bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
شماری از برندگان جایزه نوبل اقتصاد طرح‌های ضداروپایی نامزد راست افراطی جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را به باد انتقاد گرفتند.
بازار نیوز -  25 نفر از برندگان جایزه نوبل اقتصاد امروز با انتشار یادداشتی در روزنامه فرانسوی «لوموند»، برنامه‌ها و طرح‌های ضداروپایی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه از جمله «مارین لوپن» نامزذ حزب راست افراطی جبهه ملی را به باد انتقاد گرفتند و نسبت به خطر ایجاد بی‌ثباتی در فرانسه و اروپا هشدار دادند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتقاد برندگان جایزه نوبل اقتصاد از برنامه‌ها و طرح‌های مارین در حالیست که بسیاری از سیاستمداران نسبت به پیروزی مارین لوپن که وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا را برگزار کند، هشدار داده‌اند.

به طور مثال «دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس پیروزی رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را به منزله ضربه‌ای سخت به اروپا ارزیابی کرده و سیاستمداران فرانسوی نیز اعلام کرده‌اند که در صورت پیروزی لوپن آینده‌ای فاجعه‌بار در انتظار فرانسه خواهد بود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: