bazarnews

کد خبر: ۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
یک کارشناس مسکن گفت : در حال حاضر وضعیت مسکن به یک شرایط متعادل رسیده و از رکود 100 درصدی خارج شده است .

ظریف کارشناس بازارمسکن در رابطه با وضعیت مسکن در تابستان به خبرنگار بازار نیوز گفت : در حال حاضر وضعیت مسکن به یک شرایط متعادل رسیده و از رکود 100 درصدی خارج شده است . خرید و فروش از طریق مصرف کننده واقعی و انبوه سازی از طریق افراد متخصص در این زمینه صورت خواهد گرفت و بحث سرمایه گذاری در بخش مسکن وجود ندارد .

این کارشناس گفت : وضعیت مسکن به حالت متعادل و منطقی خود رسیده است و از رکود فاصله گرفته اما با شرایط 6-7 سال گذشته فاصله بسیاری خواهیم داشت و درآینده نزدیک شاهد خروج از این رکود نخواهیم بود.

وی در رابطه با افزایش قیمت نجومی مسکن گفت : این شایعه صحت ندارد از سوی سواداگردان مسکن برای بازارسازی و پیگیری منافع شخصی خود شکل می گیرد. با توجه به وضعیت موجود در بخش مسکن و آمارهای موجود این افزایش قیمت امکان پذیر نمی باشد.


وی افزود: وضعیت بازارمسکن از طریق خرید و فروش واقعی صورت می گیرد و تهسیلات بانکی سبب افزایش قدرت خرید عموم مردم شده است. استقبال عموم خریداران برای مسکن کارکرده و با قیمت متوسط و خانه های لوکس و نوساز از استقبال کمتری برخوردار است.


این کارشناس مسکن در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازارمسکن گفت : کاهش سود بانکی قطعا به بهبود وضعیت بازار مسکن کمک خواهد کرد. کاهش نرخ سود بانکی به صورت اتوماتیک وار بر اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت و بازار مسکن از این قاعده مستثنی نخواهد بود و منجر به کاهش رکود و خارج شدن از وضعیت غیر منطقی بازار مسکن خواهیم شد.


وی افزود : رکود مسکن که یکی از اصلی ترین علل آن کمبود نقدینگی و عدم خروج منابع مالی از این حوزه است . کاهش نرخ سود سپرده های بانکی منجر به خروج پول از شبکه بانکی  و انتقال به بازار مسکن خواهد شد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: