bazarnews

کد خبر: ۱۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
بررسی عملکرد اقتصادی دولت (6)
ابراهیم جمیلی عضو اتاق بازرگانی می گوید دولت در بخش بازرگانی نمره قبولی می گیرد اما این نمره بالا نیست
ابراهیم جمیلی عضو اتاق بازرگانی در مصاحبه با خبرنگار بازار‌نیوز درباره عملکرد دولت در بخش بازرگانی گفت: زمانی که در تحریم بودیم انتظار نبود رشدی داشته باشیم ولی بعد از برداشتن تحریم انتظار بر این بود که رشد تصاعدی به وجود آید. اصولاً بازرگانی خارجی دولت روحانی به نسبت دولت‌های قبلی روند رو به رشد بهتری را داشت. زیرا در بازرگانی خارجی بزرگ‌ترین مشکلی که داشتیم بحث تحریم و نقل‌وانتقال پول و عدم شفافیت بود. اما آن چیزی که مشکل دارد این است که متأسفانه نتوانستیم از موقعیت پیش‌آمده حداکثر بهره‌برداری را ببریم. ما باید حداقل میزان چهار برابر میزانی که هیئت‌های خارجی به ایران آمده بود را از طریق دولت، بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تاون و تشکل‌ها به خارج از کشور اعزام می‌کردیم. هنوز هم باور نکردیم فضای دنیا برای ما مناسب شده و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه می‌دهد: تعدادی از کارها خوب بوده ولی این‌گونه نبود که بخواهیم در مدت کوتاهی رشد بالایی داشته باشیم. در بخش نفت بسیار خوب عمل شد. افزایش تولید و صادرات داشتیم ولی در سایر بخش‌ها مشکلات به‌طور کامل حل نشده و باید همگی تلاش کنند تا حل شود. به نظر من سمت‌وسو درست انتخاب شده ولی کار مضاعف و عزم ملی می‌خواهد تا حرکت کنیم.

جمیلی درباره گشایش بانکی در برجام به خبرنگار بازار نیوز گفت: در بخش نقل‌وانتقال پولی شرایط بهبود پیدا کرده ولی مشکلات هنوز به‌طور کامل حل نشده است. اسم تحریم بر روی ما برداشته شده اما همکاری‌هایی که باید در این بخش انجام شده به خوبی نبوده و محدودیت‌هایی هنوز باقی است. 

وی ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم نمره دهیم آنگاه نمره قبولی می‌گیرید ولی این نمره اصلا بالا نیست. شروع جریان خوب بود ولی باید ادامه‌دار باشد.

این عضو اتاق بازرگانی در انتها به دولت آینده پیشنهاد می‌کند: دولت آینده باید یک تیم اقتصادی منسجم تشکیل دهد، به طوری که با یکدیگر مشکلی نداشته باشند. قطعاً اگر حرکت‌های اقتصادی با یکدیگر منسجم باشد موفقیت حاصل خواهد شد. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: