bazarnews

کد خبر: ۲۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
خطر کردن در خون بعضی از آدمهاست انگار بعضی از افراد به دنیا می آیند تا خطر کنند. کوهنوردی یکی از ورزش هایی است که لذت فتح قله در آن با هیچ چیز دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست.
بازار نیوز - با این حال هیچ چیز ارزشمندی، راحت بدست نمی آید و این مسیر دارای خطرهای زیادی است که اگر در شروع آن هستید باید آنها را بشناسید، سرمازدگی، بهمن، طوفان، کمبود اکسیژن در ارتفاع و … فقط تعدادی از خطرهایی هستند که در راه فتح قله های بلند دنیا وجود دارند. در ادامه الی گشت به شما مرگبارترین قله های جهان را معرفی می کند، با ما باشید:

قله برود پیک (Broad Peak)
هر کوهنورد حرفه ای تا حالا نام برود پیک را شنیده است. این کوه ۸۰۵۱ متری در رشته کوه قراقروم در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته است و دوازدهمین قله ی  بلند جهان محسوب می شود. جالب است بدانید قله ی مشهور K2 که یکی دیگر از قله های این فهرست است که در ۸ کیلومتری آن قرار دارد و به راحتی از بالای برودپیک قابل دیدن است. این قله علیرغم ارتفاع بسیار زیادش خیلی سخت نیست و صعود به آن تقریبا ۶ هفته طول می کشد، البته در شرایط آب و هوایی سخت ممکن است تا ۹ هفته هم طول بکشد. این کوه یکی از بی رحم ترین کوه های دنیاست و درصد مرگ در آن، ۵% است.
 
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویرقله شیشاپانگما (Shishapangma)
شیشاپانگما نام قله ای در کشور چین است که ۸۰۱۳ متر ارتفاع دارد و چهاردهمین قله ی  بلند جهان شناخته می شود. این کوه جز کوه های به نسبت ساده برای صعود است، با این حال نرخ سالیانه ی مرگ و میر در آن، ۸ درصد است.
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویر 

شیشاپانگما
قله اورست (Everest)
با بلندترین قله ی کره ی زمین یعنی اورست آشنا شوید که ارتفاع آن به ۸۸۴۸ متر می رسد. این قله از قله های مشهور و مورد علاقه ی کوهنوردان حرفه ای و آماتور است و مسیر صعود استاندارد آن، نیاز به تجهیزات دشوار و آنچنانی ندارد ولی با این حال آب و هوای بد و بادهای شدید جان ۲۱۰ نفر را گرفته است.
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویرقله اورست
قله ماکالو (Makalu)
قله ی ماکالو در ۲۲ کیلومتری شرق اورست قرار دارد و درست شبیه یک هرم چهار وجهی است و ۸۴۸۱ متر ارتفاع دارد. صعود به ماکالو به دلیل وجود شیب های بسیار تند و تیغه های تیز، از دشوارترین صعودهای دنیاست. حتی مسیر رسیدن به این کوه هم جز سخت ترین و خطرناک ترین مسیرهای جهان است و هر سال جان ۹ درصد صعود کنندگان به خود را می گیرد.
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویرماکالو
قله گاشربروم ۱ (Gasherbrum I)
یکی دیگر از مرگبارترین کوه های جهان، گاشربروم ۱ است که در قراقروم در هیمالیا قرار دارد. گاشربروم، ۸۰۸۰ متر ارتفاع دارد و آمار مرگ و میر کمی از آن در دسترس است که آن هم به دلیل این است که کوهنوردان زیادی جرات نمی کنند این قله را فتح کنند.
 مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویر
گاشربروم
قله داولاگیری (Dhaulagiri)
این هفتمین کوه بلند دنیا، ارتفاعی برابر ۸۱۶۷ متر دارد و متاسفانه جان افراد زیادی را گرفته است. یکی از حادثه ها مربوط به تیمی ۸ نفره بود که به دلیل انتخاب مسیر اشتباه با بهمن روبرو شده و کشته شدند.
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویردائولاگیری
قله کِی۲ (K2)
دومین قله ی بلند دنیا بعد از اورست، کی ۲ است که ۸۶۱۱ متر ارتفاع دارد. این قله هم در منطقه ی قراقروم رشته کوه های هیمالیا قرار گفته است و به دلیل برف و یخ زدگی و ریزش بهمن و سنگ، صعود فوق العاده دشواری است. تعداد کشته شدگان کی ۲، یک چهارم تعداد افرادی است که صعود می کنند.
مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویرکی 2
قله آناپورنا (Annapurna)
قله ی مشهور آناپورنا هم روی کوه ای هیمالیا قرار دارد و با ارتفاع ۸۰۹۱ متری اش، دهمین قله ی بلند دنیا محسوب می شود. این قله با ۴۱ درصد مرگ و میر، مرگبارترین کوه دنیاست.
 مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویر
آناپورنا
قله کانچنجونگا (Kangchenjunga)
قله ی کانچنجونگا، سومین قله ی  بلند دنیا با ارتفاع ۸۴۸۵ متر است. این کوه یکی از خطرناک ترین کوه های دنیا آن هم به دلیل وضعیت آب و هوایی نامطلوبیست که دارد. موردی که این کوه را خطرناک می کند، شرایط آب و هوایی غیر قابل پیش بینی آن و بهمن هایی است که ناگهانی اتفاق می افتند. تا حالا فقط ۳۰۰ نفر در دنیا توانسته اند کانچنجونگا را فتح کنند.
 مرگبارترین کوه‎های جهان + تصاویر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: