bazarnews

کد خبر: ۱۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
شاپور محمدی:
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی مشاهده می‌شود.
بازار نیوز - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از چاره جویی برای توقف نمادها در بورس خبر داد و گفت:‌حجم مبنا تا پایان سال حذف و دامنه نوسان به دامنه پویا تبدیل می شود.

 شاپور محمدی صبح امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: یکی از اقدامات مهم در بازار سرمایه فرهنگ سازی و ارتباط  با مخاطبان است بر همین اساس  یکی از اهداف این نمایشگاه نیز برقراری این ارتباط است.

وی افزود: راه اندازی معاملات آتی سکه و افشای اطلاعات اجباری تولید و فروش شرکت‌ها یکی از اتفاقات خوب بازار سرمایه در سال گذشته بود.

محمدی جدا‌سازی هسته معاملات بورس و فرابورس؛ افشای صورت های مالی شرکت ها براساس استاندارد IFRS و پیشرفت‌های مناسب در حوزه انتشار اوراق «ام بی اس»، مکانیزم قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی گندم را از تجارب خوب سازمان بورس در سال گذشته برشمرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با بیان اینکه برجام دستاوردهای خوبی در معاملات بورس انرژی گذاشت، گفت: تعداد کدهای بورسی شرکت های فعال در بورس انرژی ۲ برابر شده و به رقم ۱۵۰ کد رسیده است؛ همچنین یکی از اتفاقات خوب در بورس کالا پذیرش پسته و زعفران در بورس کالا بود.

وی اعلام کرد اندازه بازار سرمایه بدون احتساب صندوق‌های سرمایه گذاری به ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به چهار سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با احتساب اندازه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه صندوق های سرمایه گذاری، ارزش کل بازار بورس به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد که انتشار اوراق بدهی تجربه خوبی در سال گذشته بود و امسال در تلاش هستیم تا آثار بهتری را از این موضوع شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ تعداد کدهای سهامداری در کشور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کد بود که در سال جاری این رقم به بیش از ۱۱ میلیون کد سهامداری افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امیدواریم که محدودیت‌های بازار سرمایه  در سال ۹۶ رفع  شود، اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد هر محدودیتی که در بازار سرمایه وجود داشته باشد از جمله محدودیت برای پرسنل کارگزاری‌ها، توقف طولانی مدت نمادها و نقدشوندگی برطرف شود.

محمدی اعلام کرد که لایحه الحاقی قانون بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶ تدوین خواهد شد و با به روز رسانی سامانه‌های معاملاتی، معاملات آپشن به بورس و فرابورس تسری خواهد یافت ضمن اینکه قرار است معاملات اختیار جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: در صورت موافقت شورای عالی بورس، حجم مبنا تا پایان سال حذف خواهد کرد و دامنه نوسان به دامنه پویا تبدیل خواهد شد.

یادآور می شود، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی، مدیران عامل بانک ها، شرکت های بیمه و فعالین بازار سرمایه  در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است به مدت ۴ روز و تا ۲۹ فروردین ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: