bazarnews

کد خبر: ۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
مسعود خوانساری:
رییس اتاق تهران با بیان اینکه دغدغه فعالان اقتصادی ثبات و آرامش حاکم در کشور است، گفت: اگر قرار است مشکل بیکاری حل شود، نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داریم.
بازار نیزو - مسعود خوانساری صبح امروز در نشست هیات رییسه اتاق تهران با اشاره به برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در روز جمعه افزود: دغدغه فعالان اقتصادی ثبات و آرامش حاکم در کشور است و امیدوار هستیم که این ثبات استمرار یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نظام اقتصادی هر کشور را استوارترین بخش هر کشور عنوان کرد و ادامه داد: اقتصاد دو جنبه بحران‌زا و آرامش آفرین دارد که ممکن است با یک تصمیم غیرکارشناسی، بحران در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت و بروز مشکل برای کشورهای وابسته به نفت گفت: در حال حاضر تورم در ونزوئلا حدود ٧٠٠ درصد است و پیش‌بینی می‌شود این رقم به ١٢٠٠ درصد برسد.

خوانساری با بیان اینکه بحران کاهش بهای نفت در ایران مهار شد، اظهارداشت: نباید فراموش کنیم که در دوره‌ای قیمت مسکن تا ٨ برابر افزایش یافت و واردات فراوان و تورم بالا به طور عملی تولید و صنعت را با بحران روبه رو کرد.

وی یادآور شد: در سال‌های ٨٨ تا ٩٢، تورم ٤٠ درصد و رشد اقتصادی منفی ٦.٨ درصد شد و کاهش ٣ برابری ارزش ریال برابر ارزهای خارجی و نصف شدن قدرت خرید مردم را شاهد بودیم.

رییس اتاق تهران ادامه داد: با این حال در سال گذشته تورم تک رقمی شد و اشتغال افزایش یافت؛ همچنین شاهد ثبات قیمت‌ها و آرامش در بازار و تراز تجاری نیز مثبت بودیم.

وی بخشنامه دولت برای قبول خوداظهاری مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط را عاملی برای بهبود محیط کسب و کار عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی با صدور بیانیه‌ای انتظارات خود را از دولت جدید اعلام کردند و وظیفه خود می‌دانیم همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند روز جمعه پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

وی تاکید کرد که اگر قرار است مشکل بیکاری حل شود، نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داریم.

خوانساری ادامه داد: سال ٨٨ به دلیل افزایش ناگهانی بهای مسکن و اجاره شاهد کارتن خواب زن در کشور بودیم و بسیاری از کارآفرینان نیز به دلیل شوک قیمت‌های ارز در سال ٩٠ زندانی، ورشکست یا بدهکار شدند.
ایبنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: