bazarnews

کد خبر: ۲۴۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
موسسه رپیوتیشن هر ساله اقدام به معرفی خوشنام‌ترین کشورهای دنیا می‌کند که بر اساس آمارهای 2017 کانادا خوشنام‌ترین و عراق بدنام‌ترین کشور دنیا است.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، موسسه رپیوتیشن (Reputation Institute)  هر ساله اقدام به معرفی خوشنام‌ترین کشورهای دنیا می‌کند. بر اساس گزارشی که برای سال 2017 در روز پنج شنبه گذشته منتشر شد، 4 بُعد اساسی برای خوشنامی یک کشور وجود دارد. عزت، تحسین، احساس، اعتماد و همچین 3 محرک محیط جذاب، دولت تاثیرگذار و اقتصاد پیشرفته بر این 4 بعد تاثیرگذار  هستند. از دیگر شاخص‌های تاثیرگذار می‌توان از برندهای شناخته شده در کشور، تکنولوژی، فرهنگ، تولید محصولات با کیفیت، امنیت و کشور اخلاقی نام برد. ایران در این رتبه بندی بعد از عراق به عنوان بدنام‌ترین کشور دنیا شناخته شده است.

برای رسیدن به شاخصی برای خوشنامی این موسسه از 39 هزار فرد در کشورهای عضو G8 (فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، آمریکا، کانادا، روسیه و ژاپن) خواست تا با جمله ای نسبت به 55 اقتصاد بزرگ دنیا عکس العمل نشان دهند. 
در جدول زیر  10 کشور برتر را بر اساس خوشنامی را می‌بینید:

ایران بعد از عراق بدنام‌ترین کشور و کانادا خوشنام‌ترین کشور دنیا
اما کشور آمریکا بیشترین میزان کاهش خوشنامی را بر اساس آمارهای سال 2016 داشته است. این کشور در سال 2016 نمره 59.5 را بدست آورد که امسال به 54.7 رسید. نمره آمریکا در سال 2009 از 51.4 به رقم 60.6 در سال 2013 رسیده بود.  بیشترین دلیل کاهش نمره آمریکا به دلیل کاهش 21.6 درصدی دولت موثر بود. بر همین اساس مشخص است که دولت دونالد ترامپ باعث بدنامی آمریکا در بین مردم دنیا شده است.

نمودار قابل توجه دیگری که این موسسه منتشر کرده رابطه بین خوشنامی و آشنایی مردم با کشورها است. بر این اساس کشور آمریکا و سپس فرانسه معروف‌ترین کشورهای دنیا هستند اما با این وجود در بین 10 کشور برتر دنیا قرار ندارند. کشور ایران از لحاظ شهرت شرایط به مراتب بهتری به نسبت خوشنامی دارد. در نمودار زیر می‌توانید رابطه بین شهرت و  خوشنامی یک کشور را مشاهده کنید.
ایران بعد از عراق بدنام‌ترین کشور و کانادا خوشنام‌ترین کشور دنیا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Armenia
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
پاز هم رد پای پولهای سعودی های تروریست پرور و نقشه های پلید اسرائیل جنایتکار دیده میشه.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: