bazarnews

کد خبر: ۲۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
ملاقات با وانت جدید T60‌ در شانگهای
مکسوس به‌عنوان زیرمجموعه تجاری‌ساز سایک موتور شناخته می‌شد، با رونمایی از محصول جدید خود زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد.
بازار نیوز-  مکسوس به‌عنوان زیرمجموعه تجاری‌ساز سایک موتور شناخته می‌شد، با رونمایی از محصول جدید خود زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد. خودرو D۹۰ مکسوس که البته هنوز تولید آن تجاری نشده و قابلیت آزمایش آن فراهم نبود، سال گذشته در نمایشگاه پکن رونمایی شد. به گفته مسئولان این شرکت یک خودرو هوشمند است که بااتصال به اینترنت می‌تواند امکانات فراوانی را در اختیار راننده خود قرار دهد. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر

طراحان این خودرو همچنین تلاش کرده‌اند استفاده از چوب و چرم را در طراحی داخلی این خودرو در اولویت قرار دهند. این خودرو که در نمایشگاه شانگهای نیز به نمایش در‌‌آمده بود، به‌احتمال فراوان تا 4 ماه دیگر به بازار چین عرضه خواهد شد. آنطور که مدیران سایک درباره قیمت این خودرو می‌گویند، باید انتظار بین 200 تا 300 هزار یوان را داشته باشیم که موجب می‌شود این خودرو در بین خودروهای SUV لاکچری قرار گیرد. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر

سایک موتور با 3 نماینده در ایران این روزها تلاش دارد تا حضور هر‌چه پررنگ‌تری در بازار ایران داشته باشد. حضور بهمن دیزل به‌عنوان نماینده محصولات مکسوس، ام‌جی پارس موتور به‌عنوان تولیدکننده خودروهای ام‌جی و مدیا موتور نیز که واردات محصولات ام‌جی را بر‌عهده دارد را بگذارید کنار راه‌اندازی دفتر سایک موتور به‌عنوان تنها برند چینی که اقدام به راه‌اندازی دفتر مستقل در تهران کرده است، همه نشان از برنامه‌ریزی بلندمدت این برند برای بازار ایران دارد. سایک در کشور خودش سال گذشته توانست رتبه نخست را درفروش میان رقبای قدرتمند دیگر به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد بازار ایران چه در حوزه خودروهای تجاری و چه در سواری آنقدر‌ اهمیت دارد که خبرنگاران ایرانی را برای معرفی و آشنایی با محصولات جدید خود همراه با یک گروه حدود 50 نفر خبرنگار از سراسر دنیا به شانگهای فرابخواند و در کنار معرفی محصولات جدید خود فضای تست خودروهای جدید خود را برای آنها فراهم کند. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر
تست محصولات سایک در یکی از بزرگ‌ترین جاده‌های تست دنیا که قابلیت بررسی انواع خودروها در شرایط مختلف را دارد برگزار شد. سایک موتور در این مراسم که صبح تا عصر به طول انجامید، 3 دستگاه از جدیدترین محصولات خود را برای آزمایش در اختیار خبرنگاران قرار داده بود. ‌در این مطلب تنها به معرفی محصولات مکسوس وانت‌بار T60‌ و شاسی‌بلند D90 خواهیم پرداخت و گزارش آزمایش 2 محصول سواری سایک را شماره‌های بعدی هفته‌نامه خودرو امروز منتشر خواهیم کرد. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر

T60؛ وانت‌بار جدید مکسوس 
مکسوس را در کشورمان با مینی‌بوس‌های آن می‌شناسیم که توسط شرکت بهمن دیزل عرضه‌شده‌اند. جدیدترین محصول از خانواده مکسوس برای بازار کشومان وانت‌بار T60 آن است. این خودرو در نمای جلو با داشتن یک جلوپنجره مستطیلی بزرگ، نمایی خشن و قلدر دارد و اگر از بغل به آن نگاه کنیم، ناخودآگاه یاد نیسان فرانتیری می‌افتیم که این روزها اساس و پایه طراحی مرسدس بنز کلاس X این شرکت شده است. در داخل کابین نیز چیدمان قطعات و طراحی داشبورد را می‌توان بالاتر از تمامی وانت‌بارهای چینی موجود در بازار کشورمان دانست. این خودرو در بازارهای جهانی با 3 پیشرانه 1.8 لیتری و 2 لیتری بنزینی و همچنین 2.8 لیتری توربو دیزل عرضه می‌شود که احتمالا‌ برای بازار کشورمان نیز، از موتور 1.8لیتری بنزینی با 133 اسب بخار قدرت استفاده شود. ضمن آنکه چون پیشرانه 2.8 لیتری توربو دیزل آن ‌روی ساخته‌هایی از دیگر شرکت‌های چینی نیز نصب می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چراکه با 150 اسب بخار توان و 360 نیوتن‌متر گشتاور، می‌توان انتظار توانایی‌های بسیار بیشتری از این خودرو نسبت به موتور بنزینی حتی در سفرهای خارج شهر و برنامه‌های آفرودی داشت که از این نگاه می‌تواند توجه طبیعت‌دوستان و گردشگران را نیز به خود جلب کند. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر

این خودرو همچنین در دو نوع تک‌دیفرانسیل با محور محرک عقب و یا دو‌دیفرانسیل ساخته می‌شود. مکسوس T60 در کشورمان رقبایی چون کاپرا، وینگل 5، فوتون تانلند، ایسوزو دی‌مکس، دانگ‌فنگ ریچ و ... دارد که بسته به نوع پیشرانه‌اش، در برابر آنها قرار خواهد گرفت که بازهم به لطف طراحی جذاب‌ترش، می‌توان انتظار بازار خوبی برای آن داشت. 

خودرو خوش‌تیپ مکسوس به ایران می آید +تصاویر

آزمایش این خودرو در جاده‌ای موسوم به «پروانه‌ای» در محوطه اصلی پیست آزمایش فنی محصولات SAIC انجام شد. این پیست با شکل پروانه‌ای‌، پیچ‌های نرم و تندی را پیش‌روی ما قرار می‌داد تا قابلیت‌های این پیکاپ جدید را بسنجیم‌.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: