bazarnews

کد خبر: ۲۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
جداسازی آب باران و استفاده آن در آبیاری فضای سبز و سایر خدمات است که بر اساس تمهیدات درنظر گرفته شده توسط شرکت آب‌وفاضلاب و شهرداری برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.
بازار نیوز - حمیدرضا جانباز گفت :با اشاره به اقدامات انجام شده برای جداسازی آب باران اظهار کرد: سال گذشته تکلیفی در قانون بهینه‌سازی آب شرب توسط مجلس تصویب شد که براساس آن شهرهایی که بیش از ۲۵۰ میلی‌متر باران در سال دارند جداسازی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: به‌طور مثال قرار شد تا در تهران با همکاری وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی سامانه‌های جمع‌آوری و بعد استفاده از آب باران برای فضای سبز و سایر مصارف به وجود آید.

جانباز با اشاره به همکاری شهرداری در این زمینه عنوان کرد: با همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی تدابیر لازم برای اجرای این طرح انجام شده چرا که باید در ساخت‌وسازهای جدید این موضوع لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که طبق قانون باید سازمان نظام مهندسی این مساله را در ساخت‌وسازهای خود ببیند، ادامه داد: بی‌شک شهرداری می‌تواند برای انجام این کار بسیار کمک‌رسان باشد.

جانباز همچنین در خصوص وضعیت آبیاری فضای سبز عنوان کرد: برنامه منسجمی با وزارت کشور برای این مساله طراحی کرده‌ایم، چرا که قصد داریم فضاهای سبزی که از آب شهری استفاده می‌کند تعداد انشعابات خود را کاهش دهند.

به گفته وی، اخیرا هیات وزیران مصوبه‌ای را در این زمینه داشت که براساس آن تخصیص رایگان فاضلاب خام به شهرداری‌ها و استفاده از یکچ‌های فاضلاب محلی بتوان آب فضای سبز را بازچرخانی کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که عمدتا این مساله در شهرهای کوچک اتفاق می‌افتد، گفت: در شهر تهران هیچ انشعاب فضای سبزی وجود ندارد که در آن از آب شهری استفاده شود.

جانباز با بیان این‌که به شهرداری‌ها قول مساعدت همکاری داده‌ایم تا برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نکنند، اظهار کرد: تدابیر لازم از سوی وزارت نیرو و شهرداری برای این مساله انجام شده است.

وی مهم‌ترین اولویت شرکت آب و فاضلاب کشور را در سال جاری توجه به تامین آب پایدار و سالم برای شهروندان دانست و افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما بیش از نرمال مهم‌ترین اولویت ما این است که بتوانیم آب پایدار و باکیفیت مناسب را در اختیار شهروندان شهری و روستایی کشور قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توانستیم آبرسانی به تعداد زیادی از روستاها را انجام دهیم، گفت: امسال تعداد روستاهایی که به وسیله سیار آبرسانی می‌شوند به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

جانباز یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت را صیانت از محیط زیست با اجرای طرح‌های فاضلاب عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این طرح‌ها نیز سرعت خوبی دارد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: