bazarnews

کد خبر: ۲۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
رئیسی در یاسوج:
ابراهیم رییسی گفت: یازده میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد و دختران به دنبال شوهر شاغل و مسکن هستند. آیا با این امکانات کشور نمی‌توان شغل و سرپناه ایجاد کرد؟
بازار نیوز - حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در مصلای یاسوج در جمع هوادارانش با بیان اینکه این استان مردان و زنان سلحشوری دارد که امتحان خود را در حماسه‌های مختلف پس داده‌اند، گفت: این مردان و زنان از قبل از پیروزی انقلاب در مقابل ظالمان و ستمگران ایستادگی کردند و  قریب دو هزار شهید تقدیم کشور کردند.

وی افزود: این مردان و زنان غیرتمند رمز امنیت ملی هستند و استان کهگیلویه و بویر احمد با مردمانی خونگرم و با صفا سهم زیادی در امنیت ملی ما دارند.

رییسی با بیان اینکه این استان ذخایر نفت و گازی دارد که ثروت عظیمی برای کشور است، گفت: این استان ۱۰ درصد منابع آبی منطقه را در اختیاردارد و با وجود سرزمین‌های حاصلخیز کشاورزی و تنوع اقلیمی بالایی در این استان می‌توان گیاهان دارویی تولید و ارزآوری بالایی داشت.

وی گفت: سهم استان کهگیلویه و بویر احمد در اقتصاد ملی چه میزان است؟ با وجود نیروهای تحصیلکرده و کارامد چرا میزان بیکاری همه دلسوزان را دغدغه مند کرده است؟ چرا از منابع و ذخایر خدادادی در جهت کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی استفاده نمی شود؟ سوال مردم این چیزهاست. ما زبان کسانی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند مانند کشاورزان و مردمان سختکوش هستیم که سخنشان شنیده نمی شود. آیا حق مردم است که علی رغم ثروت های خدادادی تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش پیدا کند؟ حق است که میزان بالای بیکاری پدران و مادران را نگران کند؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پنجاه درصد ظرفیت صنعتی کشور متوقف شده است، گفت: آیا حق است که هفده هزار کارگاه تعطیل شود؟ یازده میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد. دختران به دنبال شوهر شاغل و مسکن هستند. آیا با این امکانات کشور نمی‌توان شغل و سرپناه ایجاد کرد؟

رییس افزود: امکان تغییر وضعیت برای ایجاد شغل میلیونی وجود دارد. شما می گویید نمی شود. ما می گوییم باید بشود چرا که بر اساس برنامه ششم باید شغل میلیونی ایجاد شود. شما می گویید نمی شود. ما می گوییم اگر نمی توانید چرا خود را در معرض رای مردم قراردادید؟ ما امروز امکان مسکن سازی را داشتیم،  آیا انصاف است که تا امروز تحویل مسکن را به تاخیر انداختید؟ ما می گوییم صنعت مسکن از صنایع پیشران است که حکم لوکوموتیو را دارد و شغل غیر مستقیم را هم فعال می کند.ما با دو دو تا چهار تا صحبت می کنیم.

وی گفت: حرف ما این است که مسکن می تواند به عنوان پیشران اقتصاد مشکل کشور را حل کند. چرا این کار انجام نمی شود و کارخانه ها تعطیل می شود.

رییسی افزود: آیا مشکل کشور نقدینگی است؟ مگر در این دولت نقدینگی سه برابر نشده است؟ وزیر صنعت می گوید با صد هزار میلیارد مشکل صنعت حل می شود. ما می گوییم چرا یک هفتم نقدینگی کشور را به صنعت و تولید اختصاص ندادید؟

وی گفت: آیا خانواده فقیری که در سفره خود نان ندارد، دولت در قبالش وظیفه ندارد؟  ما اعلام کردیم یارانه دهک های پایین را سه برابر می کنیم. آقایان گفتند از کجا می آورید؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما گفتیم درآمد از حامل های انرژی از چهل هزار میلیارد به هشتاد هزار میلیارد رسیده است. آیا حق داریم از پول یارانه در جای دیگر استفاده کنیم؟ مگر نگفتید پول نداریم؟ چرا مستمری کمیته امداد و بهزیستی را شب انتخابات سه برابر کردید؟ چرا یارانه افرادی که قطع کردید را شب انتخابات وصل کردید؟

وی با طرح این سوال که چرا نزدیک انتخابات به دهیاران وام می دهید؟ گفت: معلوم است که اهداف انتخاباتی در این کار وجود دارد اما مردم عقل و فهم دارند و می دانند که این کارها انتخاباتی است. به عقل مردم توهین نکنید، نگویید که این مردم با اتوبوس آمده‌اند. چرا به مردم توهین می کنید؟

رییسی افزود: تعطیل شدن یک کارگاه به ضرر کشور است. چگونه است که آقایان نمی دانند شصت درصد ظرفیت تولید این استان تعطیل است؟ چرا به این روز افتاده ایم که این همه بیکار و وضعیت اقتصادی ای به این شکل داریم؟ آقایان دولت تصور می کنند حل شدن مشکلات کشور به دست بیگانگان است. بیگانه گره کدام کشور را باز کرده که ما دومی باشیم؟

وی گفت: شما رفتید قرارداد برجام را امضا کردید و آن را به سند تبدیل کردید. مردم به اشکالات آن قرارداد واقف هستند. شما تعهدات را یک طرفه انجام دادید. برجام چکی است که دست ماست اما نقد نشده است و طرف مقابل به تعهدات عمل نمی‌کند. این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند. ما نیاز به دولت انقلابی و جهادی داریم که این چک را نقد کند.

رییسی اظهار کرد: می گویند ما می خواهیم دیوار بکشیم. مردم می گویند ما مشکل بیکاری داریم و اینها از دیوار کشیدن رقیب حرف می زنند! ما دیواری بلند بین چپاولگران و مردم خواهیم کشید. آیا درست است که عده ای منابع صندوق ذخیره فر هنگیان را به یغما ببرند در حالیکه فرهنگیان ما مشکل مالی دارند؟

وی گفت: شما در کشور می گویید فساد و اختلاس شده است. دزد دزد گفتن به مردم اعتماد نمی دهد. بیایید ساختار فساد را اصلاح کنید. بگویید چند مفسد را تحویل دستگاه قضایی دادید؟ نباید فساد در کشور لانه کند. اولین مدعی مبارزه با فساد باید رئیس دولت و مدیران باشند و روحیه ضد فساد داشته باشند.

رییسی افزود: آقایان می گویند شما می خواهید به عقب برگردانید. آقایان! مردم را نترسانید. ما می گوییم نه بازگشت به عقب و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سلحشوران غیور شور شما سابقه تاریخی دارید که در مقابل هیچ ظلم و فسادی تحمل ندارید و روحیه جوانمردی و غیرت دارید. زنان این جمعیت پیشتاز مبارزه با ظلم بوده و خواهند بود.

 وی تصریح کرد: اگر مردم و عشایر ما احساس کنند که کشور امکانات ندارد امکانات را با هم تقسیم می کردند اما با تبعیض نمی سازند. ما برای هر استان متناسب با هر اقلیم برنامه داریم. نفت و گاز گچساران و بحث گردشگری از ویژگی های استان است.

رییسی گفت:  شما تهمت و نسبت ناروا می زنید اما قرار نیست جا بزنیم و میدان را خالی کنیم. استاد ما شهید بهشتی با همه تهمت‌ها عرصه را خالی نکرد.

وی با بیان اینکه امروز معتقدیم باید نظام اداری با صلابت داشته باشیم، گفت: آیا ما تبلیغاتی حرف می زنیم؟ باید فقر و بحران و بیکاری را از چهره زیبای کشور زدود. ما به مدیریت جهادی و انقلابی نیاز داریم.

رییسی افزود: رقیب دولت نیستم. رقیب دولت عملکرد چهار ساله خودش است. من رقیب فساد، فقر و بیکاری و تبعیض هستم.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: