bazarnews

کد خبر: ۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رد کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: واصل نشدن آمار و اطلاعات لازم از سوی آموزش و پرورش از جمله دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات این طرح بود.
بازار نیوز - سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسه امروز به عنوان کمیسیون فرعی مطرح شد اما به دلیل کمبود زمان به اتمام نرسید و مقرر شد در جلسات آینده نیز مجددا بررسی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طرح مذکور نکات مختلفی مانند نگرانی‌هایی در خصوص کاهش جمعیت و موالید و غیره مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورکار کمیسیون قرار بود رئیس سازمان پژوهش‌ها و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش به منظور ارائه گزارشی در خصوص تغییرات کتب درسی و غیره در جلسه امروز حضور یافت، ادامه داد: بر اساس نظر اعضای کمیسیون مقرر شد نمایندگان در مجموعه سازمان پژوهش‌ها حضور یابند و از نزدیک با اقدامات انجام شده و حجم کار این سازمان آشنا شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز انجام شد، تصریح کرد: کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چندین جلسه برای بررسی طرح مذکور تشکیل داد و امروز نیز این طرح برای مشخص شدن نتیجه نهایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه  اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری مانند تعداد افراد به تفکیک رشته، جنسیت و آمار افراد مشمول این طرح در استان‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش واصل نشده بود، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در خلاء اطلاعاتی به کلیات طرح رای موافق ندادند لذا این طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود و در صورت صلاح‌دید در صحن علنی به منظور بررسی و رای‌گیری آورده خواهد شد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: