bazarnews

کد خبر: ۲۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
می‌دانید موسسه قوامین امروز چه مشکلاتی دارد؟ می‌دانید در بانک شهر چه می‌گذرد؟ بانک سرمایه به یک مفسد اقتصادی واگذار شد. شما طلبکارید؟
بازار نیوز - اسحاق جهانگیری در پاسخ به این پرسش که برنامه شما برای مقابله موثر با قاچاق کالا و کاهش و مدیریت واردات در راستای اقتصاد مقاومتی چیست، اظهار کرد: حتماً یکی از مهمترین سیاست‌هایی که در اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده است موضوع راه‌اندازی تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های آسیب تولید داخل قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا همواره توسط کسانی انجام می‌شود که می‌خواهند با این روش به تولید کشور آسیب بزنند. از رانت‌ها استفاده کنند و یک فرصتی است که رانت‌جویان سعی می‌کنند اقتصاد داخلی کشور را از مسیر خود منحرف کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه در گذشته قاچاق کالا به شدت افزایش یافت. به طوری که زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم میزان قاچاق کالا بر اساس آمار اعلام شده حدود 25 میلیارد دلار بود. خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه‌ریزی که انجام گرفته میزان قاچاق در مقطع فعلی به میزان 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

جهانگیری با بیان اینکه بخشی از موضوع قاچاق مربوط به کوله‌برها و ته‌لنجی‌ها است که دولت به هیچ وجه مزاحم کار آنها نشده است و این افراد بر اساس مقررات کار خود را انجام می‌دهند، اظهار کرد: برای آینده برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته که طی آن 10 کالای اصلی که در قاچاق سهم عمده دارند مشخص شده‌اند تا به سرعت با آنها مقابله شود.

وی گفت: آنچه که مهم است این است که در یک مقطع از تاریخ موضوع مبارزه با قاچاق به سمت شعار دادن حرکت کرد و به جای اینکه موضوع به طور اساسی برطرف شود با شعار به آن پرداخته شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: قاچاق به همین دلیل افزایش پیدا کرد و فساد نیز رو به فزونی گذاشت و اقتصاد کشور به سمت فروپاشی رفت. امروز نمایندگان همان تفکر در صحنه رقابت ها هستند و می خواهند با همان روش ها با مسائل کشور روبرو شوند.

وی ادامه داد: مردم متوجه باشند که کاندیداهایی که به صحنه آمده اند و ادعاهایی را مطرح می کنند چقدر مسائلی که مطرح می کنند و وعده هایی که می دهند  فریبنده است.

جهانگیری خطاب به سید ابراهیمی رئیسی گفت:‌ کاندیداهایی که امروز به صحنه آمده اند باید برنامه هایی را ارائه بدهند در حالی که ما  هنوز چیزی ندیده ایم. آقای رئیسی که امروز در صحنه حاضر شده اند ابتدا گفتند هنوز تصمیم نگرفته اند و می خواهند در خدمت امام رضا (ع)باشند و بعد هم وارد صحنه انتخابات شده اند و جزوه ای را در یکی از مناظره ها نشان دادند و گفتند این برنامه من است در حالی که ما هنوز چیزی به نام برنامه ندیده ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کاندیداها نباید از سابقه خود بترسند، بلکه باید بگویند در گذشته چه کار کرده اند اظهار کرد: آقایان بیایند و بگویند ما در ناجا بودیم یا در قوه قضائیه بودیم و این کارهای مهم را انجام داده ایم. آقای رئیسی در طول دوران طولانی در قوه قضائیه مسئولیت داشته است بیاید و پاسخگوی فعالیت هایش در آن دوره باشد. ایشان در طول دوران بلندی مسئولیت مبارزه با قاچاق کالا را در قوه قضائیه داشته اند امروز بیایند و بگویند که چه کرده اند.

ابراهیم  رئیسی در فرصت انتقادش به صحبت‌های جهانگیری، اظهار کرد: پشتوانه برنامه‌های ارایه شده ما تحقیق، تفحص و برنامه‌ریزی‌های دانشگاهیان است. از روزی که وارد عرصه انتخابات شدم از نظر دانشگاهیان بهره بردم و برنامه ارایه شده‌ام بر طبق فعالیت آنها،‌ آن هم نه در دوران انتخابات، بلکه از زمان‌های قبل است.

وی ادامه داد:‌ در ارتباط با قاچاق کالا باید پرسید که قاچاق کالا کجا تولید می‌شود؟ امروز 18 میلیارد و به گفته ایشان 12 میلیارد قاچاق کالا از کجا ایجاد شده است.

رئیسی همچنین گفت: قضات سراسر کشور دارند به پرونده‌های قاچاق کالا رسیدگی می‌کنند، اما نکته این است که باید در ابتدا در زمان شکل‌گیری قاچاق با آن مبارزه کرد.

وی افزود: آیا دولت می‌تواند با ایجاد قاچاق کالا مبارزه کند؟ بله، اما دولتی که خودش و نزدیکانش در حوزه‌های خصوصی فعال نباشند. چرا آقایان دولتی با قاچاق کالا برخورد نمی‌کنند؟ این امر امکان پذیر است اگر از مبنا و اصول کاملاً کنترل شود.

فکر می‌کنم آقای رییسی باید سابقه کارشان و برنامه‌شان را تنظیم کنند. اینکه قوه قضاییه مبارزه کرده و روز به روز افزایش یافته، پس ضعیف عمل کرده است.

آقای میرسلیم، قاچاق از دو سه میلیارد دلار در دولت اصلاحات به 25 میلیارد دلار در دولت ایده‌آل شما رسید.

اگر آقای قالیباف مشخص کرد من پاداش گرفته‌ام قبول دارم. ایشان عادت کرده به حرف خلاف گفتن.

دولت با افتخار پیگیر حقوق‌های نجومی شد و مدیران متخلف برکنار شدند.


جهانگیری در واکنش به اظهارات کاندیداها درباره مبارزه با قاچاق کالا:
اگر وزیری تخلف کرده با او برخورد می‌کنیم.

شما بیشترین تخلف را در بانک‌های نزدیک به خود ایجاد کردید.

می‌دانید موسسه قوامین امروز چه مشکلاتی دارد؟ می‌دانید در بانک شهر چه می‌گذرد؟ بانک سرمایه به یک مفسد اقتصادی واگذار شد. شما طلبکارید؟

وقتی مردم در سال 91 در تحریم دنبال دارو می‌گشتند شما در برج میلاد بستنی 400 هزار تومانی برای چه کسی سرو می‌کردید؟

نگذارید بگویم چه کسانی طرفدار 4 درصدی‌ها هستند.

قالیباف در واکنش به جهانگیری: امیدوارم از اظهاراتتان عقب‌نشینی نکنید.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: