bazarnews

آخرین اخبار موسسه کاسپین از تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه کاسپین را از اینجا دریافت کنید.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز با کشیده شدن مساله موسسه اعتباری کاسپین به مجلس، بحث ها با حساست بیشتری دنبال می شود و سپرده گذارن نسبت به دریافت وجوه شان امیدوار تر شده اند.

بنا بر این گزارش در جلسه ای که شب گذشته بین نمایندگان مجلس و دولت و بانک مرکزی و با ریاست پزشکیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد طرفین بعد از شنیدن گزارش ها نسبت به تعیین تکلیف سپرده ها تصمیم گیری کردند.


پرداخت سپرده های 50 و 100 میلیونی موسسه کاسپین
طبق اعلان حاضران در جلسه فعلا بنا است تا سپرده های تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت شود و پس از آن با فروش اموال شاسایی شده موسسه کاسپین سپرده های تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. در مرحله های بعدی نیز به گفته سیف سپرده های بالای 100 میلیون تومان پردخت خواند شد.

آخرین اخبار موسسه کاسپین / مالباختگان بخوانند

پرداخت علی الحساب 90 درصدی
البته پور ابراهیمی اعلام کرده این پرداخت به میزان 90 درصد سپرده های مذکور است که به صورت علی الحساب واریز می شود و در نوبت های بعدی بدهی موسسه کاسپین تسویه خواهد شد.

پرونده موسسه کاسپین در راه قوه قضائیه
همچنین سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، رحیم زارع اعلام کرده این کمیسیون پیگیر ارسال پرونده موسسه اعتباری کاسپین به قوه قضائیه هستند تا به تخلفات پر شمار این موسسه رسیدگی شود. لازم به ذکر است برای این تصمیم باید طرح ارسال پرونده موسسه کاسپین به قوه قضائیه در صحن علنی مجلس مطرح گردد و در صورت رای آوردن در صحن قضایی خواهد شد.

تخلفات وحشتناک در موسسه کاسپین
الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اموال جدید کشف‌شده از صاحبان کاسپین، ۹۸ آپارتمان و ۷۵ باغچه و دو زن صیغه‌ای است که برخی از اموال به اسم آنها شده بود.

این مطلب و مطالب دیگری که از جلسات غیر علنی و منابع آگاه به گوش می رسد حاکی از تخلفات گشترده در موسسه کاسپین است. خبر خوب این است که با ورود قوه قضائیه و وزارت اطلاعات روزانه اموال بیشتری از کلاهبرداران در این موسسه شناسایی می شود که می تواند به پرداخت سپرده های سپرده گذاران کمک کند.

آخرین اخبار موسسه کاسپین / مالباختگان بخوانند

همچنین لارگانی اعلام کرد نمایندگان در این جلسه از بی مسئولیتی و همچنین روند پرداخت سپرده ها به بانک مرکزی اعتراض کردند.

تعیین تکلیف همه موسسات تا پایان سال
در این جلسه بنا شد تا در نیمه دوم سال 96 سیف از وضعیت موسسات مالی و اعتباری از جمله موسسه کاسپین و موسسه آرمان گزارشی را تهیه و ارائه کند تا ضمن حل مشکلات این موسسات از تکرار این تجربیات جلوگیری شود. همچنین بنا شد تا دست بانک مرکزی در برخورد قضایی با موسسات مالی و  اعتباری غیر مجاز بازتر شود.

جمع بندی این جلسه به این صورت بود که تا پایان سال بانک مرکزی موظف شد تکلیف تمام موسسات مالی و اعتباری را روشن کند به نحوی که هیچ موسسه غیر مجازی باقی نماند.

آخرین اخبار موسسه کاسپین / مالباختگان بخوانند

پیشتر محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته بود سوال طرح شده از رئیس جمهور به خاطر عملکرد دولت در مساله موسسه اعتباری کاسپین بود چرا که این موسسه با تخلفات بسیار گسترده و وعده سودهای غیر قانونی وضعیت اقتصادی و نظام پولی کشور را با اختلال رو برو کرده است.

در پایان جلسه سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد با آغاز روند پرداخت سپرده ها افراد مختارند که سپرده هایشان را تحویل بگیرند یا نسبت به سپرده گذاری در موسسه کاسپین جدید که مجوز گرفته اقدام کنند.

آخرین اخبار موسسه کاسپین / موسسه اعتباری کاسپین
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: