bazarnews

کد خبر: ۲۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
یک تولیدکننده دربهای ضد سرقت می گوید: واردات درب های بی کیفیت ضد سرقت از چین مانع بزرگی برای تولیدگان داخلی است که درب هایی با بهترین کیفیت تولید می کنند.

بازار نیوز  - مهدی شفیعی روز شنبه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: تا سال 1389 وضعیت خوب بود اما با شروع تحریم ها روند تولید در کشور با مشکل مواجه شد.

وی گفت :در دوران اوج تولید 45 کارگر داشتیم اما هم اکنون تعداد کارگران به ٣٠ نفر تقلیل یافته است.

وی میانگین تولید روزانه کارخانه خود را 50 تا 70 درب اعلام کرد و گفت : صادرات به کشورهای سوریه و عراق داریم و در صورت حمایت می توانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

شفیعی گفت :قیمت کالای مشابه چینی که وارد می شود 15 تا 20 درصد از دربهایی که ما تولید می کنیم ارزانتر است اما کیفیت کالای ایرانی بهیچوجه قابل مقایسه با انها نیست.

وی گفت :درب های چوبی که در ایران تولید می شود دارای عایق حرارتی و ضد سرقت است و مواد اولیه انها تولید داخل است و تنها قفل این دربها را از ترکیه وارد می کنیم.

فعال بخش خصوصی از نبود تسهیلات برای رونق تولید گله کرد و نرخ سود تسهیلات به میزان 15 درصد را برای تولیدکننده بالا دانست.

شفیعی که مدیرعامل کارخانه «سپاهان در» است ، افزود: کارخانه در شهر اصفهان است و هیچگونه ضرری برای محیط زیست ندارد.

این تولید کننده معتقد است : در صورت خروج از رکود، تولید رونق می گیرد و این در حالی است که دولت باید تعرفه واردات را افزایش دهد تا تولید داخلی رشد کند.

بسیاری از کالاهایی که در ایران تولید می شود از کشورهای دیگر به ویژه چین وارد می شود اما کیفیت کالای تولیدی داخلی با کالای مشابه خارجی قابل مقایسه نیست .کاهش قدرت خرید مردم انها را به سوی خرید کالای ارزانتر سوق می دهد و این در حالیست که به دلیل کیفیت پایین مردم مجبور می شوند با از کار افتادن کالا هزینه دوباره ای را انجام دهند.

تولید داخلی در گرو حمایت و فرهنگ سازی و تحول روحیه ملی است اگر این سه مهم در عرصه اقتصادی کشور تحقق نیابد ما هر روز بیشتر از گذشته شاهد فروپاشی تولید داخلی خواهیم بود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور 887 شرکت داخلی و 391 شرکت خارجی صبح امروز(شنبه) با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال نمایندگان 31 کشور خارجی حضور دارند. اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس، کانادا، اتریش، اوکراین، بلژیک، پرتقال، تایوان، دانمارک و روسیه از جمله این کشورها هستند.

اتاق‌ها تعاون استانی، تعاونی‌های تامین و توزیع مصالح ساختمانی، تعاونی‌های عمرانی و مسکن،‌حضور فعال کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران به منظور عرضه توانمندی‌های زنان و دعوت از صاحبنظران، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، ‌پیمانکاران و انبوه‌سازان در نمایشگاه امسال حضور پررنگی دارند.

نمایشگاه صنعت ساختمان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در سطح کشور به شمار می‌رود.فضای کلی نمایشگاه 50 هزار متر مربع است که بیش از 35 هزار متر مربع آن سرپوشیده و 9 هزار متر مربع فضای باز است و در اختیار شرکتهای ماشین آلات راهسازی قرار داده شده که امکان استفاده از فضای بسته برایشان وجود نداشت.

همچنین بیش از 6هزار متر مربع متر مربع از فضای نمایشگاه نیز برای شرکتهای خارجی اختصاص داده شده است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از ساعت 9 تا 18 روزهای 21 تا 24 مرداد ماه پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

ایرنا
برچسب ها: واردات ، داخلی ، تولید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: