bazarnews

کد خبر: ۱۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
وکیل مدافع بابک زنجانی از ارائه درخواست اعاده دادرسی موکلش به دیوان عالی کشور خبر داد.
بازار نیوز - رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، متهم نفتی اظهار کرد: روز چهارشنبه گذشته درخواست اعاده داردسی در خصوص حکم قطعی علیه موکل را تقدیم دیوان عالی کشور کردم. این درخواست ثبت شد و باید طبق روال قانونی تعیین شعبه و رسیدگی انجام شود.

وکیل مدافع زنجانی با اشاره به تبصره ماده 478 قانون آیین دادرسی کیفری توضیح داد: طبق تبصره این ماده در صورتی که حکم از نوع مجازات سلب حیات باشد، شعبه دیوان عالی کشور به محض وصول تقاضای اعاده دادرسی، قبل از اتخاذ تصمیم، درباره تقاضا دستور توقف اجرای حکم را می‌دهد.

وی با بیان اینکه حکم زنجانی دو جنبه دارد، ادامه داد: مجازات اشد و سالب حیات و مجازات مالی دو جنبه حکم موکلم است. ما راجع به استراد پول بحثی نداریم و موکل در تلاش برای بازگردان پول است.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه چند ماه است وزارت اطلاعات به پرونده ورود جدی‌تر داشته و با همکاری قوه قضائیه اقداماتی برای بازگرداندن پول و تسویه در حال انجام است، گفت: در این زمینه موکل و من ادعایی نداریم و معتقدیم همچنان باید این قضیه با جدیت پیگیری شود اما در خصوص مجازات سالب حیات، قطعا بایستی پرونده در دایره اجرای احکام متوقف شود.

کوهپایه‌زاده درباره نقل قول‌های مختلفی که درباره میزان بدهی زنجانی وجود دارد توضیح داد: اخیرا نیز گفته شده زنجانی 13 تا 14 هزار میلیارد تومان بدهکار است اما طلبکار و بدهکار هر ادعایی می‌توانند داشته باشد کما اینکه شرکت ملی نفت هرازگاهی اعداد و ارقام سنگینی را اعلام می‌کند.

وکیل مدافع زنجانی با بیان اینکه ملاک ما رای دادگاه است، عنوان کرد: هم در رای بدوی و هم رای قطعی، میزان بدهی زنجانی یک میلیارد و 967 میلیون و 500 هزار یورو یعنی کمتر از دو میلیارد یورو معادل حدود هشت هزار میلیارد تومان مشخص شده است.

به گفته وی، دادستان تهران صراحتا اعلام کرد که دو هزار میلیارد تومان از بدهی زنجانی از محل تحویل اموال وی به وزارت نفت کسر شده است.

وی تاکید کرد که آنچه باقی مانده بر اساس رای دادگاه فارغ از ادعاهای طرفین، 6 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد و تمام بدهی تسویه شود.
آنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: