bazarnews

کد خبر: ۱۷۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
دبیر اول کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بازار نیوز؛
دبیر اول کمیسیون اقتصادی گفت: دولت اجازه دخل و تصرف در حذف سودآورترین شرکت های بورسی مثل 7 پالایشگاه نفتی را در سهام عدالت ندارد.
به گزارش بازار نیوز، خروج ۲۰ درصدی سهام شرکت‌های پربازده بورس از سود سهام عدالت موضوعی است که  کمیسیون اقتصادی مجلس طی امروز و فردا آن را مورد بررسی قرار می دهد. با تصمیم دولت و هیات وزیران 20 درصد از شرکت‌های پربازده بورس شامل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، همدان، تهران، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس از سود سهام عدالت خارج شده و در حال حاضر دو شرکت غیربورسی جایگزین این شرکت ها شده اند که همین موضوع باعث حساس شدن و پیگیری نماینده های کمیسیون اقتصادی از جمله "سید حسن حسینی" دبیر اول این کمیسیون شده است.

وی در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز گفت: کمیسیون اقتصادی تا قبل از سال 96 دلیل خروج شرکت های سودده مثل پالایشگاهها از سود سهام عدالت را از وزیر محترم اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی جویا شدیم اما متاسفانه تا به امروز جواب و ادله قانع کننده ای در این خصوص از سوی مسئولان دولت دریافت نکرده ایم و فردا این موضوع را به عنوان سوال در مجلس و کمیسیون مطرح خواهیم کرد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت به این جمع بندی رسیده است که سهام عدالت را آزاد سازی کند و حتی در بورس هم عرضه بود تا سود آن در بین سهام داران توزیع شود سوال اینجاست که چرا 20 درصد از سود شرکت های پربازده مثل پالایشگاه ها را مشمول سهام عدالت ندانسته است؟ که تاکنون پاسخی قانع کننده دریافت نکرده ایم و برای پیگیری این موضوع باید این طرح را در دستور قرار بدهیم تا اعلام وصول شود. البته این طرح هنوز در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده و در حال حاضر فقط موضوع آن برای بررسی مطرح شده است.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی با اشاره به تاثیر و پیامدهای خروج 20 درصدی سود شرکت های سودده از سهام عدالت تصریح کرد: به هر حال خروج این شرکت ها در میزان سود سهام عدالت و از همه مهمتر پایداری آن تاثیر خواهد گذاشت و باعث تضعیف این طرح خواهد شد. سهام عدالت سهام گلوبالی است که متشکل از دهها شرکت سودده و زیان ده است که باید سود آن تبدیل به سود معقول برای سهام داران شود و اگر بنا باشد که شرکت های سودده را از لیست شرکت های سهام عدالت خارج کنند دیگر سهام عدالت ارزش واقعی خود را از دست می دهد.

حسینی تصریح کرد: در مجموع فکر نمی کنم که نماینده های مجلس موافق خروج 20 درصد از سود شرکت های پربازده از سهام عدالت باشند چرا که نماینده های مجلس نماینده های مردم هستند و طبق آمار بیش از 50 هزار نفر در سامانه سهام عدالت سهیم هستند پس با این شرایط مجلس باید از موکلان خود که سهام داران هستند حمایت و دفاع کند.   

وی در خصوص راهکار مجلس برای حل این مشکل گفت: مجلس می تواند دولت را در این زمنیه مکلف کند، چرا که باید شرکت های که در سنوات گذشته ثبت شده اند در سود سهام عدالت باقی بمانند و دولت هم اجازه دخل و تصرف در حذف این شرکت ها را ندارد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
این دولت بی تدبیر نا امید سهام عدالت رو تو شرکتهای گذاشته که سود دهی ندارن چرا سود سهام عدالت رو تو شرکتهای نفتی نمیگذارید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: