bazarnews

کد خبر: ۲۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص عدم انتخاب وزیر زن در دولت گفت: درست است که وزیر زن انتخاب نشد اما ترتیبی داده خواهد شد که معاونین وزرا از بانوان تحصیل کرده استفاده کنند.
بازار نیوز - معاون اول رییس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت:رئیس جمهور در جلسه امروز دولت تاکید کرد که «پذیرفته شده نیست که وزرا، معاون خانم نداشته باشند.» بنابراین اطمینان می‎دهیم که از زنان مجرب و تحصیلکرده به تعداد قابل توجهی در دولت دوازدهم استفاده کنیم. رئیس جمهور در این موضوع جدی است و من هم پیگیری خواهم کرد. 

برای حضور قومیت‎ها در دولت نیز اصرار داریم که از میان معاونان وزرا، سفرا، استانداران از قومیت های مختلف حضور داشته باشند.

با برادری برای تصدی پست وزارت علوم صحبت شده بود اما او در لحظه آخر به دلایلی اعلام کرد که نمی تواند با دولت همکاری کند. 

در چنین وضعیتی دو راهکار پیش روی ما بود؛ یا باید معرفی کابینه را به تعویق می انداختیم تا فرد دیگری جایگزین او شود یا اینکه کابینه را معرفی کرده و برای وزارت علوم بعدا تصمیم گیری می‎کردیم. ما راه دوم را برگزیدیم.

وی اظهار کرد: ترکیب کابینه علاوه بر وزرا معاونین را هم در بر می گیرد ، همه وزرا و معاونین در تصمیم گیری ها حضور دارند و در کمیسون ها فعال هستند.

وی ادامه داد: در کل به نظر من دولت دوازدهم، دولت کارامدی است ، که می تواند به تحقق وعده های رئیس جمهور کمک کرده و کار های مفیدی انجام دهد . از سوی دیگر این کابینه می تواند با چالش های پیش رو نیز مقابله کنند.

جهانگیری در ارتباط با فعالیت های دولت برای به انجام رسیدن اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی توقعی فراتر از دولت است که مقام معظم رهبری از همه مسیولین کشور خواسته اند برای تحققش به صحنه بیایند و تلاش کنند.

وی افزود: متناسب با ضرورت اجرایی شدن این امر ،باید اختیاراتی در اختیار دولت قرار گیرد، باید بدانیم که پیش نیاز ایجاد شغل و جذب سرمایه گذاری ،ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری است .

جهانگیری در همین راستا خاطرنشان کرد: هر کدام از نهاد ها وقتی کاری می خواهند انجام دهند یا تصمیمی بگیرند ،باید ببینند چه قدر تصمیماتشان در راستا تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: