bazarnews

کد خبر: ۲۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران خطاب به کسانی که قصد شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: اگر رای ندهید نه تنها هیچ تغییری به وجود نمی‌آید بلکه شرایط کشور به سال‌های بین 84 تا 92 برمی‌گردد.
بازار نیوز - صادق زیباکلام با بیان اینکه معتقدم روحانی برنده واقعی مناظره سوم بود، اظهار کرد: وی نشان داد که خونسرد و مسلط است و بیدی نیست که با باد اتهامات مطرح‌شده توسط قالیباف و رییسی بلرزد.
 
وی افزود: محور صحبت‌های رییسی این بود که دولت روحانی خوب کار نکرده و کلی‌گویی بود. محور صحبت‌های قالیباف هم این بود که دولت روحانی بیت‌المال را حیف و میل کرده و زمین و اینطور چیزها گیرش آمده‌است، او می‌خواست کارهای احمدی‌نژاد را تکرار کند اما موفق نبود.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: رییسی تماما به کلی‌گویی پرداخت و بر این موضوع تاکید داشت که دولت روحانی موفق نبوده‌است اما وی در آوردن مصادیق ناموفق بود. باید تاکید کنم کلی‌گویی راه درستی نیست.

وی در رابطه با موج ایجادشده ناشی از مناظره سوم تاکید کرد: مناظره جمعه موج را به راه انداخت، ضمن اینکه حمایت برخی‌ نهادها از رییسی سبب شده تا متولدین دهه 60، 70 و همچنین هواداران خاتمی احساس کنند دیگر وقت آن رسیده که بی‌تاثیری را کنار بگذارند و وارد صحنه شوند تا موج دوم خرداد 76 را دوباره به راه بیاندازند.

زیباکلام در خصوص حضور سه کاندیدای اصولگرا در صحنه و احتمال کناره‌گیری هریک از این افراد برای دیگری، خاطرنشان کرد: هر سه کاندیدا تا پایان در صحنه می‌‎مانند، آنها امیدوارند با حضور خود، انتخابات را به دور دوم بکشانند اما اشتباه می‌کنند و موجی که آغاز شده سبب خواهد شد تا روحانی با رای بالای 20 میلیون کار را در همان دور نخست تمام کند.
 
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران خطاب به افرادی که هنوز بلاتکلیف هستند و نسبت به شرکت در انتخابات تردید دارند، گفت: اگر شما در انتخابات شرکت کنید، ممکن است و باز هم تاکید می‌کنم که ممکن است هیچ پیشرفتی به وجود نیاید، اما اگر رای ندهید، فقط احتمال نیست بلکه قطعا و یقینا هیچ پیشرفتی به وجود نخواهدآمد. اگر رای ندهید نه تنها هیچ تغییری به وجود نمی‌آید بلکه شرایط کشور به سال‌های بین 84 تا 92 برمی‌گردد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: