bazarnews

کد خبر: ۲۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
عموما انتظار ادامه وزارت زنگنه را دارند با این وجود اخباری به گوش می رسد که از تغییر در این وزارتخانه حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار بازار از زمانی که رئیس جمهور در نشست خبری انتخاباتی خود از ضرورت جوان سازی کابینه گفت گمانه زنی ها در خصوص تغییرات کابینه آغاز شد.

رسانه ها اسامی مختلفی را در خصوص تغییرات هیات دولت دوازدهم اعلام کرده اند. در این بین اسامی افرادی مانند نعمت زاده، قاضی زاده هاشمی، طیب نیا و رحمانی فضلی و پورمحمدی به چشم می خورد.

در خصوص وزارت نفت اما تا کنون نکته ای مطرح نشده و عموما انتظار ادامه وزارت زنگنه را دارند با این وجود اخباری به گوش می رسد که از تغییر در این وزارتخانه حکایت دارد.

بنا بر این گزارش گویا شخص زنگنه به دلیل وضعیت جسمانی و سلامتی قصد ادامه کار در وزارت نفت را ندارد و باید منتظر تغییراتی در ریاست این وزارتخانه در دولت جدید باشیم.

در بین مدیران و بدنه وزارت نفت اسامی مختلفی به عنوان جانشین زنگنه مطرح شده اما یک نفر بیش از بقیه گزینه ها مورد توجه است و احتمالا باید منتظر حضور او در مسند وزارت نفت باشیم.

حبیب الله بیطرف که اخیرا به عنوان معاون جدید امور مهندسی، پژوهش و فناوری از طرف زنگنه منصوب شده است جدی ترین گزینه دولت برای دولت دوازدهم می باشد.
بیطرف وزیر اسبق نیرو در سالهای 84- 1376 بود و پس از آن رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شد.

. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران می‌باشد. او از اعضای کمیتهٔ مرکزی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود، که در آبان ۱۳۵۸ سفارت ایالات متحده در تهران را اشغال کردند و بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را رقم زدند.

بیطرف فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی آغاز نمود. در طول جنگ ایران و عراق به عنوان عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت ادامه داد. وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ استاندار یزد بود. از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال، در سمت معاون آموزشی وزارت نیرو فعالیت داشت. بیطرف در دولت‌های هفتم و هشتم، در کابینه اول و دوم سید محمد خاتمی، بعنوان وزیر نیرو فعالیت می‌نمود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: