bazarnews

کد خبر: ۲۴۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
در حالی مسوولان بانک مرکزی بارها اعلام کردند که اعتراض سپرده‌گذاران کاسپین مربوط به آن دسته از افرادی است که در گذشته در تعاونی غیرمجاز فرشتگان سپرده‌گذاری کرده بودند که بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که پس از ایجاد کاسپین در این موسسه سپرده‌گذاری کرده‌اند هم برای دریافت سپرده خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
بازار نیوز - تجمع اعتراض آمیز سپرده‌گذاران کاسپین در حالی از آبان ماه سال گذشته آغاز شده که بارها مسوولان بانک مرکزی اعلام کردند که موسسه کاسپین هیچ مشکلی ندارد بلکه مسائل پیش آمده مربوط به تعاونی اعتباری فرشگان است که در گذشته بدون مجوز فعالیت داشته است.

در این راستا پیش‌تر ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی با ابراز تاسف از اینکه این روزها همه مشکلات را گردن کاسپین می‌اندازند، در حالی که کاسپین موسسه دارای مجوز بانک مرکزی است که هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: چرا می‌گویید کاسپین؟ چون می‌خواهید آن را به مجوزی که بانک مرکزی اعطا کرده ربط دهید در حالی که این موسسه هیچ مشکلی ندارد و آنچه که اکنون اتفاق افتاده مربوط به سپرده‌گذاران تعاونی‌های آن از جمله فرشتگان است.

اما این اظهارات در حالی است که پیام های مخاطبان
 نشان می دهد که موسسه کاسپین هم اقدام به باز پرداخت پول مردم نمی کند.

یکی از این سپرده گذاران در پیام ارسالی خود اعلام کرده که در آستانه ادغام تعاونی فرشتگان مبلغی را در این تعاونی سپرده گذاری کرده و پس ازادغام و تغییر تابلو و آغاز به کار موسسه کاسپین بنا به پیشنهاد رییس شعبه (شعبه آفریقا) مبلغ سپرده خود را چندین برابر کرده است. اما اکنون امکان برداشت سپرده را ندارد.

یکی دیگر از مخاطبان اعلام کرده که آذرماه سال گذشته پس از استعلام از بانک مرکزی در موسسه کاسپین سرمایه گذاری کره و از بهمن ماه نتوانسته سپرده اش را از این موسسه دریافت کند.  

 مخاطب دیگر اعلام کرده که برای سپرده گذاری به فهرست موسسات مجاز در سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و پس آن پول خود را در کاسپین گذاشته، اما حالا نمی تواند دارایی اش را وصول کند.

یکی از سپرده گذاران نیز گفته که دو ماه قبل از این مشکلات حساب باز کرده و حالا سوالش این است که باتوجه به مجوز دار بودن موسسه تکلیف چیست؟

اگر چه آنطور که رییس بانک مرکزی گفته باید از کسانی که مسوول اصلی فعالیت این تعاونی‌ها بوده و در نهایت کار آنها را به اینجا رسانده‌اند سوال پرسید، اما در مورد سپرده گذاران جدید کاسپین مسوولیت اصلی متوجه بانک مرکزی است، چرا که مردم با اعتماد به اظهارات مقامات این بانک و تایید کاسپین توسط بانک مرکزی اقدام به سپرده گذاری کرده اند.

آیا دارایی موسسه کاسپین نیز باید ارزیابی شود تا سپرده گذاران بتوانند پولشان را برداشت کنند؟ آیا رییس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی این بانک اطلاع دارند که مشکلات ایجاد شده گریبان سپرده گذاران جدید را نیز گرفته است؟ آیاهیات مدیره موسسه کاسپین نیز از این وضعیت سو استفاده کرده و به دنبال ایجاد مشکلات جدید برای سپرده گذاران خود هستند؟

 مشکلات سپرده گذاران کاسپین در حالی ادامه دارد که بنا به گفته علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز نشستی با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و معاون ایشان برای بررسی مشکل کاسپین برگزار می شود.

مطهری امروز در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی درباره  وضعیت سپرده گذاران کاسپین و موسسات مالی غیرمجاز  از برگزاری این نشست خبر داده و گفته که  در این نشست برخی از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهوری نیز حضور خواهند داشت.
اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
باید اموال و دارایی تمامی بازرسان و ناظران بانک مرکزی که کار موسسه کاسپین و موسسات زیر مجموعه را کنترل می کردند نیز بررسی شود چطور قبل از ادغام بررسی صورت نگرفته و اگر گرفته چه کسانی بازرسی و کنترل کرده اند و چطور گزارشی دادند قطعاً فساد در کاسپین و موسسات زیر مجموعه در بانک مرکزی هم رخنه داشته است. یکی سر سفره مردم بوده و مسئولین بانک مرکزی دور آن فقط تماشاگر بوده اند! همه سر سفره مردم بیچاره بودند و حالا مسئولیت را گردن دیگری می اندازند. خلاصه تمامی افراد دست اندرکار بازرسی و نظارت در بانک مرکزی باید کنترل شود تا بتوان در آخر اعتماد مردم را به بانک مرکزی و مدیران ارشد مثل رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد آینده بازگرداند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: