bazarnews

کد خبر: ۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
در بیست و دومین مراسم سالانه رونمایی از آثار خطی، 20 اثر خطی نفیس قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری متعلق به قرن دهم هجری با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در هتل استقلال تهران معرفی و رونمایی شد.
بازار نیوز - قرآن به خط نسخ علاالدین محمد تبریزی، کلیات سعدی از دوران تیموری، بیاض سلطانی، شاهنامه رونمایی از 20 اثر خطی نفیس قرن دهم هجریفردوسی دوران صفویه، قرآن نفیس به کتابت نسخ ابوطالب مدرس همدانی، کشکول کامل شیخ بهایی به خط نسخ، مرقع شاهکار با کتابت فتحعلی حجاب، اختیارات نجوم خواجه نصیر طوسی از جمله آثار خطی رونمایی شده اند.

محمدصادق محفوظی رئیس مرکز دائره‌المعارف انسان‌ شناسی موزه آثار نسخ خطی و فرهنگی طی سخنانی در این مراسم گفت: بذل ‌توجه اهل فرهنگ و هنر نسبت به نسخ و مکتوبات نشانگر عزم و ارادت آنان است و حال که این آثار طی سال‌ها حفظ‌ شده به‌ عنوان یادگار از سوی ما برای آیندگان خواهد ماند.

همچنین در این مراسم صاحب‌نظران و کارشناسان ممتازی همچون استاد مهدی محقق، دکتر محمد صادق محفوظی، دکتر مرتضی مومیوند، استاد عبدالله انوار، دکتر ایرانی، دکتر عظیمی، استاد مهدی عتیقی، پروفسور سید حسن امین و تنی چند از استادان حوزه فرهنگ و هنر به ایراد سخنرانی پرداختند و هر یک، کتب و نسخ رونمایی شده را معرفی کردند.

برچسب ها: اثر خطی ، قرن دهم ، 20 اثر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: