bazarnews

کد خبر: ۲۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
سردرگمی سپرده‌گذاران موسسات مالی
کارشناس امور بانکی در خصوص بلاتکلیفی سپرده گذاران موسسات آرمان و کاسپین گفت: کاسپین مجوز بانک مرکزی داشت و سپرده گذاران با اعتماد به این مجوز در این موسسه سپرده گذاری کردند و با این شرایط اگر مسئولین موظف به پرداخت سپرده های مردم هستند.
بازار نیوز - آخرین پرونده این موسسات غیر مجاز مربوط به موسسه آرمان بود که با ادغام دو تعاونی البرز ایرانیان و وحدت ایرانیان و با پرداخت سودهای بالا سپرد های زیادی را جمع آوری کرد و از شهریور سال گذشته تا کنون سپرده گذاران همچنان برای رسیدن به پول خود سردرگم مانده اند.
بعد از اعلام ورشکستگی موسسات غیر مجاز ثامن الحجج، میزان، آرمان و ... موسسه مجاز کاسپین هم اعلام ورشکستگی کرد و غوغایی در بین سپرده گذاران ایجاد کرد.

سید محمد جهرمی کارشناس امور بانکی در این خصوص گفت: کاسپین مجوز بانک مرکزی داشت و سپرده گذاران با اعتماد به این مجوز در  این موسسه سپرده گذاری کردند. به هر حال نباید استخوان لای زخم گذاشت، اگر موسسه ای غیر مجاز است باید زمان گذاشت و مسئولین را موظف کرد تا سپرده ها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: موسسه های غیر مجاز باید جمع آوری شود ضمن اینکه تخلفات مسئولین باید محکم و قضایی باشد. با این شرایط تا الان هم استخوان لای زخم گذاشته ایم.  با تکلیف سپرده گذاران کاسپین هر چه سریعتر مشخص شود چون این موسسه مجوز بانک مرکزی را داشته و از ادغام چند تعاونی شکل گرفته البته طبق شنیده ها قرار است تکلیف سپرده های موسسه کاسپین مشخص شود البته نه با روش های منطقی!

جهرمی در این خصوص گفت: ظاهرا چون موسسه فرشتگان از سال 94 منحل شده قرار نیست سودی به این سپرده ها تعلق بگیرد و این در حالی است که این تعاونی ها با نام کاسپین سپرده گیری کرده اند و باید این موسسه پاسخ این سپرده گیری را بدهند نه سپرده گذار.
وی با اشاره به دلایل ورشکستگی موسسه های غیرمجاز و حتی مجاز کاسپین گفت: نظارت ضعیف بانک مرکزی باعث چنین رخدادی در بازار مالی و پولی کشور می شود و در چنین شرایطی باید بانک مرکزی حتی قبل از اعلام ورشکستگی یک بانک تمامی موارد بانک را مورد بررسی و نظارت قرار دهد.

کارشناس امور بانکی با اشاره به وضعیت اسف بار پولی و صورت های مالی بانک ها مخصوصا یکی از بزرگترین بانک های حال حاضر کشور گفت: باید هر چه سریعتر بانک مرکزی و دولت به مجموعه بانک های بزرگ رسیدگی کنند چون اگر یکی از این بانک ها مثل اتفاقی که در آمریکا و اروپا افتاد با مشکل پرداخت وجوح سپرده گذاران مواجه شود دومینوی ریزش کل بانک های کشور  به وجود می آید و نباید بانک مرکزی اجازه چنین اتفاقی را بدهد. در واقع باید با تزریق منابع و حتی منابع دولتی و بلاعوض جلوی چنین رخدادی گرفته شود. شاید از طریق پرداخت بدهی دولت به این بانک ها صورت مالی آنها بهتر شود و از طرفی با دریافت کمک های بلاعوض از سوی بانک مرکزی و دولت مشکلاتشان حل شود.

وزیر سابق کار و رفاه در ادامه گفتگوی خود با بازار نیوز در خصوص سامانه جامع کار در دولت روحانی نیز گفت: جمع آوری اسامی و توانایی های بیکاران از گذشته های دور هم بوده و مهم این است که ظرفیت اشتغال برای کشور و بیکاران فراهم شود وگرنه اسم نویسی مشکل را حل نمی کند.

جهرمی در این باره تصریح کرد: سامانه کاریابی باعث رفع بیکاری نمی شود در واقع این سامانه ها کار پیدا نمی کنند! بلکه اشتغال از طریق سرمایه گذاری و رفع مشکلات واحد های اقتصادی موجود باعث رفع بیکاری می شود. هرچند که امیدواریم دولت برای 4 سال آینده برای کاهش بیکاری به قول های که داده عمل کند. گذشته ها گذشته و باید به آینده فکر باشیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپرده گذار کاسپین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
ممنون که یکنفر متوجه شد یکسری از ما سال ۹۵بعد از مجوز و با تابلو کاسپین سپرده گذاری کردیم ما فرشتگان ننمشناختیم و یک عده هم تمدید کردن با مجوز و تابلوی کاسپین پس فرشتگانی در کار نبود مگر اینکه بین خودشان میخواستند پولای مردمو بگیرن بعد بگن شما فرشتگان گذاشتید پس چرا نباید ما سود بگیریم ممنون از حمایتتون خواهشا بازم پیگیری کنید که نردم دوران سخت بی پولی و بدبختی رو میگذرونن و حق الناس داره در مملکت اسلامی از بین نیره
فریب خورده مجوز سیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
خدارو شکر حداقل یکنفر متوجه شد ما در موسسه مجاز کاسپین سپرده گذاری کردیم . من پس از دیدن تابلوی کاسپین و مراجعه با سایت بانک مرکزی که به این موسسه مجوز داده بود اقدام به سپرده گذاری کردم .
من کجای کار اشتباه کردم ؟ اینکه به محوز بانک مرکزی اعتماد کردم اشتباه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: