bazarnews

کد خبر: ۱۹۵۶۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
وام یارانه
ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه از امروز در شعب بانک کشاورزی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز از امروز طرح یارا کارت در بانک کشاورزی رونمایی می شود که بر اساس آن سرپرستان خانوار می توانند با پشتوانه یارانه نقدی که به صورت ماهانه به حساب آن ها واریز می شود وام 5 میلیونی یارانه دریافت کنند.


وام یارانه به صورت نقدی به افراد پرداخت نمی شود و یارا کارتی که به افراد اختصاص داده می شود در بانک کشاورزی، به مبلغ وام با وثیقه یارانه که سقف آن 5 میلیون تومان است شارژ می گردد و افراد با استفاده از آن می توانند کالا یا خدمات مورد نظرشان را خریداری کنند.

مدت زمان بازپرداخت این وام 5 ساله مشخص شده است که به ترتیبی که در هنگام پرداخت وام 5 میلیونی مشخص می شود پیگیری می گردد و نرخ سود آن نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد خواهد بود.

در حال حاضر ثبت نام وام یارانه فقط در بانک کشاورزی آغاز شده اما تا پایان تیرماه با فراهم شدن زیرساخت های فنی بانک های دیگر نیز به مرور اضافه خواهند شد.

برای ثبت نام و دریافت وام 5 میلیونی یارانه لازم است سرپرستان خانوار به همراه مدارک خود به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

شرایط ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه
شرایط ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه

فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در این خصوص گفت: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود بعنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.
وی گفت: سقف استفاده از این کارت ۵ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.

حیدری با بیان اینکه متناسب با یارانه‌ای که هموطنان دریافت می‌کنند می‌توانند تا ۵ میلیون تومان از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: اگر شهروندان بیش از حد توان یارانه خود بخواهند از مبلغ این کارت استفاده کنند احتمالاً بانک‌ها ممکن است از آن‌ها علاوه بر وثیقه یارانه، ضامن یا قرارداد لازم الاجرا یا وثیقه مطالبه کنند.
وی درباره نرخ سود این تسهیلات هم گفت: نرخ سود بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار است.

حیدری تصریح کرد: اگر مشتری بر اساس یارانه خانوار خود می‌تواند کارت سه میلیون تومانی دریافت کند، ولی خواهان دریافت تسهیلات ۵ میلیون تومانی باشد، شعبه بانک ممکن است تفاضل این دو را وثیقه بخواهد.

وی افزود: این ابزار به بانکهای دیگر نیز ابلاغ شده که از نظر ما فاصله یک تا دو ماهه برای آمادگی ایجاد نرم افزار و آموزش کارکنان لازم است تا تدارک لازم دیده شود و استنباط ما این است که از تیرماه این تسهیلات می‌تواند در سایر بانک‌ها نیز عملیاتی شود.
حیدری ادامه داد: کارت اعتباری را ما بعنوان یک ابزار جدید برای خرید کالا و خدمات سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ کردیم.

چندی پیش حمیدرضا غنی آبادی، مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی اعلام کرده بود:به دلیل اینکه اکثریت و قاطبه سرپرستان خانوار، یک حساب یارانه ای دارند، در واقع این تدبیر اتخاد شد که به پشتوانه یارانه و حساب یارانه ای، امکان صدور کارت اعتباری فراهم باشد و در واقع، وثیقه مورد نیاز بانک، به صورت خودکار تامین شود.

وی افزود:متقاضیان کارتهای اعتباری با ضمانت قرار دادن حسابهای یارانه ای، می توانند از وام استفاده کنند؛ به این معنا که مردم با پشتوانه قرار دادن حسابهای یارانه ای خود، حداکثر تا سقف 5 میلیون تومان با عقد مرابحه و امکان بازپرداخت حداکثر 5 ساله و سود 18 درصد، وام با وثیقه یارانه دریافت کنند که بازپرداخت تسهیلات، به صورت خودکار از محل یارانه های نقدی از سوی دولت باشد.

به گفته غنی آبادی، مبالغ وام با وثیقه یارانه، صرفا برای خرید کالا و خدمات بوده و تراکنش های مالی برداشت وجه و انتقال وجوه، امکان پذیر نیست؛ بر همین اساس، بخشنامه مربوطه در 27 اردیبهشت ماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد.
تصویر این بخشنامه به شرح زیر است:

شرایط ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه

شرایط ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه


پیش از آن نیز ولی الله سیف، درباره ابلاغ دستور العمل پرداخت وام بانکی ۵ میلیون تومانی با وثیقه قرار دادن یارانه‌های دریافتی گفت: بله دستورالعمل پرداخت وام یارانه به بدنه بانکی ابلاغ شده است و بانک‌ها در حال عمل هستند.

او ادامه داد: در گذشته کارت‌های اعتباری ۱۰ میلیونی، ۲۰ میلیونی و ۵۰ میلیونی صادر می‌شد؛ در حال حاضر نیز کارت‌های اعتباری ۵ میلیونی نیز در میان این کارت‌ها قرار داده‌ایم که از طریق وثیقه گذاشتن یارانه بتوان پرداخت وام را عملیاتی کرد.
بازپرداخت این تسهیلات ۵ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است.  

این درحالی‌است که پیش از این مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی‌ و بانکی‌‌ گفته بود: بانک مرکزی بانک‌ها را برای پرداخت وام ۵ میلیونی با وثیقه یارانه نقدی ملزم نکرده است. در صورتی‌که منابع بانک‌ها اجازه دهد طبعا می‌توانند وام را پرداخت کنند اما در شرایط فعلی بانک‌ها منابع لازم برای پرداخت تسهیلات در این حجم وسیع برای افرادی که یارانه دریافت می کنند را ندارند.

شرایط ثبت نام وام 5 میلیونی یارانه
وام یارانه / وام با وثیقه یارانه / وام 5 میلیونی
وام بانک کشاورزی / پرداخت وام یارانه
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۴۲۷
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
3
0
طرح خوبیه ولی ای کاش میشد برداشت نقدی داشت واقعا مردم گرفتارند
بازنشسته فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
1
اینم از اون دروغهای شاخ داره باور نکنید در کشورهای شرق آسیا اگر مسئولی وعده دروغ دهد و عملی نشود سریع استعفا میدهد اما در ایران ................................................!
اسماعیل منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
1
1
با سلام دولت هم مردم گیراورده هجده درصد از نوزل خور بیشتر میگیرن خوب بانکداری اسلامی میلیار میلیار اقازاده ها وام میگیرن بدون سود اون وقت مردم باید هجده درصد پول پرداخت کنند
سیداحمدموسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
2
وام یارانه صحت داره یانه کجابرم اقدام کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
1
به قران هم گرفتا هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
1
آخه چرا نمیشه نقدی برداشت کرد شاید ما قرض داشته باشیم این چه وضعشه آخه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
1
اقا سر کاریه تا کی با اعصابا روان مردم بازی میکنید
سمیراداودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
1
همه این وحده هادروغ است فقط مردم راسرکارگذاشتن من ازدیروزبه دوتاشعبه بانک کشاورزی رفتم واسه وام ۵ملیون یارانه ریس بانک میگه این صحت نداره تعجب کردوبه من میگه من ازشما میشنوم ولی هیچ ابلاقیه نیامده خداخونشون راخراب کنه که مردم رابه کدایی وادارکردن وسرکارمی گذارن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: