bazarnews

کد خبر: ۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
نشست خبری مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز قانونی تبلیغات برگزار شد و او بار دیگر به تبیین برنامه‌های خود پرداخت.
بازار نیوز - سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که آمدن ما امسال به صحنه انتخابات بر مبانی تحلیلی بود که از شرایط ۴ سال گذشته به ویژه در شرایط اقتصادی داشتیم گفت: حزب مؤتلفه  نامزدی را معرفی کرد و در برنامه انتخاباتی سعی شد تحلیل و راه‌حل‌های خود را برای برنامه اقدام  کارهایی اجرایی ارائه دهیم. تا امروز تبیین خوبی در بیان نظریات داشته‌ایم و تا فردا صبح و فرصت باقی مانده کار خود را ادامه می‌دهیم.

او در پاسخ به سوالی در مورد کناره‌گیری قالیباف و رییسی بیان کرد: بین این دو کناره‌گیری تفاوت وجود دارد، قالیباف با اتکا  به پشتوانه نیروهایی انقلاب و کاندیداتوری خود در دوره‌های گذشته حضور پیدا کرد، آمدن و رفتن او برای مصلحت انجام گرفت و به نوعی ائتلاف محسوب می‌شود و کناره‌گیری او برای تقویت موضع جمنا بود.

میرسلیم ادامه داد: با توجه به مناظرات سه‌گانه به این نتیجه رسید اگر به نفع رییسی کناره‌گیری کند پایگاه نیروهای انقلاب تقویت می‌شود.

این نامزد انتخاباتی گفت: کناره‌گیری جهانگیری حیله سیاسی محسوب می‌شود، او با عنوان  نامزد پوششی  آمد در صحنه تا هرجا نامزد اصلی کم می‌آورد اطلاع رسانی کند. این آمدن و رفتن مورد تایید همگان نیست و مخالف آن هستم و صداقت ایجاب می‌کرد که تا آخر در صحنه می‌ماند و یا صادقانه اعلام می‌کرد برای چه به صحنه آمد.

او در  پاسخ به سوال پیرامون ارزیابی از رفتار تبلیغات دولت یازدهم گفت: اگر شکایتی باشد مراجع ذیربط رسیدگی خواهند کرد.افکار عمومی تهدید و تطمیع را تشخیص می‌دهد. نمی‌گویم ادارات را تعطیل کردند اما مرخصی‌هایی داده شده است که باید رسیدگی شود. اگر منتخب مردم بودم گزارشی از این تخلفات را به مردم ایران ارائه خواهم داد. تا آخر انتخابات پای کار خواهم بود و هر چه مردم انتخاب کنند احترام خواهم گذاشت. هاشمی‌طبا  گفته است به روحانی رای می‌دهم و فقط وقت مردم را تلف کرد.

میرسلیم درباره برجام نیز عنوان کرد: برای به سرانجام رسیدن سند برجام عرق زیادی ریخته شده است و یک نکته بر دنیا روشن شد که ایران مظلوم واقع شده است.و ما به همه تعهدات  خود عمل کردیم و حتی دولت خودشیرینی هم کرده است و بهتر بود گام به گام پیش می رفت.اگر ما هم  انتخاب شویم برجام سندی است که وجود دارد و باید انجام شود اما طرف مقابل هم باید قدم در این زمینه بردارد.

او در ادامه اظهار داشت: در این ۳۸ سال کمتر با فرایند حزبی توام بودیم در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی بسیار فعال بود که اکثر مجلس اول و دوم را در برگرفت،نامزد حزبی برای ریاست جمهوری سراغ ندارم و تنها آیت الله خامنه‌ای به عنوان دبیرکل حزب جمهوری بود که آن هم مردم به دلیل شناخت از ایشان به او رای دادند. اگر بتوانیم این روند را هرچه زودتر ایجاد کنیم که مردم بدانند سرو کارشان با تشکل سیاسی است زودتر به تصمیم می‌رسد می‌داند با چه کسی سرو کار دارد.

میرسلیم خاطرنشان کرد: حزب به صحنه نمی‌آید که کنار رود. کنار  کشیدن نامزد حزبی معنی ندارد کما اینکه رای نیاوردن و کم رای نیاوردن آن هم کسر ‌شان نیست در کار سیاسی نباید به نظرسنجی‌ها ارزش قائل شوی بلکه باید به آن تحلیل و روند  توجه کرد. باید سعی کنیم مردم سالاری با تقویت احزاب دنبال شود.

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برای اتحاد اصولگرایان کنار نمی‌کشید، گفت: حزب موتلفه قبل از تشکیل جمنا نامزد خود را معرفی کرد و بعد از تشکیل  جمنا با آن اعلام  همراهی کردیم به لحاظ هدف با یکدیگر هستیم و روش من و آقای رییسی متفاوت است و  جمنا هنوز ثبت شده نیست و مفهوم ندارد. در ارائه برنامه‌ها اختلاف اساسی داریم اما هدفمان یکی است در مورد اینکه چگونه همکاری کنیم که ادامه وضع کنونی را شاهد نباشیم گفت‌وگو خواهیم  کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا اینکه  موحدی کرمانی و یزدی  برای کناره گیری با شما رایزنی داشتند صحت دارد؟ گفت: نامزد هستم و تا انتها خواهم ماند، با حضرات علما در ارتباط هستیم ما همیشه در ارتباطیم و رایزنی وجود داشته و نظر کارشناسی خود را مطرح کرده‌ام.

 میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد مهندسی آرا پاسخ داد مهندسی آرا یعنی میرسلیم به عنوان نامزد می‌آید و برای یک فرد کنار می‌رود اما در جایی نامزد است و افرادی را دارند که فقط به او رای می‌دهند و با کنار کشیدن او آرا خاموش می‌شود و به دیگری رای نمی‌دهند. اما زمانی با کنار رفتن بخشی از رای به دیگری  انتقال می‌یابد و این مهندسی آرا است.

او افزود: اینکه فقط روحانی و رییسی در صحنه باقی بمانند این می‌شود دوقطبی و باید از آن جلوگیری کرد و مردم را نباید در این شرایط قرار دارد. امیدوارم هر کسی رئیس‌جمهور  شود به جز روحانی، او ۵۰ درصد آراء را دارد و از این طرف اصولگرایان هم داری ۵۰ درصد آرا هستند پیش‌بینی امکان‌پذیر نیست و ممکن است نظر مردم تا روز رای‌گیری تغییر کند.

میرسلیم در مورد سرقت علمی روحانی و تقلبی بودن مدرک عنوان کرد: برای خودم می‌توانم بگویم مدرکم از کجا آمده است اینکه روحانی چگونه مدرک خود را گرفته نمی‌دانم.  پیشنهاد می کنم یک گروه کارشناس در شورای عالی فرهنگی مامور کنند که مشخص شود این مدرک با دروغ و تزویر و دغل به دست آمده یا نه و این باید زودتر مشخص شود چرا که آبروی نظام مطرح است.

او ادامه داد: ما و رییسی کمک‌کننده به هم هستیم و معارض هم نیستیم اما اگر من کنار روم سبد رای من به سمت رییسی نمی‌رود و دانشجویانی که به من رای می‌دهند به این سمت نمی‌روند.
ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: