bazarnews

کد خبر: ۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
طی سالیان اخیر و با سقوط دیکتاتوری های مهم عربی و آفریقایی بدون توان هسته ای و نظامی هم سطح با قدرت های بزرگ، به نظر می رسد کیم جونگ اون هم تنها اهرم قدرت و استقلال در جهان را راهکار پدرانش می داند.
بازار نیوز - بعد از جنگ جهانی دوم، شبه جزیره کره به دو قسمت کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی تحت کنترل شوروی و بخش جنوبی تحت کنترل آمریکا بود.

۵ سال بعد، کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد و جنگ خونین کره، آغاز شد. پس از ۳ سال کشتار، جنگ با امضای قراردادی که منطقه ای غیرنظامی بین دو کشور خلق کرد و آنها را دوباره جدا کرد، به پایان رسید. این منطقه با وجود نامش، یکی از نظامی ترین نقاط جهان است و نکته جالب تر اینکه طرفین تنها قراردادی مبنی بر جداسازی امضا کردند و هیچ صلح نامه ای امضا نشد. یعنی به نوعی کره جنوبی و شمالی هنوز در جنگ هستند!

کیم ایل سونگ به عنوان رهبر کمونیست کره شمالی تعیین شد و این کشور به مرور از سایر جهان فاصله گرفت. در دهه شصت با کمک شوروی، کره شمالی به فناوری هسته ای دست پیدا کرد. آنها همچنین شروع به تقویت تجهیزات نظامی خود کردند. 

در سال ۱۹۹۳، رهبر کره شمالی کشورش را از پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج کرد. پیمانی که تاکنون تنها اسراییل، هند و پاکستان آن را امضا نکرده اند اما چون آنها متحد آمریکا هستند، فشار مهمی را حس نمی کنند.

با مرگ کیم ایل سونگ، فرزندش کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی شد. در روزهایی که تحریم های اقتصادی و ایزوله کردن کره شمالی باعث مرگ میلیون ها شهروند این کشور شد، دولت کره شمالی حتی بیشتر از هر زمان دیگری به تقویت ارتش خود پرداخت. با وجود تهدیدهای آمریکا، کره شمالی در سال ۲۰۰۶ اولین آزمایش هسته ای خود را هم انجام داد.

پس از این اتفاق، جهان از نظر سیاسی هم کره شمالی را ایزوله کرد اما آنها عقب ننشستند. در سال ۲۰۱۱ با مرگ کیم جونگ ایل، کیم جونگ اون، فرزند ۲۷ ساله اش رهبر کشور شد.

طی سالیان اخیر و با سقوط دیکتاتوری های مهم عربی و آفریقایی بدون توان هسته ای و نظامی هم سطح با قدرت های بزرگ، به نظر می رسد کیم جونگ اون هم تنها اهرم قدرت و استقلال در جهان را راهکار پدرانش می داند. کره شمالی به ازمایش های هسته ای خود ادامه می دهد و حالا در روز استقلال آمریکا، موشک قاره پیمایی را آزمایش می کند که توانایی زدن ایالت آلاسکا در این کشور را دارد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: