bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
به گفته برخی نمایندگی‌ها زاگرس خودرو هم به جرگۀ شرکت‌هایِ تولیدکنندۀ تعطیل پیوست، این در حالی است که معاون وزیر صنعت خبر از فعالیت این شرکت می دهد.
بازار نیوز -  زاگرس خودرو یکی از شرکت‌ها و کارخانه‌های خودروسازی در ایران بود که در زمینه مونتاژ اتومبیل فعالیت داشت. کارخانه زاگرس خودرو در بخش اشترینان شهرستان بروجرد و در سه راهی بروجرد - ملایر - نهاوند قرار گرفته‌است و از سال ۱۳۷۵ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت با کارخانجات خودروسازی پروتون مالزی قرارداد داشته و اتومبیل‌هایی با نام پروتون تولید می‌کرده است.

زاگرس خودرو با ظرفیت اسمی پنجاه هزار خودرو در سال طراحی شد اما برای مدت طولانی تنها توانست پنج هزار دستگاه خودرو در سال تولید کند.

نخستین محصول این شرکت که با همکاری شرکت پروتون مالزی تولید شده پروتون ویرا است که در اصل همان میتسوبیشی لانسر است. 

گفتنی است این محصول نخستین بار در سال ۱۳۸۱ روانه بازار شده‌ است.

براساس بررسی های خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از نمایندگی های این شرکت در سطح شهر متوجه تعطیلی این شرکت خودروسازی با حدود ۵۰۰ کارگر شدیم. 

در حال حاضر خط تولید این شرکت تعطیل شده و تنها خودروهای کارکرده در این مجموعه به فروش می رسد.

 در حال مذاکره برای مشارکت با خودروساز خارجی هستیم
محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: این شرکت به منظور جلوگیری از تعطیلی کارخانه با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی سایر کارخانجات خودروسازی داخلی اقدام به مونتاژ و رنگ آمیزی برخی از خودروهای داخل به صورت حق العمل کاری نمود (شرکتهای سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو) که در حال حاضر نیز ادامه دارد، پس از برداشته شدن برخی محدودیت های بین المللی و از اواسط سال گذشته به موازات استمرار فعالیت های تولیدی مذکور، با تغییرات عمده ای که در مالکیت شرکت زاگرس خودرو صورت پذیرفت مذاکرات با شرکت پروتون مالزی در زمینه تولید خودرو آغاز و فعالیت های مربوطه در حال پیگیری است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رسالت خود جهت رونق تولید و راه اندازی خط تولید محصول نهایی در این شرکت ، تاکنون مذاکرات و مکاتبات متعددی را با شرکت پروتون (به صورت خاص با صاحب شرکت مذکور) به منظور ترغیب ایشان جهت همکاری مشترک با استفاده از ساخت داخل مناسب داشته است و امید می رود که شاهد راه اندازی خط برای تولید خودرو با برند پروتون باشیم هر چند که با توجه به سیاست های موجود، مذاکره با سایر شرکتها نیز به موازات آن توسط مدیران شرکت و با پشتیبانی وزارتخانه در دست انجام است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: