bazarnews

کد خبر: ۲۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تعامل بازی‌سازهای داخلی با جامعه جهانی پس از برگزاری TGC، از لزوم اعتماد سازی صنعت بازی ایران برای حضور در رویدادهای جهانی سخن گفت.
بازار نیوز - حسن کریمی قدوسی در نشست خبری همایش بازی سازی TGC تهران با بیان این که تیرماه سال گذشته تصمیم گرفتیم این همایش را برگزار کنیم، گفت: با حضور در رویدادهای جهانی متوجه شدیم صنعت بازی در کشور مظلوم و مهجور واقع شده است. ما ۲۰۰۰ بازی ساز و ۱۰۰ شرکت بازی‌ سازی داریم که ارتباطی با جامعه جهانی ندارند و نمی‌توانند بازی‌های خود را بازار بین‌المللی عرضه کنند.

وی با اشاره به هدف برگزاری این رویداد اظهار کرد: TGC می‌خواهد صنعت بازی سازی داخلی را جامعه جهانی آشتی دهد و بازی جهانی را وارد ایران کند. بازی‌ سازی‌های ما برای اولین بار متوجه می‌شوند، چه بازی‌هایی از نظر فنی قابل قبول است و با ارتقاء سطح خود همچنین می‌توانند با ناشران خارجی تعامل داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که پیش از این به صنعت بازی ایران اعتماد جهانی وجود نداشت، بیان کرد: با این رویداد ناشران بین المللی هم خواهند فهمید که ایران امن ترین کشور منطقه است و اعتمادی که امروز شکل می‌گیرد باعث می‌شود دیگر عقب نمانیم. البته همیشه درباره ناشناخته‌ها مقاومت وجود دارد و برخی تصور می‌کردند با چنین رویدادی ایده‌های جوانان ما به سرقت می‌رود و یا مسائل فرهنگی مورد تهاجم قرار می‌گیرد، در حالی که امروز بازی سازهای داخلی بازی‌های خود را به جامعه جهانی نشان می‌دهند.

کریمی قدوسی ادامه داد: در پایان این همایش دیگران خواهند فهمید بازی‌هایی به عنوان بازی برتر انتخاب می‌شوند که براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و این نشان می‌دهد که حتی ناشران بین المللی که داوران این همایش هستند، به دنبال سبک هنری نو هستند. پس از این کسانی که در طول این یک سال سنگ اندازی کرده‌اند، خواهند فهمید برای برگزاری چنین همایشی حتی دیر هم شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت GameConnection در برگزاری این رویداد بیان کرد: ما در این مسیر نیاز به یک شرکت بین المللی داشتیم تا کمک کند که اعتماد سازی را افزایش دهیم، زیرا پیش از این جامعه جهانی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌سازهای ما اعتماد نداشتند، بنابراین شرکت GameConnection و آقای پیرکادره به ما کمک کردند و افرادی را برای حضور در این رویداد مشخص کردند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد:شرکت مذکور همایش‌های مشابه را در اروپا، آمریکا و چین برگزار کرده است و ما نیز با کمک این شرکت در معرفی یک لیست ۳۰۰ نفره افرادی را برای سخنرانی براساس نیاز خود انتخاب کردیم.
ایسنا
برچسب ها: جام جهانی ، بازی ، داخلی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: