bazarnews

کد خبر: ۱۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
بلوک 10.08 درصدی سهام فروشگاه های زنجیره ای رفاه در حالی چهار روزی مورد رقابت متقاضیان قرار داشت که در نهایت این بلوک طی روز جاری به قیمت هر سهم 1668.4 تومان فروخته شد.
بازار نیوز - بلوک کنترلی سهام فروشگاه های زنجیره ای رفاه امروز از سوی بانک صادرات ایران، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به وکالت از بانک ملی ایران به ترتیب تعداد 64,611,370 سهم، 38,589,710 سهم، 10,180,200 سهم و 78,605,420 سهم در مجموع تعداد 191,986,700 سهم معادل 42.62 درصد با قیمت پایه هر سهم 16,600 ریال روانه میز فروش فرابورس شد که در نهایت پس از دو روز رقابت از سوی یک شرکت حقوقی به قیمت هر سهم 1668.4 تومان خریداری شد.

این بلوک کنترلی از سوی یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذارای دانایان پارس خریداری شده است.

سرمایه گذاری دانایان پارس که پیشتر به مجموعه بانک انصار تعلق داشت، دو سال قبل به شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس واگذار شده است.

در هیات مدیره شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس شرکت های گسترش سرمایه پردازش اندیشه، شرکت پارس سرمایه هم افزادانا ،شرکت سرمایه آب خاک توسعه ،شرکت سرمایه هم افزا پارس امین و شرکت پویا تجارت فریاب صاحب کرسی هستند.

محمد مهدی احمد آخوندی فرزند عباس آخوندی وزیر کنونی راه و شهر سازی، نماینده شرکت سرمایه هم افزا پارس امین در این شرکت ساختمانی و سرمایه گذاری است.
همچنین حسین عبده تبریزی مشاور آخوندی و عضو شورای عالی بورس سابقه حضور در هیات مدیره شرکت پارس سرمایه هم افزا دانا دارد.

بررسی ها نشان می‌دهد، در این رقابت دو روزه 4 خریدار شامل علی محمد خانی مالک سهام عمده شرکت بیمه میهن و آب و برق کیش و هومکر، یونس ژائله مالک شرکت شیرین عسل و محسن صرافان از طریق شرکت صنایع غذایی آوازه با مجموعه شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس بر سر تصاحب بلوک کنترلی فروشگاه رفاه به رقابت پرداختند.
 
کل سهام فروشگاه‌های رفاه به ارزش 762 میلیارد تومان ارزیابی شده که با معامله امروز مجموعه دانایان پارس با پرداخت 320 میلیون تومان به فروشندگان این سهم مالک آن شده است.

آگاهان در این زمینه معتقدند، با توجه به فروش دو بلوک 10 درصدی از سهام فروشگاههای رفاه از سوی بانک ملت و بانک تجارت به شرکت مواد غذایی آوازه در قبل از عید امسال به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک توافقی دو جانبه میان این خریدار و خریدار بلوک کنترلی رفاه شکل خواهد گرفت.

برای قطعی شدن این معامله باید منتظر 9 روز آینده و پرداخت مبلغ حصه (سهم) نقدی این واگذاری از سوی خریدار به فروشندگان این سهم بود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: