bazarnews

کد خبر: ۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
استارت آپ‌های خدمات مالی مسیر تبدیل شدن تایلند به برندی در حوزه فین‌تک را هموار کرده است.
بازار نیوز -  هنگامی‌که مردم به تایلند فکر می‌کنند، پادشاهی با بسیاری از موضوعات برایشان تداعی می‌شود؛ سواحل، پیاده‌روها، معابد، فیل‌ها، روشن‌فکری و به طور خلاصه، تمام عناصری که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به این کشور جنوب شرق آسیا جذب می‌کنند. اما اعضای جامعه فین‌تک (fintech) تایلند، کشوری را می‌بینند که به مرحله‌ای برای تبدیل شدن به برندی در منطقه و جهان رسیده است.

اومیس، توسط جان هاسگاوا و ازرا دان هارینسوت، یک پلت فرم مدیریت پرداخت راه‌اندازی کرده است. این بزرگترین فین‌تک موفق تایلندی است. سال 2016، سری ب این نرم‌افزار به ارزش 17.5 میلیون دلار رشد کرد و در حال حاضر در تایلند، ژاپن، اندونزی و سنگاپور کار می‌کند. این یک داستان آرمانی است که نشان‌دهنده احتمالات و امکانات برای دیگر استارت‌آپ‌های خدمات مالی در تایلند است.

به گفته پل ارک، مدیرعامل شرکت وی سی (Digital Ventures and a Seedstars ambassador)، استارت‌آپ‌های خدمات مالی (fintech) پتانسیل این را دارند که نوآوری را در سراسر بخش‌ها تحریک کنند. این ماجرا می‌تواند نه تنها در صنعت خدمات مالی تایلند بلکه در تجارت، بهداشت و درمان و حتی آموزش و پرورش هم رخ دهد. ارک می گوید: «افزایش روز افزون استفاده از تکنولوژی های بلاک‌چین، ابرداده و هوش مصنوعی، شرکت «تائی فین تک» را قادر کرده که نه تنها محصولات و خدمات خود را در اختیار مشتریان موجود قرار دهد، بلکه به آن دسته از مشتریان کشور که با بانک سرو کار ندارند هم خدمت‌رسانی کند.»

آکارادج دیسیادج، مدیرعامل شرکت تائی فین‌تک (Thai Fintech Association) معتقد است بخش خدمات مالی تائی قوی است و می‌تواند با همسایگانشان در آسه آن و بازارهای دیگر رقابت کند. او می‌گوید: «ما معتقدیم که همه مردم بسیار باهوش هستند. هدف ما این است که آنها را ترغیب کنیم تا از خدمات مالی استفاده کنند و آن را ترویج دهیم. ما می‌خواهیم به آنها برای وارد شدن به بازارهای جهانی کمک کنیم.»

از تایلند به «آسه آن» و جهان
به گفته دیسیادج، تائی فین‌تک، سال 2016 ابتدا به عنوان باشگاه شبکه‌ای شروع به کار کرد که هدفش تسهیل ارتباط میان استارت‌آپ‌های فین‌تک با بانک‌های بزرگ و سرمایه‌داران بود. اما امسال این شرکت در وزارت کشور ثبت شد و از این به بعد می‌تواند نقش بیشتری در توسعه این صنعت داشته باشد.

دیسیادج می‌گوید: «شرکت تائی فین‌تک، در حال بنیان گذاری و ایجاد یک فضای ایمنی برای فین‌تک‌های ملی و استارت‌آپ‌ها است تا آنها از آن طریق بتوانند تست محصولات انجام دهند و با شرکت‌های بالقوه برای دست آوردن منابع مالی ملاقات کنند.


تک گریاند (TechGrind) شرکت دیگری است که تلاش می‌کند دره سیلیکون بعدی را در جنوب شرقی آسیا ایجاد کند.

کیل مک کامپ و کنیز لین، موسسان شرکت پیملو (Pymlo) هم می‌گویند: «ما به دنبال پیدا کردن راه‌ حلی برای مشکل جدی بسیاری از کسب و کارها در جنوب شرقی آسیا هستیم. طرح‌های پیملو برای تطبیق صاحبان کسب و کار در سراسر مرزهای «آسه آن»، از جمله کسانی که می‌خواهند کسب و کار منطقه‌ای انجام دهند کارساز است.»
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: