bazarnews

کد خبر: ۲۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: هم اکنون توزیع اعتبارات شهرداری ها بر اساس جمعیت انجام می شود اما لازم است این شیوه تغییر پیدا کند و ظرفیت ها هر شهر در نظر گرفته شود.
بازار نیوز - محمد اصلانی در همایش توجیهی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی استان لرستان که با حضور معاون وزیر کشور در محل استانداری برگزار شد، افزود: منابع درآمدی بیشتر شهردای ها از عواید حاصل از صدور پروانه و ارزش افزوده اعتباراتی که به این منظور اختصاص می یابد تامین می شود.
وی گفت: این شیوه که توزیع اعتبارات براساس جمعیت انجام می شود در استان هایی همچون لرستان موثر و کارآمد نیست چراکه لرستان صنعتی نیست و عمده مردم این استان به شغل های دامپروری و کشاورزی مشغول هستند لذا درآمد شهرداری ها کافی نیست.
اصلانی خطاب به معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: انجام و تغییر در شیوه توزیع اعتبارات شهرداری هایی که با این مشکل مواجه هستند مورد توجه قرار گیرد تا شهرداری های استان هایی همچون لرستان قوت و پویایی بیشتری بگیرند.
وی خطاب به اعضای شوراهای شهر گفت: اولویت مهم کار شما انتخاب شهردار بر مبنای معیارها و شاخص های توانایی و توانمندی است و حتی اگر شهرداری با استدلال برخی پیشنهادات و نظرات نامعقول شوراها را رد می کند باید مورد تقدیر قرار گیرد.
وی افزود: برای داشتن شهری آباد چاره ای جز جذب سرمایه گذاری وجود ندارد چرا که اداره شهر با درآمدهای ناشی از صدور پروانه به هیچ وجه کافی و امکان پذیر نیست و باید با برنامه ریزی و فارغ از تقابل با مدیران و مسئولان از تمام ظرفیت ها و قابلیت های استان بهره گرفته شود.
اصلانی با انتقاد از اختلافات قومیتی و سیاسی در لرستان گفت: شوراها نباید در این موارد دخالتی داشته باشند و در هر حال مصلحت شهر و شهروندان را در نظر بگیرند.
معاون عمرانی استاندار لرستان گردشگری و طبیعت گردی را از ظرفیت های این استان دانست و افزود: برای تقویت گردشگری و تاثیر آن بر ارتقای درآمد شهروندان باید برنامه ریزی هایی فارغ از عقده ها و منافع شخصی توسط شوراها انجام شود.
وی گفت: فرودگاه، راه آهن و آزاد راه از جمله زیرساخت های لازم برای تقویت گردشگری لرستان هستند که باید از آنها در رونق گردشگری استان بهره گرفت.
اصلانی یادآور شد: تاکنون در لرستان 16 شهردار یا عزل و یا استعفا داده اند که این روند به صلاح نیست و باید در انتخاب شهردار شاخص ها و ویژگی های مورد نیاز را بدون توجه به منافع شخصی در نظر گرفت.
وی گفت: در حال حاضر زمین های بلاتکلیف زیادی در شهرداری استان وجود دارد اما بنا به دلایلی از سوی شوراها اجازه سرمایه گذاری داده نمی شود.
معاون عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه بستر کار شوراها در لرستان باید بر محور فرهنگ باشد، افزود: در لرستان ایجاد بسترهای فرهنگی و آشنایی مردم با رعایت حقوق شهروندی و آگاهی نسبت به حقوق خود از اولویت بیشتری برخوردار است که در برنامه های شوراها باید مورد توجه قرار گیرد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: