bazarnews

کد خبر: ۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در صنعت برق رخ داد به‌طوری که طی سه و نیم سال اخیر هفت‌هزار و ۴۰۵ مگاوات نیروگاه جدید در کشور وارد مدار کرده و در سال ۹۶ نیز به تنهایی برای ۴۰۰۰مگاوات برنامه‌ریزی شده است.
بازار نیوز- سال ۹۵ یک سال موفق و کم‌نظیر برای صنعت برق بود چراکه طی آن ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این صنعت صورت گرفت که ۲۰۰۰میلیارد تومان آن مربوط به بخش توزیع بوده و قرار است که  امسال به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند که قطعا  نتایج این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در آینده بیشتر ملموس و تحولات جدی در بخش توزیع ایجاد خواهد بود.

در سه و نیم سال اخیر هفت‌هزار و ۴۰۵ مگاوات نیروگاه جدید در کشور وارد مدار شده ضمن اینکه سال ۹۶ نیز به تنهایی برای ۴۰۰۰مگاوات برنامه‌ریزی شده است باتلاش‌های دولت یازدهم با اجرایی شدن برنامه‌های امسال ظرفیت نیروگاه‌های کشورمان از ۶۸ هزارمگاوات به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

علاوه‌بر این تا پایان امسال اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F با راندمان ۵۸ درصد وارد مدار برق سراسری می‌شود که به طور کلی می‌توان گفت با اجرایی شدن برنامه‌های دولت در حوزه صنعت برق بزودی و در آینده نزدیک میزان راندمان نیروگاه‌های کشو در تراز جهانی قرار می‌گیرد.

شمار مشترکان برق در کشور ۳۴ میلیون مشترک است که سالانه یک میلیون مشترک به حجم مشترکان صنعت برق کشور افزوده می شود با این وجود میزان تلفات برق در ایران از بیش از ۱۵ درصد در سال گذشته به ۱۰.۷ رسیده است.

صنعت برق در همه سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته به‌طوری‌که میزان خاموشی‌ها از چهار ساعت در زمان جنگ کم کم کاهش یافته و بعدها با ایجاد زیرساخت‌های مناسب میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال به شش دقیقه رسید که این شاخص بعدتر به چهار و بعد از آن به سه دقیقه به ازای هر مشترک در کشور رسید و در حال حاضر نیز میزان خاموشی سالانه برق به ازای هر مشترک در ایران امروز به ۲.۷ دقیقه رسیده است.
 
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: