bazarnews

کد خبر: ۱۹۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
براساس قانون هر سال حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران متناسب با ضریب افزایش حقوق کارکنان شاغل افزایش می‌یابد و این ضریب افزایش حقوق باید متناسب با افزایش نرخ تورم و در حدود بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی باشد.

بازار نیوز -  یکی از مهم‌ترین خواسته بازنشستگان از دولت همواره رفع این قبیل تبعیض‌ها و نابسامانی‌ها بوده است از این‌رو دولت یازدهم نیز تلاش می کند با همسان‌سازی و اجرای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تا حدودی توان خرید بازنشستگان را افزایش دهد.

  روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری طی نشستی خبری با اصحاب مطبوعات از اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای همسان‌سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان در سال 96 خبر داد و این اقدام دولت را گامی جدی برای جبران کاهش دریافتی بازنشستگان سنوات گذشته دانست. محمود اسلامیان درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال‌جاری گفت: حداقل حقوق بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال خدمت با ۲۷/۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 324 هزار نفر است، افزود: با حمایت دولت و براساس اجرای طرح پلکانی کف حقوق بازنشستگان از 900 هزار تومان در سال 95 به یک میلیون و 150 هزارتومان معادل 8/27 درصد درسال 96 افزایش یافت که این افزایش شامل 84 درصد بازنشستگان کشوری است.

وی در ادامه اظهارداشت: افزایش حقوق بازنشستگانی که کمتر از 2 میلیون و 100 هزارتومان دریافت می کنند به طور میانگین  20 درصد است.

اسلامیان گفت: حداقل افزایش حقوق سایر بازنشستگانی که بیش از 2 میلیون و 100 هزارتومان  می‌گیرند 10 درصد افزایش می یابد  تعداد این بازنشستگان 211 هزار نفر است.

وی از اینکه در دولت گذشته قدرت خرید بازنشستگان 67 و 7 دهم درصد به خاطر تورم در جامعه کاهش یافته است ابراز تأسف و خاطرنشان کرد: با رویکردی که دولت فعلی درپیش گرفته است تا 4 سال آینده حقوق بازنشستگان به شرایط مطلوب نزدیک می‌شود.اسلامیان، ترمیم حقوق بازنشستگان و رفع تبعیض بین  بازنشستگان و شاغلان را از اهداف مهم دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش 7/67 درصدی قدرت خرید بازنشستگان در دولت نهم و دهم که به دلیل افزایش نیافتن حقوق متناسب با تورم اتفاق افتاد، دولت یازدهم به وضعیت معیشت بازنشستگان توجه ویژه‌ای کرد که با این اقدامات حداقل 3/32 درصد حقوق بازنشستگان ترمیم شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به تورم در طول دولت یازدهم، گفت: در حالی که تورم در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب 6 /15، 5/15، ۱۰ درصد بوده است، متوسط افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۲۰ درصد است و تلاش‌های صورت گرفته، جبران خسارت‌های وارد شده به بازنشستگان طی یک دوره ۵ ساله است.

اسلامیان با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی به دلایل مختلف در شرایط کنونی به یک چالش مهم در اقتصاد کشور تبدیل شده است از اینکه دولت و مجلس به این مهم توجه می‌کنند، ابراز خرسندی کرد.وی یکی از راه‌های مقابله با چالش‌های پیش روی صندوق‌های بازنشستگی را آسیب شناسی دانست و از اجرای یک طرح مطالعاتی با حضور کارشناسان بین‌المللی و داخلی در صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و افزود: در این طرح تلاش می‌شود ضمن مقایسه صندوق بازنشستگی کشوری با سایر صندوق‌های فعال در سراسر جهان مشکلات آن نیز واکاوی شود.اسلامیان ابراز امیدواری کرد: بزودی راه حل های عملیاتی از این طرح مطالعاتی به‌دست آید تا موضوع صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که صندوق بازنشستگی کشوری با بحران روبه‌رو شده است.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید براینکه این صندوق اصلاً بحران ندارد، گفت: با این حال تلاش می‌کنیم چالش‌های پیش روی صندوق را برطرف کنیم.وی یکی از گام‌های مهم و ارزشمند صندوق بازنشستگی کشوری را اجرای پرداخت مستقیم حقوق در تمامی ۳۱ استان کشور به صورت همزمان عنوان کرد و گفت: تا دو سال پیش بازنشستگان ۵ استان کشور حقوق خود را به صورت مستقیم دریافت می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته از اواسط سال گذشته، تمام ۳۱ استان حقوق خود را مستقیم دریافت می‌کنند.وی تأکید کرد: دولت یازدهم و صندوق بازنشستگی کشوری در دوران چهار ساله تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت، کاهش تبعیض در حقوق‌ها، کاهش خسارت‌های وارد شده به بازنشستگان در دوران‌های گذشته و تکریم بازنشستگان انجام می‌دهند اما این کافی نیست و نیازمند تلاش‌های بیشتری است.

پرداخت وام ضروری به 250 هزار بازنشسته

عباس رشیدی مدیرکل فرهنگی - اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده، یکی از مشکلات بزرگ بازنشستگان صندوق فقر حرکتی است که به سلامت آنها صدمه می‌زند، بنابراین برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان تلاش می‌کند تا فقر حرکتی در جامعه هدف را کاهش دهد.

رشیدی با بیان اینکه جشنواره ورزشی در سه سال گذشته در تهران برگزار و امسال در تمام استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در تمام استان‌ها به طور همزمان از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در ۵ رشته ورزشی شنا، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز برگزار می‌شود و نفرات برتر هر رشته در هر یک از استان‌ها به مسابقات سراسری که تیرماه امسال در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.وی از رسانه‌ها خواست تا به مسأله ورزش بازنشستگان و برگزاری این جشنواره توجه ویژه داشته و آن را اطلاع‌رسانی کنند . وی افزود: تلاش و هدف نهایی صندوق بازنشستگی کشوری، برگزاری المپیاد ورزشی برای بازنشستگان است.رشیدی همچنین به افزایش سهمیه و مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: وام ضروری بازنشستگان اکنون به مبلغ سه میلیون تومان به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری پرداخت می‌شود.وی افزود: در حوزه سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز در حال حاضر، ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه به فرد بازنشسته و یک نفر همراه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سفرهای زیارتی و عتبات عالیات به بازنشسته و یک نفر همراه وی اختصاص داده شده است.

رشیدی همچنین گفت: ۲۶ هزار نفر از بازنشستگان کشوری از بیماری‌های خاص رنج می‌برند که نسبت به جمعیت تحت پوشش صندوق، بسیار زیاد است و تلاش شده تا به نیازهای این عزیزان برای درمان تا حد امکان توجه شود.وی یادآور شد: هزینه بیمه عمر و حادثه در سال‌های گذشته سه میلیون تومان بود که در سال گذشته به پنج میلیون تومان افزایش یافت و امسال نیز براساس قانون و با توجه به افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان، به ۵,۵ میلیون تومان رسیده است.

ایران
 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا چگنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
سلام.واقعا این انصافه که بازنشستگان دریافتی زیر 1/5 ملیون تا 35درصد افزایش وبالای دو وسه ملیون با ده درصد که میشود سیصدهزار تومان انوقت دریافتی 1/5ملیونی ده درصدش میشود صدوپنجاه هزار تومان یعنی کسی که دریافتییش بیشتراست درصدش هم بیشتر واین شکاف عمیقتروعمیقتر شده مگر قرار نشد پلکانی باشد نه درصدی که اینطور فقط بنفع اونهایی است که حقوق بالاتری میگیرند.
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
بازنشستگان محترم دیگرخسته شدیم ازدروغ های مسئولان.که هرروزیک دروغ وهرروزیک وعده..دیگرهم خسته شدیم وهم ناامید..رئیس جمهوری که بودجه دراختیارش قراربگیره ولی ازاجرای ان شانه خالی کنه دیگه ازچه کسی باید انتظاراجرای عدالت را داشته باشیم.اینهم عدالت روحانی...سالانه 100هزارافزایش داده انگاردنیارافتح کرده وبه بازنشستگان داده غافل ازاینکه چندبرابرظلم گذشته بااجرانکردن همسان سازی که بودجه ان ازطرف مجلس محترم مصوب شده ظلم چندین برابرسالهابرماتحمیل کرد چراباوجودمهیا شدن بودجه از اجرای ان سرباززد. ودوست دارند بازنشسته ها همیشه شرمنده زندگی کنند ولی خدااه مظلومان را خواهد گرفت. انشاالله
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: