bazarnews

کد خبر: ۲۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
قائم مقام وزریر راه و شهرسازی
اصغری مهرآبادی در حاشیه افتتاح مسکن مهر شهر زاگرش سنندج از عدم استقبال از واحدهای مسکن مهر خبر داد.
بازار نیوز- احمد اصغری مهرآبادی امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه ۲۲۰ واحدی مسکن مهر شهرک زاگرس سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهم مسکن مهر استان کردستان ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد بوده که تاکنون ۳۵ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: فقط حدود سه هزار واحد مسکن مهر در استان باقی مانده است که تلاش می‌کنیم هرچه زودتر آنها را هم به اتمام برسانیم.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر در ادامه عنوان کرد: در دولت قبل ۶۹۰ هزار واحد و تاکنون هم بالغ بر ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: از کل دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و ۳۰۰ هزار واحد هم عملیات ساخت آن به اتمام رسیده اما به دلیل مشکلات زیرساختی به متقاضیان تحویل داده نشده است.

مهرآبادی افزود: سایر دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان هم باید در راستای تکمیل این واحدها وزارت راه و شهرسازی را یاری کنند چون فقط این وزارت خانه متولی این واحدها نیست.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد که در دولت دکتر روحانی علیرغم اینکه شروطی را که دولت گذشته برای تحویل مسکن مهر گذاشته شده بود برداشته و قوانین تسهیل شد، اما استقبال زیادی صورت نگرفت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، کل اعتبار مصوب برای مسکن مهر در کشور را ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که قرارداد بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان آن منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروزه مسکن مهر هزینه شده است، ادامه داد: ۴۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مسکن و ۲ هزار میلیارد تومان آن هم توسط دیگر بانک‌های عامل پرداخت شده است و حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان هم سهم آورده شخصی متقاضیان بوده است.

در ادامه با حضور مسئولان از پروژه مسکن مهر ۱۱۲۰ واحدی جهاد نصر کردستان، فاز سه بهاران، تعاونی مسکن مهر کارکنان آگاهی و پروژه ۱۷۲۸ واحدی دگایران سنندج بازدید به عمل آمد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: