bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
برخی از رسانه های اصولگرا امروز در جهت تخریب اقدامات دولت در بهره برداری از فازهایی از پارس جنوبی اقدام به انتشار بیانه ای کردند.
بازار نیوز - در روزی که 200 نماینده مجلس شورای اسلامی، در مجلسی که شاید حداکثر نیمی از آن در اختیار حامیان دولت است، با انتشار بیانیه ای که در صحن علنی مجلس خوانده شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های دولت برای افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، این رویداد را نماد تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری دانستند، چند سایت و خبرگزاری اصولگرا، ضمن سانسور این خبر، بیانیه ای مبهم منتشر کردند تا این دستاورد را زیر سوال ببرند.

این خبرگزاریها که طی هفته های اخیر تلاش فراوانی برای تخریب دولت در حوزه های مختلف و از جمله صنعت نفت داشته اند و ضمن بازخوانی برخی مسایل چالش برانگیز به صورت یکطرفه و انتشار تحلیل های جانبدارانه، در تخریب دساوردهای نفتی دولت سنگ تمام گذاشته اند، در فاز تازه ای از فعالیتهای تخریبی خود، امروز بیانیه ای منتشر کرده اند که مدعی شده اند جمعی از کارشناسان صنعت نفت آن را نوشته اند. اما نه اسامی امضاکنندگان این بیانیه که ادعا شده کارشناسان نفتی هستند منتشر شده و نه حتی تعداد امضاکنندگان این بیانیه مشخص است.  در این بیانیه با ادبیاتی شبیه به همان ادبیاتی که در تیتر اول روزنامه های جوان و کیهان و خبرگزاری های همان طیف در روزهای اخیر مشهود بود، درباره افتتاح مگاپروژه های پارس جنوبی ادعا شده دولت یازدهم محصول مقاومت مظلومانه ملت را به عنوان دستآورد برجام جا زده است! این جمع نامشخص و مبهم از کارشناسان صنعت نفت، در عین حال از طرف سایر کارشناسان صنعت نفت هم سخن گفته اند و مدعی شده اند : "اکثر متخصصان صنعت نفت بر این باورند که به ثمر رسیدن پروژه¬های فازهای پارس جنوبی و مجتمع¬های پتروشیمیایی محصول مقاومت شجاعانه ملت مظلوم ایران در شرایط تحریمی است و القای آن بعنوان دست آورد(برجامی) و سازش با تحریم¬کنندگان، ناسپاسی آشکار و نادیده انگاری توانمندی¬های عظیم و فراوان مردم عزیز ایران اسلامی و متخصصین جهادگر صنعت نفت است."

البته از خبرگزاری هایی که همچنان با امکانات مالی و لجستیکی نهادهای غیررسانه ای فعالیت می کنند، چندان انتظاری نیست که مشی حرفه ای داشته باشند چرا که روند فعالیت همیشگی آنها، مشابه شب نامه ها و بولتن هایی است که سالهاست توسط همین طیف منتشر می شود. قطعا با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، تلاش آنها برای تخریب دستاوردهای دولت که اتفاقا در صنعت نفت، آشکارتر از هر حوزه دیگری است و همین امر هم ناخشنودی آنها را رقم زده است، بیشتر و بیشتر خواهد شد. اما شاید اگر این طیف رسانه ای و کارشناسان نفتی وابسته به همان طیف سیاسی، اندکی انصاف را سرلوحه نظرات و مکتوبات خود قرار می دادند می دیدند که وزیر نفت در مراسم افتتاحیه فازهای جدید پارس جنوبی، از وزرا و مدیران سابق نفت در پارس جنوبی با ذکر نام، تقدیر کرد. هامانه، نوذری، میرکاظمی، قاسمی، جشن ساز و قلعه بانی وزرای نفت و مدیران عامل شرکت ملی نفت در زمان فعالیت دولت محمود احمدی نژاد بودند که بیژن زنگنه با ذکر نامشان در مراسم افتتاحیه از آنها تقدیر کرد و رییس جمهور نیز هیچگاه در سخنان خود، افتتاح این پروژه ها را صرفا حاصل تلاش دولت فعلی ندانست. اما از آنجا که هدف مخالفان دولت، نقد نیست و صرفا دنبال تخریب می گردند، ترجیح دادند چشم خود را بر روی این واقعیتها ببندند و این مشی دلسوزانه را بازتاب ندهند و در عوض به گونه ای عمل کنند که گویی دولت قبل همه کار را انجام داده و حالا بریدن روبان افتتاح این پروژه ها به دولت جدید سپرده شده است! 

این کارشناسان صنعت نفت که نه نامشان مشخص شده و نه تعدادشان معلوم است، زمانی که پروژه های 52 ماهه و 35 ماهه پارس جنوبی در دولت قبل به تاخیر افتاده بود و علیرغم وعده دولت قبل درباره زمان افتتاحشان، مدام به تاخیر می افتاد کجا بودند؟ آیا آن زمان احساس نگرانی نکرده بودند؟ حتما می دانند که این پروژه های افتتاح شده، بازمانده همان 52 ماهه ها و 35 ماهه هایی است که طبق موعد اعلامی توسط دولت قبل، باید پیش از پایان کار همان دولت به بهره برداری می رسید. اما نرسید!

انتظار این است که در فضای تحصصی صنعت نفت، اگر هم قرار است بیانیه ای تخریبی و انتخاباتی منتشر شود، حداقل اسامی امضاکنندگانش مشخص باشد تا بدانیم کدام کارشناسانی هستند که چشمان خود را بر روی این بدیهیات بسته اند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: