bazarnews

کد خبر: ۲۶۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که در چهار سال گذشته فضایی فراهم شده که دیگرکسی در کشور دیگری را متهم نمی‌کند.
بازار نیوز - اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد مجلس  اظهار کرد: امروز فضایی پیش آمده که در فضای داخلی کشور کسی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب و فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز همه نیروها در کشور هدف مشترک یعنی پیشرفت کشور را دنبال می‌کنند و کشور انسجام دارد. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او CD پخش می‌کردند، اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در چهار سال گذشته یادآور شد: آن زمان وقتی به شاخص‌ها و وضع اقتصادی کشور نگاه می‌کردم در مدیریت،‌ نظام کارشناسی، سیاست داخلی، نیروهای انقلاب، سیاست خارجی، اتفاقات فضای بین الملل علیه کشور فکر می‌کردم که وارد دوره جدیدی از مسئولیت می‌شوم و آنچنان وضعیت سنگین و سخت بود که جرات می‌خواست انسان قاطع بگوید با اطمینان گام برداشته‌ایم و کابینه معرفی شده می‌تواند وضع را به صورت مطلوب پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: اما بعد از چهار سال اوضاع از هر جهت که بررسی شود دستاوردهای بسیار موفقی وجود دارد که قابل افتخار و حتی قابل ارائه در سطح بین المللی است. ما به فضل الهی با وجود همه محدودیت‌ها در سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که به دولت اعتراض می‌شود که منابع خارجی زیادی وارد کشور نکرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در خاورمیانه که گروه‌های تکفیری با هدف خاصی که قدرت‌های بین المللی دنبال آن بودند، وجود دارد و اعتراض می‌شود که مسائل کشورهای منطقه را حل نکرده‌اید اما ده‌ها مساله حل شده است. امروز دیگر ایران هراسی وجود ندارد و اینکه یک ایرانی به اتهام ایرانی بودن نمی‌توانست حتی یک حساب داشته باشد دیگر این اینگونه نیست.

جهانگیری همچنین گفت: ما از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شده‌ایم و مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم. امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل جهان آری از خشونت را مطرح می‌کند و به اتفاق آراء تایید می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در امور فرهنگی ارتباطاتی میان اصحاب فرهنگ برقرار شده و امید فراوانی برای آنان ایجاد کرده است، گفت: آقای ذوالنور که می گویند در زمینه مسائل فرهنگی دستاوردهایتان را ارائه کنید آیا ایجاد امیدواری میان اصحاب فرهنگ و نیز ارتباط بهتر آنها با مسئولان دستاور کمی است؟

وی ادامه داد: ما در بخش اقتصادی در سال اول دولت یازدهم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری ابلاغ شد آن را تبدیل به نسخه مورد اتفاق دولت در زمینه اقتصادی قرار داریم. تورم 40 درصدی را در 4 سال گذشته به کمتر از 10 درصد کاهش داده‌ایم که هیچکدام از اقتصاد دانان در آن زمان چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کردند.

جهانگیری با بیان اینکه رشد منفی 6.5 درصدی که درتاریخ 50 ساله اخیر ایران بی سابقه بود به 12 در صد در دولت یازدهم رسید گفت: برخی می گویند این رشد در بعضی بخش‌ها کمتر و در بعضی بخش‌ها بیشتر است. بله همینطور است اما همین اتفاق هم چیز کمی است؟

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بخش نفت و گاز علی‌رغم محدودیت‌ها اقدامات فراوانی انجام شده، اظهار کرد: اگر آقای زنگنه فرصت کنند که بیایند و بگویند چه محدودیت‌هایی وجود داشته است و در آن محدودیت‌ها چه اقداماتی هم انجام شده آنگاه متوجه می‌شوید که اوضاع چگونه است.

وی افزود: ممکن است برخی بگویند پس از برجام که ذخایر ارزی ایران آزاد شد تاثیر چندانی در زندگی مردم نداشته است. ما نیامده‌ایم بگوییم که این ارزی که امروز آزاد شده پیش از این در کجاها سپرده گذاری شده بود که امروز کمتر تاثیری بر زندگی مردم می گذارد.

جهانگیری با اشاره به اقدامات دولت و وزارت نفت در زمینه بهره برداری از میدان‌های مشترک نفتی اظهار کرد: در زمانی که آقای زنگنه وزارت نفت را تحویل گرفت ما در میدان‌های مشترکمان با قطر کمتر از آنها برداشت می کردیم اما امروز به صورت مساوی و حتی گاهی بیشتر از آنها از این میادین مشترک بهره برداری می کنیم و این در حالی است که در طول سال‌های پیش از دولت یازدهم کسی ککش هم نگزید که منابع ایران برده می شد آنهم به خاطر بی عرضگی در عرصه مدیریت کلان.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به روستاها، اظهار کرد: ما در اوج کمبود منابع با نوآوری روشهایی پیدا کردیم که بتوانیم به روستاها رسیدگی کنیم و اقداماتی چون گازرسانی را برای آنها انجام دهیم که امروز نیز این اقدامات پیگیری می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: مگر یادمان رفته که چند سال پیش شش میلیون تن گندم وارد می کردیم اما حالا در فکر این هستیم که چگونه 3 میلیون تن گندم مازادمان را به سایر کشورها صادر کنیم؟

وی با اشاره به اجرا شدن طرح تحول سلامت در دولت یازدهم گفت: طرح سلامت و بیمه کردن مردم در همین دولت به انجام رسید. من عید سال 93 به بیمارستانها رفتم و کمتر کسی را دیدم که از وضعیت بیمارستان‌ها و هزینه‌های درمانی راضی باشد همه شکایت داشتند و انتقاد می کردند اما خدا را شاهد می‌گیرم که عید سال 94 که مجددا به بیمارستانها سر زدم کسی نیامد بگوید که وضع خراب است یا مشکلات در زمینه انجام اقدامات درمانی فراوان است. همه می‌گفتند وضعیت بهتر شده و پول کمتری برای درمانمان پرداخت می‌کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
روزی روزگاری ثبات نسبی در قیمت مایحتاج مردم بود
اما امروز بیشتر از دیروز و فردا بیشتر از امروز
خسته نباشی دولتمرد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: