bazarnews

کد خبر: ۱۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: در زنجیره تولید تا عرضه فرش دستباف به سایر کشورهای دنیا معافیت مالیاتی وجود دارد اما فروشندگان مشمول حمایت‌های مالیاتی نیستند.
بازار نیوز -  سیدمجتبی عراقچی  در خصوص وضعیت صنف فروش فرش دستباف در سال 95  گفت: در سالی که گذشت به دلیل گرانی فرش دستباف، بازار رونقی نداشت. که در خصوص فرش دستباف عامل اصلی گرانی بالارفتن مزد کارگر است. در خصوص قیمت گذاری فرش دستباف مزد کارگر 80 درصد قیمت نهایی فرش را تشکیل می دهد.

وی افزود:  در دو سال گذشته افزایش دستمزدهای کارگر تا سقف 20 درصد در سال 94 و 14 درصد در سال 95 تاثیر چشم گیری در قیمت فرش داشت و باعث شد قیمت فرش بالا برود.
رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه به منظور حمایت از اشتغال در صنف های مختلف می بایست حمایت های مورد نیاز هر بخشی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد افراد شاغل در تولید فرش دستباف را مورد حمایت قرار دهد می بایست در بخش فروش تدابیری به کار بیندازد، که از جمله آن درنظرگرفتن معافیت های مالیاتی است. در حال حاضر با وجود معافیت مالیاتی در بخش تولید و صادرات فرش دستباف، فروشندگان فرش به عنوان حلقه واسط تولید و صادرات از معافیت های مالیاتی برخوردار نیستند و همین موضوع باعث می شود که حمایت از تولید و اشتغال ناقص صورت گیرد.

وی ادامه داد: مالیات دریافتی از واحدهای صنفی در سال 95 در مقایسه با سال های ابتدای دهه 90 بیش از 10 برابر شده است و این موضوع باعث ورشکستگی بسیاری از عرضه کننده ها شد و چنین موضوعی هم باعث شد که تولیدکننده ها عرضه کننده های محصولات خود را از دست بدهند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: