bazarnews

کد خبر: ۲۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فاش کرد
سید حسن حسینی شاهرودی در خصوص رانت جویی برخی سپرده گذاران کلان موسسه کاسپین گفت:قبل از اعلام انحلال موسسه ای مثل کاسپین برخی سپرده گذاران رانت جو به موقع سپرده هایشان را بیرون کشیدند.
بازار نیوز - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش از اعلام انحلال موسسات ورشکسته مثل کاسپین، سپرده گذاران عمده این موسسات اقدام به خالی کردن حسابهای کلان کرده اند، گفت: بانک مرکزی باید اسامی سپرده گذاران رانت جو را منتشر کند.

سید حسن حسینی شاهرودی ؛ با انتقاد از رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان موسسات مالی و اعتباری ورشکسته گفت: بر اساس گزارش ارائه شده به کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش از اعلام عمومی انحلال برخی از مؤسسات مالی و اعتباری مثل کاسپین، تعدادی از سپرده گذاران کلان این مؤسسات، اقدام به مراجعه به مؤسسات و خارج نمودن سپرده­‌های خود کرده‌اند.

به گفته این  عضو کمیسیون اقتصادی، در جریان ارسال پرونده تخلفاتی بانک مرکزی به قوه قضاییه باید امکان استفاده از رانت اطلاعاتی در گزارش نهایی دستگاه قضائی لحاظ شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اطلاع یافتن از روند انحلال یک مؤسسه و عدم کفایت داراییهای آن برای پرداخت مطالبات طلبکاران، یک رانت اطلاعاتی مهم است، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر این باورند که  بانک مرکزی باید گزارش کاملی از اسامی سپرده گذاران کلان که در بازه زمانی مورد نظر اقدام به تسویه سپرده‌های خودکرده اند، ارائه کند.

حسینی با بیان اینکه تنها مشکل موسسات مالی و اعتباری موضوع رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان نبوده و در اعطای وامهای کلان نیز مشکلاتی وجود داشته گفت: از ابتدای شروع روند تسویه بدهی‌ها در این مؤسسات، یکی از مهمترین چالشهای بستانکاران و به تبع آن نهادهای نظارتی، عدم شفافیت در اعلام میزان دیون و تعهدات و ابهام در میزان وثایق و تضامین مأخوذه بوده است.

وی افزود، برخلاف درخواستهای ارائه شده  تا به امروز گزارشی از تسهیلات گیرندگان از یک موسسه  مالی و اعتباری مشهور و تعاونهای منحله مرتبط با آن به لحاظ میزان  وثایق و ساز و کار تسویه آنها  به کمیسیون اقتصادی ارائه نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
سیف و معاوناش تبانی و دزدی کردن با خیال راحت هم دوباره انتخاب شدن تا به خیانتهاشون ادامه بدن.
بهزاد
|
United States
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
عامل اصلی بدبختی مردم کارمندان بانک و عوامل اجرایی ان هستند که کاری جز دزدی .رباخواری.و کلک بازی ندارند.مگه کجای دنیا چه یهودی .چه مسیحی.چه عرب‌.چه بودایی ‌سود بانکی و یا به اصطلاح رباخواری داریم.شما آبروی هر چه مسلمون هست و بردین اسم خونخواری را گذاشتین کارمزد و بانکداری اسلامی.این همه از مردم میچاپین بستون نیست.دارین پول مردم و به خودش میفروشین
بهزاد
|
United States
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
عامل اصلی بدبختی مردم کارمندان بانک و عوامل اجرایی ان هستند که کاری جز دزدی .رباخواری.و کلک بازی ندارند.مگه کجای دنیا چه یهودی .چه مسیحی.چه عرب‌.چه بودایی ‌سود بانکی و یا به اصطلاح رباخواری داریم.شما آبروی هر چه مسلمون هست و بردین اسم خونخواری را گذاشتین کارمزد و بانکداری اسلامی.این همه از مردم میچاپین بستون نیست.دارین پول مردم و به خودش میفروشین
پروین
|
United States
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
سلام.ثامن چی ؟؟؟؟ حساباشونو قبل از رسیدگی خالی نکنن یه ملت یکیش مثل من بدبخت که هستیم بدبخترم بشیم اونموقع فقط خدا باید به داد برسه.تو رو به مقدساتتون زودتر رسیگی کنید نمیدونم معنی فقر رو میدونید یا نه ولی چیز بدیه بی پولی هر روز نون و سیب زمینی خوردن
پاسدار
|
United States
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
خیانت در امانت بانک مرکزی چنان ضربه ای بربی اعتماد کردن مردم در سپرده گزاری کرده است که متعاقبا نتیجه خروجی ان مشخص میگردد . شایعه وبد بینی وبی اعتمادی نتیجه اولیه این اقدام بان مرکزی است . انانکه تا دیروز سهامدار موسسات بودند امروز معاونین بانک مرکزیند ،باید دانست اینان دوستدار حل قضیه نیستند ونمی خواهند خود متضرر باشند . من به شخص بر این باورم مشکل موسسه کاسپین جریانی عمدی است و غارتگران با این رویه از آب گل آلود ماهی گرفتند و با طول دادن زمان اگر همان سودها بدستشان برسد کلی کفایت می کند . من تعجب می کنم چرا بسیاری از نمایندگان سکوت کرده اند ؟آیا حل موسسات به ضرر می بینند ؟رفتار بانک مرکزی کاملا با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد وبنظر میرسد که حتی با ان ضدیت دارد .امید وارم نماینمدگان در خصوص بر داشت سپرده های افراد پشت پرده از موسسه کاسپین پرینت بگیرند تا عمق خیانت بر ملاتر شود .نور چشمیان وپارتی داران پولشان در طی این مدت گرفته اند وگروهی بیچاره وبخت بر گشته باید هر روز پشت درب موسسه کاسپین صف بکشند و به این هم میگویند عدالت .درد دل ما را هم قبول کنید تا شاید دلی بدرد آید وفرجی باز شود ودیده ای بگرید و سینه ای نالان شود کا ما سپرده گزاران به کدامین گناه گرفتار شده ایم ؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: