bazarnews

کد خبر: ۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
صحبت های کوکبیان نماینده اصلاح طلب در موافقت با کابینه دولت دوازدهم با حاشیه هایی همراه بود.
بازار نیوز - مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس که صحبت‌هایش بیشتر معطوف به مخالفت‌های مجتبی ذوالنور بود، گفت: مباحثی که بعضی از عزیزان مطرح می کنند خطبه های قبل از نماز جمعه است. اینجا مجلس است.

کواکبیان همچنین در واکنش به آن بخش از صحبت‌های ذوالنور که گفته بود« در حوزه فرهنگ، هر چه برنامه را مرور کردم تا رنگ و بویی از دین پیدا کنم،‌ پیدا نکردم و اگر همین برنامه را بگوییم برنامه یک دولت سکولار و لائیک است،‌ چه تفاوتی با جمهوری اسلامی داشت. در این برنامه جای دین کجاست؟»، با صراحت تأکید کرد: اینکه ما بگوییم برنامه های دولت سکولار است یا معنی سکولار را نمی دانیم یا متوجه نیستیم که در راس این نظام مقام معظم رهبری هستند.

این نماینده اصلاح طلب در میان صحبت ‌هایش به شوخی‌های نسبتا جدی لاریجانی که همیشه بین آنها رد و بدل می‌شود، اشاره ای داشت. او گفت: رهبری چند روز پیش حکم رییس جمهور را تنفیذ کردند و رییس جمهور را تایید کرده اند. به علاوه افتخار دولت یازدهم برنامه محوری است. من زمانی که از آقای لاریجانی لقب پرفسور گرفتم، گفتم که برنامه را با دولت هماهنگ کنید اما دولت با برنامه هماهنگ حرکت کرده است.

زمانی که صحبت های همراه با فریاد کواکبیان در مقام موافق برای رای اعتماد مجلس به پایان رسید، رئیس مجلس مثل همیشه به شوخی با کواکبیان پرداخت. رئیس مجلس وقتی که رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه خواست نام نفر بعدی را برای قرار گرفتن پشت تریبون بخواند، با لحن خاص خود،‌ گفت: یک مقدار اجازه بدهید که از صدای بلند ایشان-کواکبیان- زمانی بگذرد و یک آرامشی حاصل شود تا آقای جهانگیری برای صحبت بیایند.(خنده سایر نمایندگان)
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: