bazarnews

کد خبر: ۱۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: 30 درصد سفرهای نوروزی امسال در بخش حمل و نقل هوایی انجام شد که این موضوع نشان از توجه دولت به بخش حمل و نقل به ویژه در دوران پسابرجام دارد.
بازار نیوز - رحمت‌اله مه‌آبادی در جلسه دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش جابجایی ها در حوزه حمل و نقل هوایی افزود: 30 درصد سفرهای نوروزی امسال در بخش حمل و نقل هوایی انجام شدکه این موضوع نشان از توجه دولت به بخش حمل و نقل به ویژه در دوران پسابرجام دارد.
 
وی با اشاره به خدمات متفاوت حوزه حمل و نقل هوایی کشور در ایام نوروز گفت: خدمات وای. فای رایگان در 10 فرودگاه کشور ارائه شد ضمن اینکه به طور ویژه استقرار راهنمای مسافر در اکثر فرودگاه های کشور را شاهد بودیم.

مه آبادی افزود: در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو انجام شد؛ به علاوه خودروهای مدرن و هیبریدی نیز به ظرفیت حمل و نقل مورد نیاز به فرودگاه ها نیز افزوده شد.

وی افزایش موقعیت پارکینگ خودروها در فرودگاه های کشور را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در کنار افزایش ظرفیت و موقعیت پارکینگ ها در فرودگاه های کشور، سعی شده است سطح خدمات پزشکی و اورژانس افزایش قابل توجهی پیدا کند.

مه آبادی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی بیشتر سفرهای خانوادگی است، افزود: امسال سعی شده با برنامه های تفریحی و فرهنگی در فرودگاه ها سفر خوش و خاطره انگیزی را برای مسافران نوروزی رقم بزنیم، در همین زمینه نیز زیباسازی محوطه فرودگاهی و بهبود مبلمان آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در زمینه نظارت و پاسخگویی به مسافران نوروزی گفت: با ایجاد سیستم پاسخگویی یکپارچه سعی در ایجاد رفاه برای مسافران داشتیم ضمن اینکه امسال نظارت بر نرخ قیمت ها در غرفه های فرودگاهی افزایش یافت و از سوی دیگر سامانه نظرسنجی پیامکی نیز آماده دریافت نظرات مسافران در مورد نحوه خدمات رسانی است.

همچنین در ادامه این جلسه مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به فعالیت های نوروزی این سازمان گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت به مسافران نوروزی امسال توسط نیروهای این سازمان با جدیت هر چه تمام تر در حال اجرا است.

وی افزود: در قالب این طرح، 2 میلیون و 200 هزار گردشگر نوروزی به خیمه‌های نماز، اتاق کودک، ایستگاه سلامت و .. مراجعه داشته‌اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با توجه به اینکه تصادف جاده ای نخستین علت مرگ و میر در کشور است تصریح کرد: پویش« نه به تصادف جاده ای» واکنش در مقابل حوادث جاده ای است که به ابتکار این سازمان راه اندازی شد تا با پیوستن رانندگان به این پویش نوعی فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل شکل گیرد.

حبیبی گفت: امید است امسال با ایجاد این پویش بار هزینه ای تصادفات جاده ای را که پارسال 54 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، کاهش داده و ضایعات ناشی از این حوادث را کم کنیم.
 
جا ‌به‌ جایی 4 میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ و‌ نقل عمومی و افزایش 9 درصدی ترددها در جاده‌های کشور
مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور از افزایش 9 و 6 دهم درصدی ترددها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی حدود 4 میلیون نفر مسافر را جابجا کردند.
 
حمیدرضا شهرکی ثانوی در جلسه دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر با معاون رییس جمهور ور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تهیه شیوه نامه جامع برای چگونگی اقدامات خدمات رسانی این مجموعه گفت: شیوه نامه جامع در بخش خدمات رسانی به مسافران نوروزی در بخش راهداری و حمل و نقل عمومی، مدیریت راه ها، مجتمع های خدماتی رفاهی، راهداری ابلاغ شده است. 
 
شهرکی ثانوی با اشاره به آمار حمل و نقل از 25 اسفند تا 6 فروردین افزود: هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی حدود 4 میلیون نفر مسافر را جا به جا کردند. 
 
وی گفت: با توجه به شدت بارش ها در 8 روز تعطیلات نوروزی بیشتر محورها درگیر بارش بود که با همکاری نیروهای راهداری طی عملیات نمک پاشی توانستیم شرایط مطلوبی را برای مسافران فراهم کنیم.
 
شهرکی ثانوی با اشاره به افزایش تردد در مسیرهای ارتباطی افزود: تعداد سفرهای انجام شده بیش از 384 هزار و 129 سفر بوده که 34 درصد از این سفرها با اتوبوس انجام شد و 9 و 6 دهم درصد هم افزایش تردد داشتیم که رقم قابل قبولی است و اکثر آن مربوط به تردد با خودروهای شخصی است. 
 
وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل بین المللی نیز با توجه به افزایش تقاضا بیشترین ورود و خروج مسافر در پایانه های مرزی مهران، بازرگان و بیله سوار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد افزایش یافته است. 
 
سرهنگ مصطفی نجمی، نماینده پلیس راهور ناجا در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هم با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس در تأمین امنیت سفر برای مسافران گفت: فعالیت های نوروزی پلیس راهور ناجا از زمان رزمایش سفرهای نوروزی آغاز شده است که تا پایان تعطیلات ادامه دارد. 
 
وی با اشاره به نحوه خدمات رسانی پلیس افزود: تمام همکاران در مسیرهای مختلف تقسیم شده‌اند تا در بخش عملیاتی با هدف خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی کمک کنند. 
 
سرهنگ نجمی گفت: امسال پلیس راهور ناجا با ایجاد استراحتگاه های موقتی در 10 استان بزرگ و کلانشهرها درصدد کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای برآمده است تا رانندگان با توقف در مسیر راه و استراحت، از خواب آلودگی و خستگی حین رانندگی پرهیز و سپس به مسیر خود ادامه دهند. 
 
وی در ادامه به برنامه های فرهنگی صدا و سیما در حوزه موضوعات ترافیکی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما همکاری خوبی را برای تولید کلیپ های آموزشی با محور رعایت نکات ایمنی در سفر با مجموعه پلیس راهور ناجا داشته است، علاوه بر این تعداد 100 هزار سی-دی آموزشی با عنوان طنز ترافیکی نیز در برخی محورها توزیع شد. 
 
سرهنگ نجمی گفت: با توجه به این موارد و به رغم شرایط آب و هوایی که در ایام نوروز در سطح کشور شاهد بودیم، آمار جانباختگان نسبت به پارسال 4 درصد و مصدومان 5 درصد کاهش یافته است که امیدواریم تا پایان تعطیلات و در طول سال همچنان شاهد کاهش مستمر این آمار باشیم.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: