bazarnews

کد خبر: ۲۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید از وجود 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور خبر داد.
بازار نیوز - علی اصحابی در مراسم رونمایی از دستاوردهای اعتبارات خرد زنان روستایی استان اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های دولت از برنامه‌های اجرایی، توانمندسازی صندوق‌های خرد است که مغفول مانده بودند.

وی با بیان اینکه در گذشته مکانی برای اجرای این صندوق‌ها فراهم نشده بود، افزود: تجارب جهانی نشان داده است که برای اجرایی کردن اقتصاد و توسعه باید به نیروهای داخلی و درونزا بودن توجه داشت.

اصحابی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح 15 استان این صندوق اجرایی شده و برنامه‌های مدونی در دولت تهیه شده است که تحقق یافته‌اند. این صندوق‌ها باعث رونق اقتصاد محلی شده است.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور ایجاد شده و تسهیلاتی به همت دستگاه‌های اجرایی که در توسعه دخالت دارند پرداخت شده است. این صندوق‌ها با نفوذ جهاد کشاورزی و عضویت 180 هزار نفر از زنان روستایی ایجاد شده است که 6 میلیارد تومان قرارداد فروش تولیدات آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده است.

اصحابی با بیان اینکه این صندوق‌ها توجه ویژه‌ای به اشتغال داشته و برای جمع کثیری شغل ایجاد کرده‌اند، گفت: توجه به تصمیم‌گیری‌های خرد و اقتصاد محلی-منطقه‌ای و مزیت‌های نسبی روحیه اقتصاد مشارکتی را در روستاها تقویت کرده است. باید مردم را تشویق و ترغیب کنیم که در این صندوق‌ها برای کسب و کار فعالیت داشته باشند.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در گذشته رتبه کشور در این صندوق‌ها 150 جهانی بوده، اضافه کرد: هم اکنون به رده 130 جهانی رسیده‌ایم که این به معنای رفع رکود است.

وی با بیان اینکه به مردم امید بدهیم چراکه آنان می‌توانند اقتصاد را بسازند، افزود: طی برنامه‌ای که برای امسال درنظر گرفته شده قرار است این صندوق‌ها از 600 به 900 مورد افزایش پیدا کنند و پایلوت اجرایی آنها روستاهایی بوده که برای اولین بار تسهیلات می‌گرفتند.

اصحابی گفت: طی سال گذشته 1500 میلیارد تومان تسهیلات به روستاها پرداخت شده که از این مقدار 800 میلیارد تومان به روستاهای مرزی اختصاص یافته است. در سال جاری توجه ویژه به مناطق کمترتوسعه‌یافته خواهیم داشت.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید طی سال گذشته 300 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلات دانشگاه‌ها تسهیلات پرداخت کرده که در لرستان 200 میلیارد تومان وام پرداخت شده است.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: