bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰
بازار سرمایه با توجه به ویژگی هایی که دارد بیشتر از دیگر بازارهای موازی تحت تاثیر تحولات سیاسی چون انتخابات ریاست جمهوری قرار می گیرد.
بازار نیوز -  اثرگذاری اخبار سیاسی بر بازار سهام قابل انکار نیست. در سال های گذشته شاهد بودیم؛ اخبار مثبت و منفی سیاسی باعث رفتار هیجانی فعالان بازار شده و شاخص بورس با رشد صعودی یا ریزش های سنگین مواجه شده است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری همواره یکی از بحث های چالشی نامزدهای انتخاباتی بر سر بازار سرمایه است. به طور حتم نامزدهای انتخاباتی هریک برنامه های خاصی برای توسعه و رشد بازار سرمایه دارند.

در حال حاضر می توان این پیش بینی را داشت که بازار سهام در این مدتی که به برگزاری انتخابات باقی مانده است به سمت رشد حرکت می کند و حتی این روند پس از انتخابات هم ادامه خواهد داشت. البته این امر به علت اثرگذاری انتخابات بر بازار سرمایه نیست بلکه ریسک بازار پول رو به افزایش است. با توجه به مشکلاتی که نظام بانکی دچار آن شده شاهدیم برخی موسسات مالی غی رمجاز ورشکسته شده اند و سپرده های مردمی نیز به خطر افتاده است.

از طرفی هم دیگر بانک ها توان پرداخت سود بالا را ندارند و حتی شنیده ایم مسوولان بانک مرکزی هم به مردم هشدار می دهند پرداخت سود بالا از سوی بانکی می تواند یکی از نشانه های ورشکستگی آن بانک یا موسسه مالی باشد. در چنین وضعیتی اخیرا شاهدیم تمایل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه به نسبت بانک ها افزایش یافته است. بنابراین به سرمایه گذاران این توصیه را دارم که در حال حاضر بازار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود و ریسک کمتری به نسبت سرمایه گذاری در بانک ها دارد.

تصور من این است هر جناحی حالا اصولگرا یا اصلاح طلب در انتخابات پیش رو پیروز میدان شود، فرقی ندارد آقای روحانی باشد یا فرد دیگری، به طور حتم بازار سرمایه مورد توجه عموم جامعه برای سرمایه گذاری قرار می گیرد. با توجه به اینکه بازار پول، رقیب بازار سرمایه، با چالش مواجه شده است می توان این پیشبینی را داشت که نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه حرکت کند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: