مالشتروم»کمیسر امور بازرگانی اتحادیه اروپا که روزنامه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» آن را منتشر کرد، نوشتند: «برنامه مالیات مرزی با هدف دشوار کردن واردات از آمریکا پیگیری می‌شود.»

«اتحادیه اروپا باید به این اقدام مبادرت ورزد و قوانین سازمان تجارت جهانی را اجرایی کند تا هر چه زودتر به سمت منافع ما اقدام کند.» این نامه به تاریخ 8 مارس (18 اسفند) است.

این در حالی است که مرکل در جریان سفر به آمریکا و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با وی درباره مسایل اقتصادی هم رایزنی کرد. ترامپ و هم‌پیمانانش بارها از صادرات کالاهای آلمانی به آمریکا انتقاد کرده‌اند و برای مقابله می‌خواهند فرصت‌های کاری شرکت‌های آلمانی را در آمریکا محدود کنند.

گابریل و زیپریس همچنین خواستار باز کردن در بازارهای اروپایی بر روی بازارهای دیگری شدند.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: