bazarnews

کد خبر: ۲۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
محمد علی نجفی با انتخاب اعضای شورای شهر تهران، شهردار جدید تهران شد.
به گزارش بازار نیوز محمد علی نجفی با انتخاب اعضای شورای شهر تهران شهردار تهران شد. وی در کنار مرعشی و مهرعلیزاده نامزدهای اصلی بودند که شانس انتخاب شدن را داشتند و در نهایت نام او از این رای شماری از جلسه انتخاب شهردار بیرون آمد.

این در حالی است که صبح امروز مرتضی الویری گفته بود شهردار تهران امروز انتخاب نخواهد شد و انتخابات شهردار روز دیگری انجام می شود.

نجفی هفته گذشته برنامه هایش را برای تصدی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه کرده بود و امروز توانست جانشین قالیباف در ساختمان خیابان بهشت گردد.

محمد علی نجفی شهردار تهران شد + جزئیات
محمد علی نجفی شهردار تهران شد 

 جلسه منتخبان شورای پنجم برای برگزیدن هفت گزینه نهایی برای معرفی شهردار تهران هفته گذشته برگزار  و نام ۲۴ گزینه پیشنهادی اعلام شد.

نام های موجود در این فهرست عبارت بود از : ۱- عباس احمد آخوندی ۲- معصومه ابتکار ۳- علی اصغر احمدی ۴- سید محمد علی افشانی ۵- حبیب‌الله بیطرف ۶- وفا تابش ۷- اکبر ترکان ۸- احمد ترک‌نژاد ۹- هاشم تقی‌زاده خامسی ۱۰- محمد پژمان ۱۱- علیرضا جاوید ۱۲- سیدمحمود حسینی ۱۳- پیروز حناچی ۱۴- محمدصادق خرازی ۱۵- ابوالفضل رضوی ۱۶-محمد ستاری‌فر ۱۷- محمد شریعتمداری ۱۸- الهه کولایی ۱۹- سیدحسین مرعشی ۲۰- محسن مهرعلیزاده ۲۱- حجت میرزایی ۲۲- محمدعلی نجفی ۲۳- محسن نریمان ۲۴- رضا ویسه.

منتخبان شورای شهر  قرار  بود به ۷ نفر از بین این ۲۴ نفر، برای تصدی پست شهرداری تهران پس از آغاز به کار شورای شهر پنجم رای بدهند.

پیش از این معصومه ابتکار در گفتگو با رسانه‌ها، عدم تمایل خود برای حضور در شهرداری تهران خبر داده بود. علی اصغر احمدی نیز انصراف خود را اعلام کرده است.

همچنین گفته می‌شود، محسن هاشمی رفسنجانی هم قبل از جلسه از منتخبان خواسته بود نام او را در برگه پیشنهادات ننویسند.

45: 11  انتخابات برگزار و محمدعلی نجفی اول شد

جزئیات انتخابات برگزار شده حاکی از این است که میل اعضای شورای پنجم بیش از هر گزینه ای به سمت محمدعلی نجفی بود و او با 21 رأی پیشتاز این انتخابات اولیه شد.

حسین مرعشی با 20 رأی، الهه کولایی با 16 رأی، محمدعلیافشانی 14 رأی، حبیب الله بیطرف 12 رأی، محمد شریعتمداری 11 رأی و محسن مهرعلیزاده با 9 رأی به عنوان 6 گزینه دیگر نهایی برای تصدی پست شهردار تهران انتخاب شدند.

گفته می شد محمود حجتی، وزیر کنونی جهاد کشاورزی به دلیل ادامه همکاری با دولت از گزینه های شهرداری تهران خارج شد. حجتی از گزینه های اصلی این سمت بود.

هفت گزینه نهایی شهرداری کلانشهر تهران به مدت دو هفته فرصت خواهند داشت تا برنامه خود را برای مدیریت این شهر به اعضای شورا ارائه دهند تا پس از بررسی های نهایی گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شود.
تابناک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: