bazarnews

کد خبر: ۱۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه HSE، ارتقای صیانت از محیط زیست، توسعه پالایشگاه ها و برندسازی اولویت های این شرکت برای سال جدید هستند، اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را برای رسیدن به اهداف مذکور تشریح کرد.
اولویت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ها در سال جدیدبازار نیوز - شاهرخ خسروانی با تاکید بر اینکه مساله HSE در سرلوحه اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سال ۹۶ قرار دارد، افزود: بحث ارتقای کیفی شرایط ایمنی کار در پالایشگاه ها مهمترین هدف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سال جدیداست. در این زمینه برنامه ریزی هایی در سنوات قبل انجام شده و در سال جدید این هدف با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: ارتقای صیانت از محیط زیست از دیگر اهداف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سال جدید است. در این زمینه نیز اقدامات زیادی انجام شده و اقدامات بسیاری نیز در دستور کار قرار دارد تا به شرایط مطلوب برسیم و میزان حوادث و تبعات منفی محیط زیست به حداقل برسد. البته بحث ایمنی و ارتقای صیانت از محیط زیست بستگی به  زیرساخت ها و پروژه ها دارد که اجرای طرح های توسعه ای پالایشگاه ها در راستای همین دو هدف انجام می شود. هر چه پالایشگاه ها توسعه یافته تر باشند محصولات با کیفیت تر تولید می کنند و اثرات منفی آنها بر محیط زیست کاهش پیدا می کند.
 
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به طرح های توسعه پالایشگاه ها توضیح داد: از دیگر اهداف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیگیری طرح های توسعه پالایشگاه ها است. در این راستا سه پروژه در دستور کار بوده که قسمتی از آن در اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید و قسمتی دیگر در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد. برای مثال پروژه ستاره خلیج فارس و بنزین سازی این پالایشگاه با هدف بنزین سازی و ارتقای کیفیت گازوئیل در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد. همچنین قرار است پالایشگاه لاوان در سه ماهه اول سال ۹۶ به بهره برداری برسد که باعث جهش کمی در تولید بنزین در سال ۹۶ خواهد شد و میزان تولید بنزین یورو ۴ در سال ۹۶ جهش خوبی خواهد داشت.
 
خسروانی ادامه داد: در زمان تحریم پروژه های توسعه ای پالایشگاه ها دچار مشکل شده بود که این مشکل بعد از برجام برطرف شد و در سال ۹۵ اقدامات زیرساختی توسط مشاوران خارجی انجام شد.
 
وی با اشاره به طرح توسعه پالایشگاه های تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان توضیح داد: طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مراحل ساخت را طی می کند و سه پالایشگاه دیگر در حال اتمام مرحله امکان سنجی هستند و قرار است با تامین منابع مالی وارد فاز اجرایی شوند. یکی از مهمترین پروژه هایی که در سال ۹۵ آغاز شد، پالایشگاه آبادان بود که منابع مالی این پروژه تامین و طراحی پایه آن انجام شد. در حال حاضر نیز طراحی جزئی آن آغاز شده و در سال ۹۶ شاهد شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود. با تکمیل این پروژه ظرف ۳۶ ماه شاهد ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه آبادان خواهیم بود.
 
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های این شرکت در سال ۹۶ برندسازی است اظهار کرد: با فعالیت هایی که در سال ۹۵ انجام شد و شیوه نامه هایی که نهایی شد، شرکت های صاحب صلاحیت در این زمینه شناسایی شده اند و شاهد آغاز فعالیت آنها در سال ۹۶ خواهیم بود. سال ۹۶ سال مهمی برای برندسازی است که به کاهش تصدی دیگری دولت و ارائه خدمات مطلوب تر به مصرف کننده می کند.
 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: