bazarnews

کد خبر: ۲۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این‌که انصراف قالیباف به نفع حجت‌الاسلام رییسی نشان داد برنامه‌های این کاندیدا همچون ۲.۵ برابر کردن درآمد کشور، افزایش یارانه‌ها و راه‌اندازی سامانه مسکن از پشتوانه علمی برخوردار نبوده است گفت: جریان اصولگرایی تقریبا از شکست خود مطمئن شده و حالا فقط نگران شدت اختلاف آرای خود با اصلاح‌طلبان است.
بازار نیوز - فرج‌اله رجبی اظهار کرد: در مورد افزایش یارانه که آقای قالیباف بر آن تاکید داشت رییس مجلس تذکر داد که نمایندگان مجلس برای هر ریال هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۱۳۹۶ چانه می‌زدند. کار به گزارش رییس کمیسیون تلفیق، دیوان محاسبات، ‌مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشیده شد و ماحصل این بود که حتی یک ریال هم با حساسیت زیادی محاسبه شود. پس تنها راه دو سه برابر کردن یارانه‌ها چاپ پول بدون پشتوانه است که اثرات تورمی شدیدی بر اقتصاد می‌گذارد.

وی هم‌چنین درباره راه‌اندازی سامانه مسکن که دو شب قبل انجام شد تصریح کرد: این اقدام هم بیشتر یک کار تبلیغاتی بود که بگویند شعارهای ما بر اساس برنامه است. وگرنه خودشان هم می‌دانستند که مسوولیتی برای این کار ندارند. با این حال الان باید پرسید شما که چنین سایتی راه‌اندازی کرده‌اید به دلیل انتظاراتی که ایجاد شده و ثبت نام‌هایی که ممکن است انجام شده باشد موظفید برنامه‌های خود را ادامه دهید.

رجبی گفت: نامزدهای جریان اصولگرایی در مقابل دولتی که برنامه‌اش مشخص است هیچ راهبردی ارایه ندادند و صرفا به آینده حواله می‌دهند. در مناظره‌ها مشخص بود پاسخ مناسبی برای چالش‌های فراروی اقتصادی ندارند. بنابراین در مقابل یک برنامه پیش رو و قابل اجرا شعارهایی از قبیل ۹۶ درصد، رکود رکورد زده یا کارخانه ها خوابیده سر دادند که بعدا با توجه به تکرار این شعارها، مردم نسبت به آنها واکسینه شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در صحبت‌های آقای رییسی هم بی‌برنامگی اقتصادی کاملا مشهود است، افزود: در مقابل ریزش آرای آقای رییسی و عدم استقبال از برنامه‌هایش در شهرهای مختلف معتقدم استقبال از آقای روحانی بالا گرفته است. اجتماع ورزشگاه آزادی، لرستان، اصفهان، تبریز و ساری را نگاه کنید می‌بینید به طور فزاینده‌ای جمعیت در حال اقبال از آقای روحانی هستند. در سوی مقابل سایت‌هایی که از آقای رییسی دفاع می‌کنند از پخش تصاویر باز خودداری می‌کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: به اعتقاد من از ابتدای این هفته جریان انتخابات به طور واضح به سمت رییس جمهور مستقر چرخش کرده و تحلیل جریان اصولگرایی این است که بازی را باخته‌اند. به همین دلیل برای این‌که وضعیت را عوض کنند دو راه پیش رو داشتند؛ یکی ریسکی و دوقطبی کردن رقابت که با کنار رفتن قالیباف این اقدام را صورت دادند و راهکار دوم، امنیتی کردن فضا با هدف کاهش مشارکت مردم و احتمال ضعیف برای پیروزی‌شان است که در صحبت‌های برخی افراد این جریان کاملا نمود دارد.

رجبی، این نگرش جریان اصولگرایی را کاملا مغایر با منویات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: مردم قطعا به فرمان رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی با همه توان در انتخابات شرکت می‌کنند و با این اوصاف شانس جریان رقیب دولت پایین می‌آید. لذا معتقدم جریان اصولگرایی با کنار رفتن قالیباف قصد دارد فاصله خود را با آقای روحانی کم کند تا بتواند با قبول شکست نزدیک، وجهه خود را برای آینده ترمیم کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گرچه روی کاغذ شانس آقای روحانی بیشتر است اما مردم نباید کار را تمام شده تلقی کنند بلکه باید حتما روز جمعه به پای صندوق‌های رای بروند و اطرافیان خود را برای شرکت ترغیب کنند؛ ‌ زیرا وقتی سطح مشارکت بالا برود هم رقابت ساده حل می‌شود و هم  مطالبات مردم از دولت پشتوانه قوی‌تری به خود می‌گیرد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: