bazarnews

کد خبر: ۲۳۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
سرخابی‌های پایتخت از فعال‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات بودند و به نظر می‌رسد در فصل جدید هم رقبای جدی یکدیگر باشند.
بازار نیوز -  فصل نقل و انتقالات همیشه اهمیت زیادی در سرنوشت تیم‌ها در لیگ برتر داشته است و دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس هم هرسال با آگاهی از این موضوع سعی در جذب ستاره‌های نقل و انتقالات دارند تا با قدرت بیشتری فصل را شروع کنند.

فعالیت مثبت یک تیم در نقل و انتقالات بخشی از قدرت آن تیم در لیگ خواهد بود ولی داشته‌های تیم‌ها قبل از ورود به نقل و انتقالات هم اهمیت زیادی دارد.

پرسپولیس در شرایطی وارد نقل و انتقالات شد که قهرمان لیگ برتر و تنها تیم ایرانی حاضر در جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست و ثبات در کنار تقویت را در دستورکار خود قرار داده است.

استقلال هم با وجود شروع نه‌چندان خوب در لیگ شانزدهم، توانست در نهایت خودش را به همسایگی پرسپولیس در جدول برساند و به عنوان نایب قهرمانی برسد، هر چند همانطور که مسئولان باشگاه تشخیص دادند، ادامه این رقابت مستلزم فعالیت خوب در نقل و انتقالات است.

با گذشت چند هفته از نقل و انتقالات می‌توانیم نگاهی به وضعیت کنونی دو باشگاه و مقایسه داشته‌هایشان تا اینجای کار داشته باشیم:

دروازه‌بان‌ها:
استقلال به واسطه حضور رحمتی و حسینی در چند سال اخیر دغدغه‌ای برای پست دروازه‌بانی نداشته است و خیالش راحت بوده. سرخپوشان هم فصل قبل با اضافه کردن بیرانوند و رادوشوویچ به خط دروازه خود توانستند وضعیت خوبی برای خود ایجاد کنند.

پیش‌بینی می‌شد سرخابی‌ها در نقل و انتقالات خیالشان از دروازه راحت باشد و به دنبال تقویت در سایر پست‌ها باشند. اتفاقی که برای استقلال رخ داده ولی برای پرسپولیس نه.

از گوشه وکنار اخباری در مورد احتمال جدایی بیرانوند شنیده می‌شود. خبری که اگر صحت داشته باشد می‌تواند باعث نگرانی هواداران این تیم شود. در این میان از طرفی صحبت از مذاکره پرسپولیس با چند گزینه در این پست شنیده می‌شود و از طرفی رادوشوویچ را جانشین مطمئنی برای بیرانوند معرفی می‌کنند. در هر صورت برای پست دروازه‌بانی در پرسپولیس فصل جدید فعلاً باید یک علامت سوال ثبت کرد تا شاید در روزهای آینده تکلیف سرخپوشان در این پست مشخص شود.

مدافعین میانی:
استقلال فصل را با زوج برزیلی به پایان برد و پرسپولیس هم با استفاده از محمد انصاری و جلال حسینی در دفاع میانی خود استحکام خوبی در این نقطه ایجاد کرده بود.

در حال حاضر حسینی و انصاری در فصل جدید با پرسپولیس خواهند بود و علاوه بر این نفرات شجاع خلیل‌زاده هم در فصل جدید در جمع نفرات این تیم دیده می‌شود. اضافه شدن خلیل‌زاده به افزایش قدرت دفاعی سرخپوشان کمک می‌کند.

استقلال هنوز تکلیف خودش در پست دفاع میانی را مشخص نکرده است. منصوریان گفته پادوانی و رابسون را می‌خواهد ولی هنوز خبری از حضور آنها در این تیم نیست و باید دید پس از تعطیلات در تمرینات این تیم حاضر می‌شوند یا نه.

رابسون با باشگاه برزیلی قرارداد دارد و هنوز موافقت این تیم برای دادن رضایت‌نامه مدافع برزیلی جلب نشده است. استقلال در این پست با مجید حسینی تمدید کرده‌ است و مگویان را هم در اختیار دارد که صحبت از جدایی او شنیده می‌شود.

مدافعین کناری:
پرسپولیس در این پست با ترافیک بازیکن مواجه است ولی از طرفی دیگر استقلالی‌ها وضعیت چندان مناسبی ندارند.

سرخپوشان فصل گذشته حتی با کنار رفتن رامین رضاییان هم به مشکل نخوردند و حضور حسین ماهینی، صادق محرمی و محسن ربیع‌خواه در پست‌های دفاع راست و دفاع چپ نتیجه خوبی برای سرخپوشان داشت.

پرسپولیس برای دفاع چپ خود شایان مصلح را هم به خدمت گرفته است تا خیالش بیش از پیش از این ناحیه راحت باشد.

از طرفی استقلالی‌ها که آنها هم مذاکراتی با مصلح داشتند تا این لحظه بازیکنی برای دفاع کناری جذب نکرده‌اند.

صحبت از حضور وریا غفوری در فهرست خروجی شنیده می‌شود و البته یعقوب کریمی هم طبق شنیده‌ها ممکن است دیگر در جمع آبی‌ها جایی نداشته باشد. استقلالی‌ها منتظر تعیین وضعیت رامین رضاییان هستند و اینکه آیا توانایی جذب این بازیکن را دارند یا نه. زکی‌پور و خسرو حیدری هم در فصل جدید با آبی‌ها خواهند بود.

هافبک دفاعی:
در اینجا می‌توان برتری را به استقلال نسبت داد. آنها علاوه بر امید نورافکن و فرشید باقری توانستند با امید ابراهیمی تمدید کنند و روزبه چشمی را هم به جمع نفرات خود برگردانند. این نشان می‌دهد منصوریان برای فصل جدید دغدغه‌ای در این پست نخواهد داشت.

از سوی دیگر دست برانکو در این پست خالی است. کمال کامیابی‌نیا که تنها گزینه مطمئن سرخپوشان در این پست بود تا این لحظه برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده و مشخص نیست تکلیفش چه می‌شود. از طرفی این باشگاه در تلاش برای برگرداندن احمد نوراللهی است که تا امروز این اتفاق قطعی نشده است. اگر پرسپولیس این دو بازیکن را به فهرست خود اضافه کند مشکلش در این پست برطرف خواهد شد و در غیر این صورت برانکو با یک چالش جدی مواجه می‌شود.

هافبک‌های هجومی:
استقلال در پست هافبک هجومی همچنان فرشید اسماعیلی و جابر انصاری را در اختیار دارد ولی تکلیف بهنام برزای و مجتبی حقد‌وست مشخص نیست. آبی‌ها پس از تلاش فراوان توانستند داریوش شجاعیان را به جمع نفرات خود اضافه کنند که از ستاره‌های نقل و انتقالات بود و می‌تواند از بهترین مهره‌های استقلال در فصل جدید باشد.

از طرفی آبی‌ها به طور جدی خواهان اضافه شدن سرور جپاروف هستند تا کارشان را برای این پست تکمیل کنند. مهدی قائدی هم جدیدا به جمع شاگردان منصوریان اضافه شده است که سن و سال کمی دارد ولی از او به عنوان پدیده فصل جدید یاد می‌شود. خسرو حیدری در صورت وجود یک دفاع راست می‌تواند یک خط به جلو بیاید به عنوان هافبک راست برای استقلال به میدان برود.

از طرف دیگر سرخپوشان که وضعیت خوبی در فصل گذشته برای این پست داشتند با خروج سروش رفیعی مواجه شده‌اند. اتفاقی که به احتمال زیاد تاثیر منفی خودش را روی این تیم خواهد گذاشت. با این وجود برانکو همچنان محسن مسلمان، وحید امیری و فرشاد احمدزاده را در اختیار دارد و سیامک نعمتی را که عملکرد خوبی در پیکان داشت به خدمت گرفته است تا جای خالی سروش رفیعی به چشم نیاید. پرسپولیس مثل استقلال خواهان جذب شجاعیان بود ولی در این کار موفق نشد.

تنها علامت سوال سرخپوشان تا این لحظه برای این پست بشار رسن عراقی است که اگر جذب شود می‌توان گفت جای خالی سروش رفیعی هم پر شده است.

 مهاجمان:
استقلال در نوک حمله کاوه رضایی را از دست داد تا یک شوک منفی در نقل و انتقالات تجربه کرده باشد. از طرفی آبی‌ها موفق به بازگرداندن سجاد شهباززاده شدند تا دستشان برای پست مهاجم نوک خالی نباشد. حسن بیت‌سعید هم در این پست به جمع استقلالی‌ها اضافه شده که قابلیت بازی به عنوان وینگر را هم دارد. علی قربانی هم دیگر گزینه استقلالی‌ها در این پست است. باید دید نبود کاوه رضایی در فصل جدید استقلال مشخص خواهد شد یا نه.

سرخپوشان هم با اضافه کردن گادوین منشا که یکی از بهترین مهاجمان فصل گذشته بود توانستند قدرت تهاجمی خود را تا حد زیادی بالا ببرند. هر چند صحبت از جدایی مهدی طارمی وجود دارد و ممکن است آقای گل دو فصل اخیر سرخپوشان در فصل جدید در این تیم حضور نداشته باشد.

پرسپولیس در این پست علی علیپور را هم در اختیار دارد و وحید امیری هم دیگر بازیکن سرخپوشان در این پست است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
اینن حرف من را بیاد داشته باش ...الان استقلالی ها می گویند بهترین خرید ها را داشته اند اما اخر فصل که نتیجه نگرفتند می ایند و میگن این یکی بازیکن که گرفتم شل بود و اون کج بود و ان اصلا بازیکن نبود و....
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: