bazarnews

کد خبر: ۲۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
تصاویر تازه از پاکسازی موصل قدیم از عناصر تروریستی، نیروهای عراقی را نشان می دهد که زنان و کودکان وحشت زده و مجروح را از میان خرابه ها نجات می دهند.
بازار نیوز -  منابع خبری می گویند صدها خانواده عراقی که گروه داعش ازآن ها به عنوان سپرانسانی با هدف مانع تراشی درراه پیشروی نیروهای امنیتی در بخش قدیمی موصل استفاده می کرد، ازمیان ساختمان های تقریباً ویران شده وساختمان هایی که با خاک یکسان شده اند، بیرون آورده شده اند. با این حال اما هنوز ده‌ها جسد زیر آوار خانه‌های تخریب شده در بخش قدیمی موصل مدفون هستند و علاوه بر این هزاران تن در مناطق تحت کنترل داعش گیر افتاده‌اند. 

برخی از این خانواده های آواره بر روی زمین هایی که مملو از خاک و آوار و یا بطری های خالی آب است، دروضعیتی تاثرآمیز وبه طور پراکنده مسکن گزیده اند، به ویژه اینکه اکثر آوارگان را زنان و کودکان و افراد کهنسال تشکیل می دهند که درنتیجه شراطی سخت ناشی از جنگ و درعین حال درهوای بسیار گرم، خسته و نا امید به نظر می رسند.

نیروهای امنیتی عراق با آب و امکانات دیگری که دراختیار داشتند، به کمک خانواده های آواره شتافتند وبا خودروهای نظامی به جابجایی آنان کمک کردند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: