bazarnews

کد خبر: ۲۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نیمی از ظرفیت صندلی های اتوبوس​ های کشور خالی است.
بازار نیوز - حمیدرضا شهرکی ثانوی روز پنشنبه اظهار کرد: این امر سبب کاهش میزان بهره‌وری در صنعت حمل و نقل مسافر می شود و باید تلاش کنیم با ارتقای سطح خدمات، رضایت مسافران را جلب کنیم.
به گفته وی، اکنون بهره وری در شرکت‌های اتوبوسرانی و جابه‌جایی مسافر پایین است و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد، بهره وری مورد انتظار حاصل نمی‌شود.
وی به اجرای طرح برندسازی شرکت های مسافری اشاره کرد و گفت: در طرح برندسازی یا نمانام سازی تلاش داریم تا علاوه بر ارتقای خدمات به مسافران، فعالیت شرکت ها نیز اقتصادی شود و بهره وری ارتقا یابد. 
وی افزود در این طرح شرکت های مسافری زیر نظر چند شرکت خاص با برند خاص فعالیت می کنند و مکلف هستند با نام و برند خاص خدمات رسانی داشته باشند.
شهرکی ثانوی اظهار کرد: در فاز نخست این طرح، اطلاعات کامل از وضعیت ناوگان حمل و نقل مسافر، رانندگان و بغل نویسی و یکسان‌سازی تابلوهای شرکت‌ها و اصلاح بلیت ها در دستور کار قرار دارد که تاکنون 70 درصد از کار در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: رتبه بندی شرکت ها و نظارت درون شبکه ای از دیگر اقداماتی است که در این طرح پیگیری می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: در این طرح، شرکت ها خود اقدامات مربوط به آمورش را بر عهده دارند. 
شهرکی ثانوی گفت: طرح برندسازی یا نمانام سازی در این مرحله اتوبوس های حمل و نقل عمومی را زیر پوشش قرار می‌دهد و ناوگان مینی‌بوس و سواری کرایه در مرحله بعد قرار دارد. 
*** نمانام سازی 
طرح نمانام‌سازی ازجمله طرح‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش اصلاح ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر است که از سال گذشته با بازنگری ضوابط نحوه تأسیس شرکت‌های مسافربری و بازنگری ضوابط نحوه فعالیت شرکت‌های یادشده آغاز و در تاریخ 20/4/95 به استان‌ها ابلاغ شد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: