bazarnews

کد خبر: ۲۵۱۲۴
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
چهار هفته پس از انتشار خبرهای ادغام تعاونی اعتباری ثامن الائمه و موسسه اعتباری کوثر و تایید موضوع از سوی مقام های بانک مرکزی، برخی سپرده گذاران همچنان از سرنوشت سپرده های خود اطمینان ندارند و با مراجعه به شعبه ها، ساعت ها برای دریافت مبلغی اندک منتظر می مانند.
بازار نیوز - تعاونی اعتباری ثامن الائمه فعالیت خود را در سال 1376 به عنوان یک تعاونی اعتباری با کسب مجوز از وزارت تعاون در مشهد آغاز کرد و اکنون با نام موسسه اعتباری «ثامن» برای کسب مجوز از بانک مرکزی تلاش می کند.

بیست و پنجم خرداد ماه امسال خبری درباره ادغام موسسه مالی واعتباری کوثر، تعاونی ثامن و بانک مهراقتصاد منتشر شد و بدنبال آن بسیاری از سپرده گذاران با نگرانی از وضعیت سپرده های خود به شعبه ها مراجعه کردند.

دو روز بعد «عیسی رضایی» رییس هیات مدیره تعاونی ثامن که همزمان مدیرعاملی موسسه کوثر را نیز بر عهده دارد، در گفت و گویی با ایرنا به مردم اطمینان داد که نگران سپرده های خود در ثامن نباشند، زیرا هرگونه تصمیم درباره ادغام و تغییر در ساختار آن با نظر بانک مرکزی انجام می شود.

رضایی به سپرده گذاران توصیه کرد آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند زیرا جای هیچ نگرانی در تامین نقدینگی مورد نیاز مردم نیست.

از همان ابتدا که طرح ادغام این سه موسسه مطرح شد، بانک مهر اقتصاد با انتشار تکذبیه، آن را رد کرد و خود را از این دایره بیرون کشید.

«جواد حاجی مزدارانی» معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد در گفت و گویی با خبرنگاران هرگونه گمانه زنی درباره ادغام این بانک با موسسه های اعتباری را شایعه دانست و تاکید کرد برخورد با انتشاردهندگان آن از طریق مرجع قانونی پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: ما هیچگونه نشستی با موسسه هایی که این روزها بحث ادغام با آنها مطرح شده است ، نداشتیم و بعد از انتشار برخی اخبار متوجه شدیم این شایعات مطرح است.

مجموع سخنان مقام ها و اطلاعیه های موسسه کوثر و تعاونی ثامن، مطرح بودن موضوع ادغام در مورد آنها و پیگیری آن را در بانک مرکزی تایید می کرد.

سرانجام بیست و نهم خردادماه معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام مذاکره میان موسسه اعتباری کوثر و صاحبان سهام موسسه ثامن و مهراقتصاد را تایید کرد و گفت: این قبیل موارد مطرح از سوی مدیران این موسسه ها لزوما ممکن است با نظر سهامداران آنها یکسان نباشد، اما توافق اولیه ای شده است.

«فرشاد حیدری» درباره مذاکرات چند موسسه و برخی بانک ها برای روند ساماندهی یادآوری کرد: درخواست صدور مجوز و ادغام به طی مراحل قانونی آن بستگی دارد، در این راه ممکن است 2 موسسه یا بانک با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند که امکان دارد به نتیجه منجر شود. اکنون مذاکراتی بین چند موسسه در حال انجام است که بانک مرکزی در این باره خبر موثق و قطعی را به هموطنان اعلام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: «چنانچه در نهایت تشخیص بانک مرکزی بر ادغام باشد، بانکی قوی تر و با ثبات مالی بیشتر بنا به مصلحت شکل می گیرد».
یک روز بعد(سی ام خردادماه) حیدری بار دیگر درباره ادغام ثامن، کوثر و مهراقتصاد گفت: ممکن است بین اینها مذاکراتی درباره ادغام صورت گرفته باشد که اگر به نتیجه برسند در صورت جلب رضایت و تایید بانک مرکزی ادغام می شوند.

وی افزود: بانک مرکزی تاکنون برنامه ای برای ادغام ثامن، کوثر و مهر اقتصاد نداشته است.
این مقام مسئول تاکید کرد، هر سه موسسه و بانک اکنون در حال فعالیتند و تاکنون نیز مشکلی نداشته اند.

حیدری افزود: ما به این موسسه ها اشراف کامل داریم و زیر نظر و حمایت ما قرار دارند و در صورت ادغام نیز به طور حتم با بهترین وجه ممکن که صدمه به سپرده گذاران وارد نشود، اقدام می شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: آنچه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تدوین می کند، در هر شرایطی به منظور صیانت از حساب سپرده گذاران است. ادغام به معنی خدشه به حوزه سپرده گذاران نیست و در صورتی که متوجه شویم ادغام ما خدشه ای به سپرده گذاران وارد می کند به طور حتم گزینه های دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

با این همه، از همان روزهای نخست انتشار این خبرها شعبه های موسسه کوثر و تعاونی ثامن با حضور سپرده گذاران پر شد. این موضوع درباره تعاونی ثامن شکل جدی تری به خود گرفت که دلیل آن تنوع در سپرده پذیری و گستره 738 شعبه در سراسر کشور بود.
بک هفته بعد و در آستانه عید سعید فطر، بانک مرکزی برای اطمینان بخشی به سپرده گذاران در تارنمای خود، گزینه « موسسات متقاضی مجوز» را راه اندازی کرد تا به مردم اعلام کند دو موسسه «اعتباری ثامن» و «بانک مهر اقتصاد» متقاضی دریافت مجوز از این نهاد نظارتی هستند و تلاش می کنند با رعایت مقررات بانک مرکزی در زمره مجازها قرار گیرند.

تداوم درخواست ها برای برداشت سپرده ها
هرچند فرآیند تصمیم گیری درباره فرجام این ادغام در بانک مرکزی در حال انجام است اما با وجود گذشت نزدیک به چهار هفته از آغاز ماجرا، گزارش های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد همه روشنگری های مسئولان بانک مرکزی و موسسه ثامن هنوز نتوانسته از نگرانی سپرده گذاران کم کند و همچنان شعبه های موسسه اعتباری ثامن شاهد مراجعه انبوه سپرده گذاران است. 

خودپرداز های این موسسه که تا چندی پیش امکان برداشت روزانه تا سقف پنج میلیون ریال را داشتند، از سه هفته پیش آن را به سقف اعلامی بانک مرکزی یعنی به 2 میلیون ریال کاهش دادند. بررسی ها نشان می دهد امکان برداشت پول از خودپردازها از هفته پیش قطع شده و همین امر مراجعه بیشتر به شعبه ها را بدنبال داشته است. 

البته محدودیت دیگری نیز در این زمینه ایجاد شده است. بر پایه ابلاغی که در شعبه ها دیده می شود، سپرده گذاران هر شعبه برای برداشت باید فقط به همان شعبه بروند و دلیل آن محدودیت های اعمال شده از سوی خزانه است. 
شعبه استادمعین این موسسه هر روز از نخستین ساعت های صبح با حضور مردم و شماره گیری آنان برای دریافت پول روبروست. داخل شعبه مملو از جمعیت حدود 30 نفر است و مرد مسنی که همراه برخی دیگر بیرون ایستاده است، می گوید: هر روز می آیم تا 200 هزار تومان (2 میلیون ریال) پولم را بگیرم.

در شعبه میرزای شیرازی ازدحام جمعیت بیشتری به چشم می خورد. برای فرار از گرمای هوا به داخل شعبه می روم. شماره نوبت دهی عدد 253 را نشان می دهد. متصدیان باجه می گویند ساعت 13:30 از خزانه پول می رسد و تحویل پول آغاز می شود؛ جریانی که تا 14:15 به طول می کشد. 
خانم میانسالی می گوید: هر صبح برای نوبت گرفتن می آیم تا ساعت 2 بتوانم کمی از پولم را بگیرم. 

خانم کارمندی که برای آمدن به شعبه مرخصی ساعتی گرفته است، وسط حرفمان می دود: تا سه شنبه پیش روزی 500 هزار تومان می دادند، الان شده 200 هزار تومان. 
مردی که خود را بازنشسته معرفی می کند، می گوید: من همه پول خانم را در این موسسه سرمایه گذاری کردم و الان در خانه دچار مشکل شده ام. 

او تعریف می کند که صبح با دوچرخه به داخل شعبه آمده و با مسوولان آنجا بحث و جدل داشته است. با ناراحتی گله می کند که باید حتما صدایی در بیاید تا به حرف ما گوش کنند. 
جواب می شنود:‌ مگر با سر و صدا پول درست می شود؟ چند هفته پیش مردم یک شعبه را خراب کردند، آنجا یک هفته تعطیل بود. باید دولت زودتر فکری کند یا یک نفر از بانک مرکزی بپرسد واقعا می خواهند ادغام انجام دهند یا خیر تا خیال مردم کمی راحت شود.
پیرمرد غرولند می کند: ‌آخر برای گرفتن 40 میلیون پولم، چند روز باید 200 تومان 200 تومان به طور قطره چکانی اینجا بیایم؟ 

صندلی برای نشستن همه مراجعه کنندگان نیست. چندین نفر برای بیان مشکلات خود سراغ رییس شعبه رفته اند که پس از مدتی صدای او بلند می شود و از کارکنان خود می خواهد مانع حضور سپرده گذاران در بخش های اداری شوند.
یکی از متصدیان به خانمی می گوید: اگر چند روز از آخرین برداشت شما گذشته است می توانید وقتی شعبه خلوت تر شد بیایید و با رییس صحبت کنید؛ شاید با پرداخت بیشتر موافقت کند.

مردی که به نظر از کسبه محل می رسد در باجه دیگر در حال امضای برگه ای است تا یک چک مربوط به بانک صادرات به مبلغ 10 میلیون ریال برایش صادر شود تا شاید فردا بتواند آن را وصول کند.
همان خانم کارمند می گوید:‌ من و خانواده ام مطمئنیم این موسسه برای پرداخت سپرده ها مشکلی ندارد و الان هم کمی پول لازم دارم که مجبور شده ام در این صف بایستم اما باید هر چه زودتر تکلیف ما روشن شود. 

بلندگوی شعبه شماره ای را اعلام می کند. تلویزیون شعبه نیز در حال نمایش خبر رسانه ها درباره این موسسه و زیرنویس کردن سخنان مقام های بانک مرکزی است که پرینت آن در گوشه و کنار شعبه دیده می شود. 

به گزارش ایرنا، «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تازگی در نشست با مدیران عامل بانک ها و موسسه های اعتباری از کاهش حجم نقدینگی موسسه های غیرمجاز از 25 درصد به زیر 10 درصد خبر داد و گفت: بانک مرکزی با جدیت ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را ادامه می دهد تا به فضل الهی در سال 1397 موسسه خارج از کنترل بانک مرکزی نداشته باشیم.

وی بر لزوم انسجام و همکاری همه جانبه در شبکه بانکی کشور برای خنثی سازی تحرکات عده ای ناآگاه علیه بازار پولی تاکید کرد.

سیف گفته بود: دلیلی وجود ندارد مردم و مشتریان و سپرده گذاران در سراسر کشور، نسبت به سپرده گذاری و تعامل با بانک ها و موسسه های اعتباری مجوزدار بی اعتماد شوند.
سیف اطمینان داد نظام بانکی با سلامت و ثبات به فعالیت خود ادامه می دهد و همگان موظفند از «اعتماد» به عنوان سرمایه اصلی نظام بانکی پاسداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ساماندهی موسسه های غیرمجاز در دولت یازدهم افزود: شبکه بانکی با برخورداری از دهها هزار کارمند و کارشناس و مدیر و با پشتوانه سالها و دهه ها تجربه، با زندگی همه مردم ایران پیوند خورده و انسجام دیرین حاصل شده میان جامعه و نظام پولی و بانکی بر اساس شایعه پراکنی ها آسیب نمی بیند.

سیف گفته بود: در جلسه شورای عالی امنیت ملی بر تداوم ساماندهی غیرمجازها در سال جاری توسط بانک مرکزی تاکید شد که تحقق این موضوع، به استمرار همراهی و همکاری همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیازمند است.
ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
م خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
امروز برخورد بسيار غير محترمانه اي با من شد كه خيلي دلم شكست رئيس شعبه بوعلي تو خيابان كريمي كاش مجبور نبوديم براي گرفتن مبلغ كمي اين تحقير هارا تحمل كنيم جناب بهزادي
هرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
وزارت تعاون به این موسسات مچوز داده پس مسوول است مردم بی تقصیرند
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
2
1
ثامن ورشکسته .پول مردم رو خورده
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
خودتون با دست خودتون دارید کشورتون رو ویران میکنید . قدر مردمتون رو نمیدونید و همه کارهاتون شده دروغ و کلاهبرداری و خوردن حق مردم ضعیف مطمن باشید تمام سعی خودم رو میکنم تا از این کشور برای همیشه خارج بشم چون میدونم تو این دنیا جاهای دیگه ای هست که برای آدم ارزش قائل باشند . در کشور ما فقط توهین و از بین بردن غرور مردم و ضربه زدن به هر شکلی به مردم شده هنر سیاست مداران . در صورتی که همین مردم اگه نباشند اونها هیچی نیستند . تمام پول ثامن تو بانک مرکزی هست اینها با این روش دارند پول مردم رو بالا میکشند تا بتونن با زشترین روش ممکن خودشون رو در خاورمیانه قدرتمند جلوه بدند با خوردن حق مظلوم که این میشه عین ظلم و ظلم پایدار نمیمونه . بانک مرکزی خیلی خوب میدونست موسسه ثامن داره چیکار میکنه اما اجازه داد هزاران شعبه در هر شهر برای خودش احداث کنه که این خودش گواهی میده که بانک مرکزی با ثامن دستشون توی یک کاسه هست و مردم رو اینها ... فرض کردند . اما این شروع ، پایان خوبی نداره ... مگر اینکه هر چه زودتر بانک مرکزی این مشکل رو جمع کنه قبل از این که دیر بشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
سلام لطفا یکی بگه تکلیف چیه
کارشناس اجتماعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
4
بی لیافتی مدیران ثامن در برخورد قاطع همانند بانک مهر اقتصاد باعث این آشفته باز شد و سکوت بانک مرکزی و شایع پراکنی ها مردم را هر روز پریشان حال تر کرده است. شعبه مرکزی ثامن در جلوی درب اصلی بانک مرکزی است که آقای سیف هر روز آن را دیده است و ناگهان یک روز صبح متوجه می شود موسسه ایی که 20 سال با 700 شعبه مشغول جمع آوری پول مردم است حاضر به باج دادن نیست. و با شایع پراکنی مردم را هراسان به سوی شعب این موسسه فرستاد و مدیران نالایق این موسسه هم وقتی متوجه این نقشه شوم بانک مرکزی شدنند که دیگر دیر شده بود..
بله اگر موسسه ثامن که زیر نظر سپاه است امروز یقه آقای سیف را نگیرد و او را مجبور به استعفاء نکند فردا دیر است و این سرطان به بانک های دولتی هم خواهد رسید.
به همه چیر می شود شوخی کرد با مال مردم نمی شود این مردم تا پای چان برای سپرده های خود ایستاده اند ..
آقای سیف صدای مردم را نمی شنوی .. بزودی هم نفرین آنها و هم صدای آنها شما را خاکستر خواهد کرد
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
اخه چند ماه باید بریم تا پولمونو زنده کنیم
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
یکی جوابگو نیست خدا ازتون نگذره تکلیف مردم و معلوم کنید هر چه زودتر مردم بیچاره به شما اعتماد کردن که پولشون و تو این موسسه گذاشتن جواب مردم و هر چه زودتر بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
سلام ماکه همه دار وندارمون با مامانم تو ثامن هست برا امرار معاش زندگیمون دیگه ته مونده سودش هم تموم شده خیلی سخته خونت رو فروخته باشی پولش رو تو ثامن گذاشته باشی بدتر اینکه منتقل هم شده باشی پول داشته باشی ولی مجبور باشی بری به بقیه رو بزنی وقرض کنی هرشب از غصه با قرص ارام بخش خواب میریم وهر صبح با اندوهی بیشتر بلند میشیم حالمون خیلی بده. مسئولین تو رو به خدا به داد مردم برسین صدامونو بشنوین........
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
یکی جوابگو نیست خدا ازتون نگذره تکلیف مردم و معلوم کنید هر چه زودتر مردم بیچاره به شما اعتماد کردن که پولشون و تو این موسسه گذاشتن جواب مردم و هر چه زودتر بدید
پاسخ ها
dd
| |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
روابط عمومي ثامن در طي اين مدت هيچ اطلاع رساني دقيقي نمي کنه. مديرانش سکوت کرده اند و

هيچ خبر موثقي به مشتريان نمي دن. چرا مديران اين موسسه نميان و توي رسانه ها اقدامات شون رو

مرحله به مرحله به مردم گزارش نمي دن؟؟؟ حتي کارمندان ثامن هم دقيقا نمي دونند چه اتفاقي قراره

بيفته. فقط يک مشت حرفهاي طوطي وار رو تکرار مي کنند. حتما بايد شعباتش رو به خاک و خون

بکشيم تا مسئولين صداي ما رو بشنوند؟؟؟؟ حتما بايد درگيري و کشت و کشتار بشه تا يکي بياد و به

مردم بگه دقيقا چه بلايي بر سر اين موسسه اومده؟؟؟ چرا همه چيز رو مي ندازيد گردن هجوم

مردم؟؟؟مردم حق دارند که هجوم بيارن. وقتي اين همه از شما دروغ و وعده و وعيدهاي دروغين

شنيده اند حق دارند که باور نکنند. مي گن ثامن مشکلي نداره در صورتي که خودپردازهاش پول نمي

ده، خودپردازهاي صادرات رو قطع کردند، سيستم پايا هيچ پولي رو انتقال نمي ده، داخل شعبه هم

بايد بري کلي يه لنگ پا وايسي تا بتوني دويست هزار تومان با فلاکت و بدبختي بگيري. اين وضعيت

تا کي قراره ادامه دپيدا کنه؟؟؟؟؟ چرا هيشکي نمياد و نمي گه دقيقا چه اتفاقي قراره بيفته؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
همه این گندکاریها زیز
رسرسیفه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
خدا ازتون نگذره من شوهرم 5 سال رفته زاهدان تو چه شرایط سخت کار کرده دور از زن و بچه با بدبختی پس اند از کردیم تو ثامن میخواستیم ماشین بخریم پولمونو نمیدن
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
ای مردم دیگه تو بانکهای ایرانی سپرده نگذارید زیرا مسوولین ایرانی تنها هنرشان زبون بازی و پیچوندن و دروغ گفتن و فریبکاری و ......
است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
دارم سکته میکنم همه پس انداز دوران پیریم را گذاشتم ثامن . امروز با توجه به اینکه 50 میلیون تو ثامن دارم برای 50 هزار تومان التماس کردم که بعدا بدهم . امروز ارزوی مرگ کردم .
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
اين سياست بانك مركزي است كه سپرده گذاران خوردكه ازاين موئسسات سودواقعي ميگرفتند بابي اعتمادي به اين موسسات به سمت بانكهاي اكثرا مفت خور بروند وانجاباسودهاي كمتر قانع شونددردولت قبل بانك مركزي بدون هيچ تنشي چندصدتعاوني راساماندهي نمودواب ازاب تكان نخورد ولي اينها سياسي بازي ميكنند
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
توی این چند هفته یکی از مدیران ارشد موسسه هیچ پیامی برای شفاف سازی نزده این پنهان کاریها عاقبت خوبی نداره آقایون بیایید گزارشات مالی برای مردم سپرده گذار بدین ب زارین خیال مردم راحت شه اخه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
1
1
تو موسسات پول نگذارید . بانک که بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
1
1
دوستان گل من بانک ثامن توسط افرادی تبلیغ منفی شد تا بلکه یه عده به اهداف خود برسن
متاسفانه این بانک توسط خود افرادی که سپرده گذار بودن بسمت ورشکستگی میرود
اگر خود سپرده گذاران بطرف بانک برای دریافت موجودی خود حمله نمیبردن بخاطر شایع پراکنی افراد بد نیت این بانک اینده خبی داشت
متاسفانه با هجوم افراد سپرده گذار این بانک دچار مشکلات شایعه پران افراد ی که نیت شوم داشتن قرار گرفت
تا به ورشکستگی نزدیک تر شود
اگر طبق گفته مدیران ثامن و پیامک های که بهشون داده میشد افراد سپرده گذار اعتماد میکردن مشکلاتی که الان برای سپرده گذاران بوجود امده شکلی دیگر و وضعیت بهتری داشت
بحرحال افراد سپرده گذار حق دارن نگران سپرده های خود باشند و اینکه این اطیمنان رو میشه از بانک ثامن داشت
شرمنده مردم نخواهد شد
بنده یک سپرده گذار ثامن مث همه دوستان دیگر هستم
کاش کمی ما سپرده گذاران تو مواقع سختی بانکی که به ان اعتماد کردیم کمی حمایت میکردیم تا در دام افرادی که نیت بدی نسبت به این بانک داشتند مورد نگرانی واقع نمیشدیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
2
1
این همه بانک و موسسه،چرا تو ثامن و کاسپین و غیره پول میگذارید؟ابا غیر این است که سودهای این موسسات وسوسه کننده تر بود؟فکر نمیکردین که چرا اینقدر اختلاف سود داره با بانکهای دیگه؟!!!!
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
1
سلام . موسسه ثامن از همه بانکها و موسسه های زیر مجموعه بانک مرکزی سالم تر و بروزتر کار می کرد بانک مرکز مسبب اصلی این تشنج بانکی و پولی در کشور شده است و خود شخص رئیس بانک مرکزی هم باید هرچه زودتر این مسئله را در شورای پول و اعتبار به رسمیت بشناسد و مجوز لازمه را به ثامن بدهد و با پول و مال مردم نمی توان شوخی کرد. ما حدود یگماهه منتظر جلسه شورای پول و اعتبار و تصویب مجوز ثامن هستیم.
شبدینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
سلام و چرا نظرهای فرستاده شده را انتشار نمی دین تا مردم کمی آرام بگیرند اگر قرار است پیامها منتشر نشه چرا این سایت را بوجود آوردید.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
1
سلام دوستان منم خودم یک سپرده گذار تو موسسه ثامن هستم و دلم ناآرام ولی اینم میدونم با هجوم به شعبه ها و شلوغ کاری فقط روز به روز این موسسه قوی رو به برشکستگی نزدیک تر می کنیم . خواهشا یکم اعتماد داشته باشیم به موسسه خودمون تا هر چه سریعتر این مشکل مرتفع بشه و همه از این بلاتکلیفی در بیان دوستان اینم بدونیم حتی بهترین بانک ها و موسسات سوئیس هم اگر با این همه هجوم سپرده گزار مواجه بشه اینده ش رو به برشکستگی پس خواهشا خودمون از خودمون حمایت کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
دوست عزیز با روزی 200 تومن به پولت نخواهی رسید باید کار اساسی سازمان دهی شود و از هجوم پرهیز شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
2
میگن اعتماد کنید .دیگه ب کدوم و شخص و ارگانی میشه اعتماد کرد.ما خیلی وقته به همه چی بی اعتمادیم .بخاطر شفاف سازی نکردن مسائل برا مردمه.دیگه از بانک هم دست شستیم.پولمو تو بالشتمون بزاریم امنیتش بیشتر از بانکه.دزد ببره از خونمون بهتر از کسانیکه که امانتداری میکنن و جلوی چشمت جیبتو میزنن.مردم پول دزدی و اختلاسشون نو این بانکها نزاشتن که براحتی بیخیال پولشون بشن.خداکنه همه چی بخوبی و خیر بگذره وگرنه عواقب وخیمی در راهه ....
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
چرا مدیرعامل ثامن پورزرندی برادر مدیرعامل بانک شهر حسین پورزرندی دست راست قالیباف تا حالا صحبتی نکرده چرا.................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
همه چیز از بی کفایتی ناشی میشه . بی کفایتی اونایی که تو راس بودن و این اشفتگی رو رقم زدن و باز بی کفایتی مسوولان ثامن که نتونستن جمعش کنن. این وسطم کارمندای بدبخت ثامن و مردم سپرده گذار که با هزار امید سرمایه گذاری کردن بدبخت شدن. خداااا از سرشون نگذره.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
اگر مجوز از طرف بانک مرکزی صادر بشود ،اعتماد مردم به موسسه بیشتر خواهد شد واز ازدحام هم کاسته میشود باید هر چه سریعتر بانک مرکزی تعیین تکلیف کند .
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
دولت مردان عزیز ، با چنین عکس االعمل هایی هر روز یک دشمن برای خود و نظام به وجود آورده و هر روز به عداوت و دشمنی مخالفان قبلی خود اضافه می کنید . همین مرد که روزی شما را سر کار آوردن ، همین مردم نیز شما را به پایین می کشند . تجربه تاریخ چنین است ، بترسید از آن روز که ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
منم 30 میلیون تو ثامن ول دارم یک روز در میون دویست تومن میدن. اونم با کلی بدبختی باید بگیری. دیگه به هیچ چیز نمیشه اعتماد کرد.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
من پولمو برا رهن خونه لازم دارم.تا فردا حکم تخلیه برام صادر میشه.قراره وسایل خونه رو ببرم داخل ثامن تخلیه کنم.به رییس شعبه صفین کیش هم گفتم.چرا باید ما تاوان اشتباهات و بی برنامگی و بی قانونی سیستم بانکی رو بدیم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
من پولمو برا رهن خونه لازم دارم.تا فردا حکم تخلیه برام صادر میشه.قراره وسایل خونه رو ببرم داخل ثامن تخلیه کنم.به رییس شعبه صفین کیش هم گفتم.چرا باید ما تاوان اشتباهات و بی برنامگی و بی قانونی سیستم بانکی رو بدیم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
من پولمو برا رهن خونه لازم دارم.تا فردا حکم تخلیه برام صادر میشه.قراره وسایل خونه رو ببرم داخل ثامن تخلیه کنم.به رییس شعبه صفین کیش هم گفتم.چرا باید ما تاوان اشتباهات و بی برنامگی و بی قانونی سیستم بانکی رو بدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
متاسفم برای این موسسه ،اگه مجوز هم بگیره هیچ اعتمادی بهش نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
درود
دوستان یبار دیگه میخوام عرض کنم مشکلی در بانک ثامن وجود ندارد
ویه عده فقط میخوان با صحبت های نگران کننده باعث ازار و اذیت سپرده گذاران بشوند
دوستان من اینو از جای مطمین شنیدم و اینکه بزودی بانک ثامن خبر های خوشی برای سپرده گذاران خواهد داشت
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
اقای سیف حیا کنید.ثامن به شما باااااااج نخواهد داد.زیرا زیر نظر سپاهی است که از خون و جونشون واسه مملکت گزاشتن.من نزدیک 400میلیون تو موسسه پول دارم.نگرانم .شبها بی خواب ولی می دونم شما و امثال شما تاوان سختی برای گناهانتون پس میدید .مردم بیاین کمی دیگه صبر کنیم.تا سر نوشت کاسپین و ....که اتفاقا خواسته بانک مرکزی هست سر ما نیاد.خودمون به خودمون رحم کنیم.ای خدا خودت داد ما رو از سیف و رفقاش بستان.مدیر بی لیاقت
حسین حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
بدبختم کدردین،خدا لعنتتو کنه که به دادمون نمیرسین مگه ما ملت چیکارتون کردیم که از پول کارگریمونم نمیگزرید
حسین حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
بدبختم کدردین،خدا لعنتتو کنه که به دادمون نمیرسین مگه ما ملت چیکارتون کردیم که از پول کارگریمونم نمیگزرید
رحمت بخشایشr
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
رهبر انقلاب در اول فروردین ١٣٩۶ در حرم رضوی ضمن تأکید بر لزوم امنیت سرمایه گذاری و نیز شکوائیه و نگرانی معظم‌له از عدم امنیت سرمایه گذاری فرمودند: ” گاهی در گوشه‌ای از کشور صدایی بلند می‌شود و صدا و سیما هم تبلیغ می‌کند و مردم طلا و خانه می‌فروشند که سرمایه‌گذاری کنند بعد مشخص می‌شود تخلف بوده، این خلاف امنیت سرمایه‌گذاری ا‌ست”.رئیس بانک مرکزی هم مانند اقای احمد توکلی ممکن است بفرمایند که خود سپرده گذاران مقصرند..در این مورد لطفا باین بیان بیندیشند که آیا در این موسسات که امروز غیر مجاز گفته میشوند عبارت (تحت نظارت بانک مرکزی )وجود داشته یا خیر.که البته همه میدانند و قابل انکار نیست که وجودداشته است و اگر این عنوان وجود نمی داشت با این سابقه که دردهه 70مضاربه چیان که بدون این تابلو فعالیت میکردند تحت پیگرد قرار گرفتند و حتی یکی از انان اعدام شد هیچ کس نزد انان سپرده گذاری نمی کرد.. مردم را حریص و طماع معرفی میکنند و تصور می فرمایند که مسئله را حل کرده اند.مردم که همه تاجرنیستند و قادر نمی باشند با سرمایه کم خود واحد تولیدی دایر کنند ایا نباید در مملکت امکان آن باشد که سرمایه های پراکنده جمع شود و با آن کار های حیاتی برای ترقی انجام شود؟ .مسلم است که هر کس دنبال سود بیشتر است و در رابطه با ریسک پذیری تابلو تحت نظارت بانک مرکزی باعث حصول اطمینان بوده است . حالاموسسات زیر ان تابلو کار کرده اند و بانک مرکزی هم مانند مردم از نرخ های انان خبر داشته و مانع نشده است. خوب تحت نظارت یعنی چه؟آیا باید زیر این تابلو بنشینند و هیچ کاری نکنند؟.آیا بانک مرکزی پس از دادن اجازه نصب چنین تابلوئی باید به خواب رود ؟موسسه تا چندصد شعبه دایر کرده و بانک مرکزی عکس العمل نشان نداده است مردم چه میدانند که بی اجازه است؟ حقیقت ان است که این داستان موسسات تحت نظارت و غفلت های بانک مرکزی یک معضل حاد مملکتی شده است بطوری که در سرمقاله های روزنامه اطلاعات با تصدیق خطیر بودن آن مکرراّ هشدارداده شده است. نتیجتا نمی توان گفت که بانک مرکزی ودولت مسئولیت ندارند.ایا اگر دولت کنونی از مردم قرضه ملی بخواهد و بگیرد دولت بعدی میتواند از پس دادن شانه خالی کند ؟ مملکت یک پارچه است و تغییر مدیران شخصیت حقوقی حقوق عمومی نسبت باشخاص ثالث بی تاثیراست .مسلم است که مسئولیت مدنی دارند و ضامن میباشند و نباید بفرمایند که خسارت تا حدودی جبران میشود و هر وقت اموال بفروش رسید تا انجا که تکافو کند جبران خواهد شد. بانک مرکزی ودولت محترم باید باتوجه به ماده 9 آیین نامه طرز اداره بانک و نحوه الغاء اجازه تأسیس بانک در موارد مذکور در ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور که طبق اظهار اقای پور ابراهیم نماینده محترم شامل موسسات مالی هم میشود و مشعر است براینکه(: در مواردی که به رعایت مصالح بانکی و اقتصادی کشور اعطاء اعتباراتی بیش از میزان معمول و متعارف بانک مرکزی ایران برای اداره‌بانک مشمول این آیین‌نامه لازم باشد بانک مرکزی ایران می‌تواند با تأیید شورای پول و اعتبار و تصویب هیأت مذکور در ماده 39 قانون پولی و بانکی‌کشور و طبق شرایطی که این هیأت تعیین خواهدکرد مبالغ لازم را در اختیار اداره‌کنندگان بانک بگذارد.) نسبت به جبران کلیه خسارات اصل و غیر اصل سپرده گذاران فورا اقدام نماید. ثانیا باید دید بانک مرکزی تا کنون در محدوده قانون و موازین و اصول حرکت کرده است یا خیر. بانک مرکزی که مدعی ورشکستگی موسسه مالی است برخلاف قاعده آمره فقهی و قانونی عمل کرده وقائل به تبعیض بی جا شده است. برخلاف قوانین ورشکستگی تاحد معینی صد در صد سپرده راپرداخت میکندبطوری که سودی هم از دست نمی رود و بعد نوبت به تبعیضات دیگر بین سپرده های 100 و 200 و 300 ملیون از حیث زمان و تعهد نامه اجباری میرسدو در اخر سپرده های بیشتر تنها تا 300 ملیون مانند ماقبلی ها هر مشتری تنها 35 ملیون از پول خو درا با دادن تعهد اجباری عدم مطالبه بقیه تا مدت دیکته شده باید بگیردو سپرده های بیشتر از 300 ملیون نسبت به مازاد بر 300 ملیون با وعده های مبهم بلا تکلیف است. نیز برخلاف ماده 299 قانون مدنی (که مشعر است بر اینکه در مقابل حقوق ثابته اشخاص ثالث تهاتر موثر نخواهد بود).بانک مرکزی دستور داده است بدهی دارندگان تسهیلات درمقابل سپرده شان تهاترشودحال انکه در ورشکستگی مطالبات ورشکسته حق غرما است ونتیجتا بدهکار باید بدهی را بپردازد ونسبت به سپرده خود مانند سایرین داخل در غرما شود. بانک مرکزی برخلاف شیوه نامه خود که به هر مشتری با هر میزان سپرده 35 ملیون تومان اختصاص داده است دستور العمل صادر و شرکای حساب مشترک را یک مشتری تلقی کرده است(بانک عامل چنین میگوید:« با توجه به دستور العمل بانك مركزي در سپرده هاي مشترك، سقف مبلغ قابل پرداخت ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال به نسبت سهم الشركه هريك از شركاء مي باشد. »يعني در صورتيكه هر يك از شركاء تا كنون بابت ساير سپرده هاي خود مبلغي دريافت نكرده اند با شرط سهم برابر ۵۰ درصدي،مبلغ ۱۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ريال از محل سپرده مشترك دريافت مي كنند.). رئیس بانک مرکزی میفرمایند اموال موسسه بفروش نرفته است و کسی از رئیس بانک مرکزی نمی پرسد شما که تا کنون اموال را نفروخته اید و از اعتبار نقدی و خط اعتباری پرداخت ها را صورت داده اید چرا همان دی ماه 94 به همه مشتریان این مبالغ را نپرداختید تا از پول خود استفاده نمایند و همین 35 ملیون پول برخی که نسبت به مبلغ سپرده شان ناچیز است از دی ماه 94 تا کنون بدون استفاده بماند. نیز فرموده اند اگربانک مرکزی منابعی را برای بازپرداخت سپرده های مردم اختصاص دهد به افزایش نقدینگی و تورم منجر میشود حال انکه اگرسودهای غیر متعارف تا حد پائین ترین سود اختصاص یافته منظور و مازاد از حساب کسر شود و حساب ها در چنین وضعیتی با موجودی ان که کمبود نقدی را خط اعتباری بانک مرکزی جبران کند به بانک عامل منتقل و بدون وقفه با نرخ سود بانک عامل مورد عمل قرار گیرد در این صورت کسی اقدام باسترداد سپرده نخواهد کرد و ارقام روی کاغذ جابجا خواهد شد.
sasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
هیچکس به جزءدولت مسول پیش آمد برای موسسه ثامن ومهر نیست وفقط میخواهد خصومت شخصی مسولین دولتی وکینه ای که از این موسسات خوب ومردمی که چندین سال است که مردم بارضایت کامل با اینها کار میکنند ولی دولت در قضیه انتخابات یک جوری میخواست از اینها باج بگیرد که اینها چون همگی مردان جنگ بودن وباج دادن راننگ میدانستن مورد کینه دولتی ها قرار گرفتن در اصل این مردم قشر ضعیف ومتوسط جامعه هستن که به خاطر مشکلات معیشتی مجبورن کل پس انداز وداریهایشان رادر چنین موسسات مردمی بگذارند تا کمک زندگیشان باشد خدا لعنت کند کسانی را که مسبب این قضیه شدن ومیلیونها خوانواده ایرانی رادرگیر این مشکل کردن وای به روزی که صبر این مردم تمام شود اونوقت دیگر چیزی از طیب وغیر طیب باقی نمگذارند..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
سلام زودتر به بلاتکلیفی خاتمه بدهید تا جو عوض بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
دوستان عزیزی که عنوان می کنند مردم هجوم بردند به ثامن و ثامن پول ندارد مگر این موسسه در هر روز بیش از 20 میلیون به مردم ان هم از طریق خود پرداز وبه هر نفر 200 هزار تومان پرداخت می کند که هجوم مردم باعث کاهش نقدینگی انها شده در روز های عادی که میزان پرداختی ها بیش از این مقادیر بوده جقدر مردم را نادان فرض می کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
اینطور که پیش میرود ثامن حتما ورشکست خواهد شد باید اسم بنویسی و نوبت بگیری برای گرفتن فقط 500 هزار تومان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
سپاه پول ما ثامنی ها رو نمیده ول سلاح مفت به عراق و سوریه و یمن میده اینا دیگه کی اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
سپاه پول ما ثامنی ها رو نمیده ول سلاح مفت به عراق و سوریه و یمن میده اینا دیگه کی اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
ریدم تو این مملکت انگار با تخمشون هرف میزنی فقط دروغ ایران شده فقط دروغ اختلاص کلاه برداری تجاوز بی ناموسی والا کافرا هم اینجوری نیستن که ایران مسلمون هست
مالباختگان سیستانی ثامن الائمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
نمایندگان سیستان فکری به حال سپرده گذاران همه ی موسست مالی و اعتباری در زابل بردارند. متاسفانه پس از اعلام ورشکستگی کاسپین و فرشتگان و ثامن الحجج . با هجوم مردم به شعب موسسه ی ثامن (ثامن الائمه ی سابق) این موسسه ی اعتباری هم دچار مشکل در پرداخت سپرده های حتی روز شمار مردم شد. صفهای طولانی و انتظارهای بیهوده برای دریافت پول از این موسسه متاسفانه سپرده گذاران را کلافه کرده است.از رنج مادری که یک سوم سپرده اش را می خواست تا خرج معالجه ی کودکش کند تا پدر پیری که از 37 میلیون سپرده ی روز شمارش فقط 7 میلیون رو می خواست تا خرج عروسی فرزندش کند تا جوانی که تصویر چک برگشتی اش در دستش بود تا توجیهات رییس شعبه که بانک مرکزی برای ما پول نمی فرستد.تا دستتان را بگیریم. و برای گرفتن روزی صد تا دویست هزار تومان باید در صف بایستی تا در چه ساعتی از روز یک مشتری قسط وامش را بیاورد. تا از بین صدها مشتری ایستاده در انتظار صد هزار تومانی هم به شما برسد.همه و همه مشکلاتی هست که گریبان گیر مردمی شده است که ماسک زده و با ظاهری خاک آلود ناشی از یک هفته طوفان مداوم گرد و خاک در موسسه ی ثامن گرد آمده اند تا سپرده های روز شمار که حق قانونی آنهاست را بگیرند .حال جای یک سئوال باقیست و آن اینکه آیا این حق مردم مرزداریست که در همه ی صحنه ها حاضربوده اند و خونها داده اند و در زیر خروارها ریز گرد سالهاست مقاومت کرده اند تا حرف پیر و مرشد و مرادشان بر زمین نماند که سیستان تنگه ی احد ایران است.نگذارید سیستان خالی از سکنه شود.به راستی مسئولین ما در مقابل این همه رشادت این مردم نجیب سیستان برای احقاق حقوق و دریافت سپرده های اندک بلوکه شده ی انها در موسسه ی ثامن چه کرده اند. با احترام. جمعی از سپرده گذاران مالباخته ی موسسه ی ثامن در سیستان
مالباختگان سیستانی ثامن الائمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
نمایندگان سیستان فکری به حال سپرده گذاران همه ی موسست مالی و اعتباری در زابل بردارند. متاسفانه پس از اعلام ورشکستگی کاسپین و فرشتگان و ثامن الحجج . با هجوم مردم به شعب موسسه ی ثامن (ثامن الائمه ی سابق) این موسسه ی اعتباری هم دچار مشکل در پرداخت سپرده های حتی روز شمار مردم شد. صفهای طولانی و انتظارهای بیهوده برای دریافت پول از این موسسه متاسفانه سپرده گذاران را کلافه کرده است.از رنج مادری که یک سوم سپرده اش را می خواست تا خرج معالجه ی کودکش کند تا پدر پیری که از 37 میلیون سپرده ی روز شمارش فقط 7 میلیون رو می خواست تا خرج عروسی فرزندش کند تا جوانی که تصویر چک برگشتی اش در دستش بود تا توجیهات رییس شعبه که بانک مرکزی برای ما پول نمی فرستد.تا دستتان را بگیریم. و برای گرفتن روزی صد تا دویست هزار تومان باید در صف بایستی تا در چه ساعتی از روز یک مشتری قسط وامش را بیاورد. تا از بین صدها مشتری ایستاده در انتظار صد هزار تومانی هم به شما برسد.همه و همه مشکلاتی هست که گریبان گیر مردمی شده است که ماسک زده و با ظاهری خاک آلود ناشی از یک هفته طوفان مداوم گرد و خاک در موسسه ی ثامن گرد آمده اند تا سپرده های روز شمار که حق قانونی آنهاست را بگیرند .حال جای یک سئوال باقیست و آن اینکه آیا این حق مردم مرزداریست که در همه ی صحنه ها حاضربوده اند و خونها داده اند و در زیر خروارها ریز گرد سالهاست مقاومت کرده اند تا حرف پیر و مرشد و مرادشان بر زمین نماند که سیستان تنگه ی احد ایران است.نگذارید سیستان خالی از سکنه شود.به راستی مسئولین ما در مقابل این همه رشادت این مردم نجیب سیستان برای احقاق حقوق و دریافت سپرده های اندک بلوکه شده ی انها در موسسه ی ثامن چه کرده اند. با احترام. جمعی از سپرده گذاران مالباخته ی موسسه ی ثامن در سیستان
مالباختگان سیستانی ثامن الائمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
نمایندگان سیستان فکری به حال سپرده گذاران همه ی موسست مالی و اعتباری در زابل بردارند. متاسفانه پس از اعلام ورشکستگی کاسپین و فرشتگان و ثامن الحجج . با هجوم مردم به شعب موسسه ی ثامن (ثامن الائمه ی سابق) این موسسه ی اعتباری هم دچار مشکل در پرداخت سپرده های حتی روز شمار مردم شد. صفهای طولانی و انتظارهای بیهوده برای دریافت پول از این موسسه متاسفانه سپرده گذاران را کلافه کرده است.از رنج مادری که یک سوم سپرده اش را می خواست تا خرج معالجه ی کودکش کند تا پدر پیری که از 37 میلیون سپرده ی روز شمارش فقط 7 میلیون رو می خواست تا خرج عروسی فرزندش کند تا جوانی که تصویر چک برگشتی اش در دستش بود تا توجیهات رییس شعبه که بانک مرکزی برای ما پول نمی فرستد.تا دستتان را بگیریم. و برای گرفتن روزی صد تا دویست هزار تومان باید در صف بایستی تا در چه ساعتی از روز یک مشتری قسط وامش را بیاورد. تا از بین صدها مشتری ایستاده در انتظار صد هزار تومانی هم به شما برسد.همه و همه مشکلاتی هست که گریبان گیر مردمی شده است که ماسک زده و با ظاهری خاک آلود ناشی از یک هفته طوفان مداوم گرد و خاک در موسسه ی ثامن گرد آمده اند تا سپرده های روز شمار که حق قانونی آنهاست را بگیرند .حال جای یک سئوال باقیست و آن اینکه آیا این حق مردم مرزداریست که در همه ی صحنه ها حاضربوده اند و خونها داده اند و در زیر خروارها ریز گرد سالهاست مقاومت کرده اند تا حرف پیر و مرشد و مرادشان بر زمین نماند که سیستان تنگه ی احد ایران است.نگذارید سیستان خالی از سکنه شود.به راستی مسئولین ما در مقابل این همه رشادت این مردم نجیب سیستان برای احقاق حقوق و دریافت سپرده های اندک بلوکه شده ی انها در موسسه ی ثامن چه کرده اند. با احترام. جمعی از سپرده گذاران مالباخته ی موسسه ی ثامن در سیستان
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
باید هر چه زودتر خبر های خوب رو مدیران موسسه منتشر کنن والا فقط خدا میدونه که با پول مردم نباید شوخی کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
به سپاه اعتماد کنید چون یه ارگان انقلابی هست و مطمئن باشید حق کسی را نمیخورن ، و کارشون منطقی هست شما هم باشید حسابها را نمبنید و بانک را تعطیل نمیکنید ، اگر این کار را بکنن همون میشه که دیگران میخان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
به سپاه اعتماد کنید چون یه ارگان انقلابی هست و مطمئن باشید حق کسی را نمیخورن ، و کارشون منطقی هست شما هم باشید حسابها را نمبنید و بانک را تعطیل نمیکنید ، اگر این کار را بکنن همون میشه که دیگران میخان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
سلام
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
مقصر اصلي اين مشكلات كه براي موسسات و سپرده هاي مردم درست شده رييس بانك مركزي ( سيفه)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
دروغ دروغ امروز ۱۵۰هزارتومن کردن دوروز دیگه باید مثل گداها بریم التماس کنی شاید روزی ۱۰۰۰تومان بدنمان
آقارضاسپرده گذارثامن الائمه ثامن جدید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
سلام.دوستانی که مثل من سپرده گذارهستیدنگران نباشیدانشالله خبرهای خوش ادغام درراهه بانک مرکزی ضمانت کرده آقانوبخت صحبت کردن نسبتامجوزوصادرکردن ومیگن تانباشدچیزکی مردم نگویندچیزها.یک ماه پیش صحبت ادغام شدومردم حول کردن وهجوم بردن که سپرده هاروببندن ودیدن داره اوضاع خراب میشه وحرفشونوپس گرفتن وسپرده گذاران کوثرومهراقتصادآروم شدن ولی سپرده گذاران ثامن بیمعرفتی کردن وهجوم آوردن وبه ثامن فشارآوردن که واقعادست کارمندان ثامن ورئیسهاش دردنکنه خوب تاالان جمعش کردن که انشالله همه چیزهم به خوبی وخوشی تموم بشه که خستگی این مدت کارمندانشم ازتنشون بیرون بره وانشالله رئیسهاقدرکارمندانشوبدونه به امیدموفقیت وسربلندی ثامن وهمراهان ادغامیش
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
دوستان عزیز این ازدحام حتی به بانک های بزرگ و دولتی هم بشود قادر به پرداخت نخواهد بود / مشکل اینه که توی این ماجرا تر و خشک میسوزند کسانی که واقعا نیاز دارند با کسانیکه بر اثر شایعات ترسیدند و میخواهند سپرده های خود را ببندند/ سالهاست این موسسه بخوبی داشت کار میکرد حالا باید ما هم رعایت کنیم / این موسسه وام های هزاران میلیاردی که نداده میترسید به هر کس هم که وام داده بر اساس سپرده اش داده نتیجتا امکان نداره کسری داشته باشه / فقط سیاست بانک مرکزی که نقدینگی موسسات را کاهش بدهند و بسوی بانکها روان کنند/ بخونید مقاله آقای سیف را که میگه 25% نقدینگی کشور دست چند موسسه بوده که به 10% کاهش پیدا کرده/ بعد معاونش میگه ثامن و مهراقتصاد مشکلی ندارند و ما حمایت میکنیم و در لیست موسسات مجاز بانک مرکزی قرارشان داده که در انتظار مجوز هستند / والا مثل ثامن الحجج یا آرمان و کاسپین صراحتا میگفتند منحل شده / ضمنا مردم به موسسات دیگر هم مراجعه کردند /من شخصا سپرده بالائی در ثامن دارم و هیچ ترسی هم ندارم فقط اگر مردم کمی صبوری کنند والا با این ازدحام معلوم نیست چه بر سر این موسسات بیاید
ناظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
مردم تو امریکا علیه جکم رئیس حمهورشان به دادگاه شکایت میکنند و حمایت میشن و نتیجه میگیرند .
تو جمهوری اسلامی تو روز روشن حقشون رو می خورن و دزدی میکنند کسی نیست به داد مردم مسلمان برسه.
با ما مردم هم مثل گوسفند برخورد میکنند که البته حقمون است خودمون خواستیم ... مردم رو خوب شناختند ...
تا منتظر کمک از غیب هستیم همینه و بس ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
تمام پولی که خودم وبچم جمع کردیم توثامن است الان برای ایجاد دفترکار بچه ام که فارغ التحصیل شده پولنون را به قسط جگربند میدن که فایده نداره چرا مجلس فکر جدی نمیکنه مردم ناراحتی اعصاب گرفتند ثامن اگه مثل بقیه موسسات بسته بشه به تدریج به نسبت پولی که داریم یک جا میدهند مثل میزان ولی ثامن زرنگی میکنه وپولمون را مثل صدقه میده مسولین دراین ایام محرم به خود بیایید فکری برای مردم بکنید بالاخره اهمون دامنتون را میگیره
شکیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
خدا از مسئولین مربوطه نگذره با هزار سختی وام گرفتیم که یه آپارتمان در حاشیه شهر بخریم گذاشتیم تو این ثامن کو کی جواب گو هست هفته ای 200هزارتومن که گاهی همین رو هم نمیده به کجای زخم زندگیم بزنم جواب صاحب خونمو کی میده چرا از خدا نمی ترسن
شکیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
خدا از مسئولین مربوطه نگذره با هزار سختی وام گرفتیم که یه آپارتمان در حاشیه شهر بخریم گذاشتیم تو این ثامن کو کی جواب گو هست هفته ای 200هزارتومن که گاهی همین رو هم نمیده به کجای زخم زندگیم بزنم جواب صاحب خونمو کی میده چرا از خدا نمی ترسن
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اقای سیف
خداتوی روی زن وبچت خجالتت بده
مدیرعامل ثامن
خدانونت اجرکنه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
هروقت میرم ثامن میبینم کارمنداش بیکار نشستن و مشتری هم که ندارن.خیلی کار خوبیه هان بیکار بشینی حقوق هم بگیری .ثامن ما رو هم استخدام کن مگه ما بد میخوریم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: