bazarnews

کد خبر: ۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
رییس سابق کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت:باتوجه به موانع موجود برسر راه صنعت بنظر نمی رسد که امسال هم به رشد قابل توجهی دست یابیم.
بازارنیوز- حمد پورفلاح رییس سابق کمیسیون صنایع اتاق ایران  گفت:باتوجه به سندچشم انداز 20 ساله و رسیدن به افق 1404بعنوان کشور اول منطقه،باید سالانه 8 درصد رشد داشته باشیم و سهم بخش مولد کشور یعنی صنعت دراین رشد 3.5 تا 4 درصد است.

وی درادامه تصریح کرد:متاسفانه درسال 94 بارشد منفی صنعت درکشور روبرو بودیم و باتوجه به شرایط موجود و رشد نیم درصدی درچند ماهه اول سال و ادامه روند موجود پیش بینی می شود که این رشد درسال جاری نیز به حدمطلوب نرسد.

وی اذعان داشت:حتی اگربرجام عملی شود تنها30تا35درصد مشکلات بخش اقتصادی کشور برطرف خواهد شد و65تا70درصد مشکلات زیربنایی بوده و از سال های پیش نیز وجود داشته است.

پورفلاح اظهار داشت : دولت باید به قوانین مصوب شده پایبند باشند بطورمثال قرار بود یارانه سوخت به واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی دارند اختصاص پیدا کند اما این مهم محقق نشد و یا مقررشده بود که قانون بهبود محیط کسب وکار زودتر عملی شود و بخش خصوصی و تشکل ها درتصمیم گیری ها ،مزایده و مناقصه ها درتدوین قوانین و مقررات اقتصادی وارد عرصه شوند که متاسفانه  اجرایی نشد .

رییس اتاق ایران و ایتالیا تاکید با اشاره به اینکه در زمینه فساد اداری برخوردها و مدیریت لازم صورت نگرفته، بیان کرد: بانک ها دارای مشکلات زیادی در زمینه عدم دریافت تسهیلات ارائه داده شده و بدهی هایشان هستند و حیاتشان به خطرافتاده است.

وی درادامه با اشاره به مشکلات دامنگیر کسب وکار تصریح کرد:شیب تند کاهش تورم از45درصد به 10درصد باعث رکود در فضای کسب و کار شده و عملا پول را از مسیر گردش خارج کرده و همچنین عدم تعیین تکلیف بدهی های دولت به پیمانکاران و بانک ها خودش از عواملی است که فضای کسب و کار راتحت تاثیر قرار داده است.

احمدپورفلاح با بیان این موضوع که وجود بسیاری ازمشکلات اقتصادی ما ارتباطی به تحریم ندارد، افزود: هرچندامیدواریم که برجام با موافقت طرفین عملیاتی شود اما درابتدا بایستی به فکر رفع موانع زیربنایی بود و با ایجاد نگاهی تازه به اصلاح 65 درصد مشکلات بنیادین صنعت و اقتصاد بپردازیم.

وی تاکیدکرد:علی رغم همه مشکلاتی که درزمینه تولید مولد در کشور وجود دارد ، دولت و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند تا با منایع آزاد شده و منابع حاصل ازصادرات نفتی بتواند درآمد بیشتری برای کشور جذب کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: